Suggestie: Collaboration subforum

Dat zou eventueel ook prima in combinatie met het subforum op SF gebruikt kunnen worden natuurlijk.

Zeker mee eens. Maar gebruik van Splice neemt wel een stuk (eventueel complexe) filesharing uit handen. En de desktop app synchroniseert ook, dus het is ook nog eens een soort van automagische backup. Ik ben er wel content mee in ieder geval.
 
Misschien een idee om dan in de topictitel, bijvoorbeeld via een tag, aan te geven om wat voor soort samenwerking het gaat. Ik vind een mp3 bijvoorbeeld maar niks, ik wil minimaal stems hebben maar liever nog een compleet ableton project.

Jij bekijkt het alleen als serieuze samenwerking, da's goed natuurlijk.
Maar dan schep je ook allerlei voorwaarden zoals bijv Ableton is niet backwarts compatible, je kan een track uit Live 10 niet in 9 openen, wel andersom.
Dan krijg je dat soort dingen terwijl een mooie basic track uit Live 9 kan zeer wel de moeite waard zijn om iets mee te doen waarmee jij voor jezelf de pas afsnijdt; althans als ik je zo hoor dan zit jij op Live 10 en ga je naar 11 binnenkort?

Maar het lijkt mij ook leuk om gewoon een basic track van een ander te pakken en daarmee wat te proberen, dan gaat het om de lol en de kwaliteit is dan niet het belangrijkste.
Het is dan meer dat je getriggerd wordt door een idee van iemand anders en daar wat mee doet.
Maar goed; ik weet dat ik hier op een forum zit met allerlei gebruikers dus ook serieuze muzikanten ipv hobbyisten.
Je kan gewoon als tag erbij zetten wat je wil en welke daw; kan iedereen iets doen met je idee in mp3 of wil je wat specifiekers in welke daw dan ook compleet met alle files?
 
Jij bekijkt het alleen als serieuze samenwerking, da's goed natuurlijk.
Maar dan schep je ook allerlei voorwaarden zoals bijv Ableton is niet backwarts compatible, je kan een track uit Live 10 niet in 9 openen, wel andersom.
Dan krijg je dat soort dingen terwijl een mooie basic track uit Live 9 kan zeer wel de moeite waard zijn om iets mee te doen waarmee jij voor jezelf de pas afsnijdt; althans als ik je zo hoor dan zit jij op Live 10 en ga je naar 11 binnenkort?
In het geval dat men in verschillende DAWs of verschillende versies van dezelfde DAW werkt, dan zijn altijd nog stems te gebruiken; exports van de individuele sporen in WAV. Iederen mag natuurlijk zelf uitmaken hoe hij samenwerkt, ik ga daar geen politie over spelen natuurlijk. Ik geef alleen aan hoe de ideale situatie vor mijzelf zou zijn. Een MP3 export van een complete track, daar kan ik niets aan (re)mixen.

Je kan gewoon als tag erbij zetten wat je wil en welke daw; kan iedereen iets doen met je idee in mp3 of wil je wat specifiekers in welke daw dan ook compleet met alle files?
Precies, gewoon duidelijk aangeven wat je voor ogen hebt met een samenwerking en eventueel tags in de titel zodat men meteen kan zien of iets in je straatje ligt.
 
Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden, hoeveel ruimte heb je als gebruiker bij Splice?


Project storage is free and unlimited, forever. Make music without worrying about how much space you have left. Upload everything.

Even that four-hour improvisational piece. (It might be your greatest work yet.)
 
Last edited by a moderator:
Top dat Splice dat aanbied. Maar het subforum kan helpen bij het vinden van een collaboraton opties. En dan kun je in de FAQ van het Subforum aangeven dat je eventueel verder kunt via oa. Splice. Wel zou het leuk zijn als ze het eindresultaat in het subforum plaatsen zodat we het ook kunnen luisteren en feedback geven.
 
Een MP3 export van een complete track, daar kan ik niets aan (re)mixen.

Klopt liever stems of project file, maar als iemand bijvoorbeeld alleen een gitaar hoeft in te spelen (op een nieuwe track), dan voldoet een mp3.

''Heey ik heb deze sound helaas niet in mijn collectie. Ik stuur je de midi file en dan stuur jij de sound terug in WAV.''

Ook voor dit soort kleine dingen is het super handig.
 
Goed idee. Je zou het bijvoorbeeld kunnen vormgeven door aan te geven in of je samen wil werken. Dit door je minimale verwachtingen te plaatsen van je partner(s): e.g. :
- beginnen samen vanaf scratch, of ik heb al een opzetje gemaakt.
- welk genre je op wil met je track
- welke DAW je gebruikt, wellicht handig voor het uitwisselen van stems?
Het moet een beetje interactief blijven, dus misschien in één topic gooien, of losse requests maken in een apart subforum.

Splice oplossing lijkt me prima. Dropbox idem.
 
Oei voor de Splice app moet je minimaal Windows 8.1 hebben zie ik. Ik ben vorig jaar teruggegaan van Win 10 (veel irritante zaken) naar Win 7. Maar denk dat het in de toekomst wel beter is om weer naar Win 10 te gaan voor dit soort dingen.
 
Hello,

Je kan natuurlijk ook een midifile sturen,dat kent iedereen:(
En naderhand een wave-file van maken

Groeten van andreos:P
 
Hello,

Je kan natuurlijk ook een midifile sturen,dat kent iedereen:(
En naderhand een wave-file van maken

Groeten van andreos:P

Uiteraard kan dat.

Hoewel dat niet opgaat voor "sounddesign". Of voor een gitarist. Of voor ...
 
Dus het beste zou misschien zijn om alvast te beginnen met een basic subforum met vraag en aanbod. En dan kan men onderling even bespreken hoe ze bestanden gaan uitwisslen. Daarna kijken hoe het gaat en wat er eventueel toegevoegd kan worden.
 
Het lijkt me voor mensen die iets willen uitwisselen op serieuze basis dat je wel iets met elkaar afspreekt over eventuele rechten.
Want stel een ander die helpt je uit de brand maar die heeft goede connecties en brengt het zonder je meedeweten uit.
En dan opeens wordt het een aardig hitje, dan voel je je aardig genaaid denk ik.
 
volg deze thread, de details kan ik beter lezen..., maar zo'n subforum lijkt me een erg goed/leuk idee. de 2 collabs die ik heb gedaan, waren erg leuk om te doen, meer dan leuk, en zet je ook buiten je comfort zone...

splice? mmmmmh, nou ja, als het moet... het is inderdaad een heel gedoe... wellicht zijn er heel simpele wijzen.

stems werken goed, wanneer je niet dezelfde DAW hebt.

ik zie dat er ook "sub"-ideeën zijn, ik ging van uit een volledige collab. maar je kunt ook vragen inderdaad om iets in te spelen, of vocals.

over rechten, ja daar denk ik dus nooit over na, maar is natuurlik wel belangrijk. over rechten denk ik nooit na??? men snapt wat ik hier bedoel, ik publiceer simpel op soundcloud onder creative commons..
ik vertrouw het wel... maar je weet nooit...

we kennen elkaar hier toch?? toch een belangrikke opmerking. ik heb iets met no-budget, en zonder "rechten" (al is creative commons wel een vorm van recht, natuurlik).
 
Hallo, Subforum lijkt me vet! Collabs zijn tof! Lijkt me ook vet dat je iemand kan vinden die je aan kan vullen op je productie, om het zo naar een hoger plan te brengen.(vermelden waar je goed in bent, en daar kan iemand dan naar vragen) Lijkt me trouwens ook handig om een soort van collectief promotie achtig achtig ding te vanuit het forum te fixen om elkaar zo te helpen om meer bereik te krijgen. Kwa rechten goede afspraken maken.
 
Even een oud idee bumpen.

Zou het kunnen werken als we een subforum als prikbord inrichten? Met een vraag en een aanbod kant?
Aan de vraagkant kun je aangeven waarnaar je op zoek bent met een collab. Aan de aanbodkant kun je je vertellen hoe je een ander eventueel zou kunnen/willen helpen.

Je kunt denken aan heel specifieke beschrijvingen als "ik ben op zoek naar iemand die een solo voor me kan inspelen voor een track waaraan ik op dit moment werk" of "ik zou wel iemands track willen afmixen. Je kunt ook breder denken aan beschrijvingen als "het lijkt me leuk om samen met iemand een deep house track te bouwen".
 
Back
Top