Release en film dialoog

Sidx8580

Muziekant
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
423
Locatie
Lelystad
Hoi. bij deze een vraagje(kon het verder geen betere catagorie vinden vandaarhier) ik breng binnen kort een drie track ep uit. nou wou ik in een van de nummers film dialoog uit een oudere film plaatsen

het betreft een stukje van ca 2 tot 3min. ik vroeg mij af of dit eigenlijk wel mag ik doe liever geen dingen die niet mogen.

​​​​​​ ik had begrepen dat als een track uit alle winkels en platformen moet worden gehaald dat het heel veel geld kost

dus vandaar dat ik het hier vraag
 
Ik heb het ook gewoon gedaan, zelfs 2x, bij 1 daarvan heb ik wel de titel aangepast. blijkt dat sommige samples ook al in andere uitgebrachte tracks te horen waren, er zijn er zoveel die het doen. Het is een minimaal risico en zal waarschijnlijk pas een probleem worden als het toch een hit blijkt te zijn. Ik ben er van uit gegaan dat mijn tracks vergruizen tussen alles wat wordt ingezonden per week, denk dat dat ook het geval is. Als 1 van de 2 wel een hit wordt heb ik een probleem, maar ook een hit. :D
 
Ok dank jullie wel *D

Dan kan ik het beter niet in de release versie doen en dan hou ik versie met dialoog voor mijzelf.

De label eigenaar was er een beetje vaag over en zij dat je waarschijnlijk toch niet gecontroleerd word.
Bij samples onder de 2sec geloof ik maakt het niks uit maar het gaat hier om een dialoog van 3min
Ik die liever geen dingen die gewoon niet mogen.

ik zou ook niet weten waar ik kan vinden of het publiek domein is of auteur rechten vrij is
Ik ga wel een poging wagen ik heb nog wat dagen over.
 
Ok dank jullie wel *D

ik zou ook niet weten waar ik kan vinden of het publiek domein is of auteur rechten vrij is
Ik ga wel een poging wagen ik heb nog wat dagen over.

Is niet zo moeilijk; is het een comerciële film waar je sample uit komt? Reken maar dat het dan niet rechten vrij is. Voor het publieke domein moet iets expliciet daarin geplaatst zijn, of moet de auteur langer dan 70 jaar dood zijn.

The Prodigy heeft ooit een sample uit Star Wars gebruikt in het numer Full Throttle. Die sample kregen ze niet goedgekeurd, en in de versie op het album is de sample daarom ook achterstevoren afgespeeld. Is misschien ook een idee voor jouw sample; als je het onherkenbaar kan maken dan loop je sowieso geen risico.
 
Back
Top