Iemand op Synthforum met een evans se-810 Super echo (tape echo) ?

glowingfish

Ouwe rot
Lid sinds
6 augustus 2010
Berichten
2.211
Locatie
Tapeloop city
Iemand op Synthforum met een evans se-810 Super echo (tape echo) ?


Ik heb er een gerepareerd, dit was mijn eerste maar heb nog een vraag over de sound met de tape langzaam en de tape snel (qua motor)


Ik hoop dat iemand mij kan helpen en alvast dank !
 

Attachments

  • evans.jpeg
    evans.jpeg
    17,2 KB · Bekeken: 197
Ja ik heb er 1 alleen mijn tape is vorige maand opgevreten, dus ik moet eerst ff een nieuwe tape ervoor maken.

Welke vraag heb je hierover?

Heb je toevallig ook iets met de witte drukknoppen gedaan? Die van mij kraken nogal bij het in-uitklikken en soms blijft het kraakje een beetje hangen.
Heb ze al eens aangevallen met een beetje videokoppenreininger en daarna perslucht en laten uitwasemen, maar dat heeft niet geholpen.
Zijn vervelende knoppen om open te maken en goed schoon te maken...
 
Mooi apparaat. En klinkt goed. Al baseer ik dit slechts op YouTube videos, want ik heb geen hardware tape delays.

Kennelijk is de SE-810 ook als Multivox MX-312 Multi Echo uitgebracht, maar dat had MonoTron je ook kunnen vertellen. 8)

 
Mooi apparaat. En klinkt goed. Al baseer ik dit slechts op YouTube videos, want ik heb geen hardware tape delays.

Kennelijk is de SE-810 ook als Multivox MX-312 Multi Echo uitgebracht, maar dat had MonoTron je ook kunnen vertellen. 8)



:D ja ik ben echt een sucker voor tapedelays. Had er op den duur 6 staan :stupid Nu "nog maar" 3, maar er komt er nog een keer 1 bij.
De Dynacord Echocord mini heb ik weg gedaan, maar die wil ik wel weer eens terug, heerlijke overdrive heeft die.
 
De Dynacord Echocord mini heb ik weg gedaan, maar die wil ik wel weer eens terug, heerlijke overdrive heeft die.

Die zie je regelmatig te koop staan en is redelijk betaalbaar ook. Maar is wel een stuk eenvoudiger dan een Space Echo-achtige tape delay als de SE-810.
 
Wat zou een Multivox MX-312 deels defecte waard zijn? Ziet er prima uit, maar een output geeft heel hard geluid. Alle knoppen reageren wel. Echo doet die niet stabiel, alleen beetje op de achtergrond. Moet wel ff naar gekeken worden.
 
Hallo Marcuu,


Excuses voor verlate reactie.

Ik kan hem ook voor je nakijken, analyse is 20E en denk met een revisie wel te maken.

Ik heb op het moment een MX-312 staan voor revisie.


Laat maar weten wat je wilt, zou zonde zijn van zo'n mooi apparaat.



Vr. grt Aart uit Soest
 
Probleem opgelost met de evans se-810 Super echo !


Is geen probleem maar een tape gerelateerd fysiek fenomeen.


Als de tape langzamer draait en langs de koppen gaat (dus meer tape) dan gaat dat te koste van het hoog. Dus als je de speed van de Evans (of bv. een space echo) langzaam zet wordt het hoog doffer.

Ik zal het natuurkundig verschijnsel maar achterwege laten, te vinden op het interwebs :eureka:
 
Hallo Marcuu,


Excuses voor verlate reactie.

Ik kan hem ook voor je nakijken, analyse is 20E en denk met een revisie wel te maken.

Ik heb op het moment een MX-312 staan voor revisie.


Laat maar weten wat je wilt, zou zonde zijn van zo'n mooi apparaat.



Vr. grt Aart uit Soest

Zie nu pas je bericht. Raak ik hem zo niet kwijt dan wil ik hem laten maken. Dank voor het aanbod !! Hij staat nu op de aanbod pagina van SF
 
Oke, het is zonde om hem te laten staan als decoratie. Volgens mij vraag ik er geen gekke prijs voor. Anders moet ff kijken om te laten maken. Dank voor het aanbod !!
 
Back
Top