• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

FM64 - DX11/32/7 voor Korg Prologue/MiniXD

De prologue kan al er goed DX sounds met de vpn osc sine1,2 en 3.
Maar nu is er een custom osc die DX11/21/7 patches kan lezen.

1 osc bevat 128 dx patches.

https://github.com/dukesrg/logue-osc

Het is in feite een patch afspeler voor dx sounds in je Prologue...
Dus banks maken en uploaden naar de site en krijg je een osc terug coor op je synth.

DX fm door analoge filters en drive yum yum.

Nu heb ik een DX11 dus kan ik daar nu banks op maken voor de Prologue. F*ch yeah!!

Laatst gewijzigd:
  • FM64 - 6/4-operator FM oscillator with up to 4 Yamaha DX7/DX21/DX11-series voice banks support. Current progress is in issue FM64 features implementation.
Wat ik kan zien is dat pitch envelopes en feedback nog niet geimplementeerd zijn. En of die er ooit komen is die vraag omdat de cpu resources vol benut zijn.
Nou ja ik ga het iig snel proberen.

snitch

Vijfde colonne
Nice, mooie toevoeging voor Minilogue XD (module) eigenaars.

De opsix heeft een shit keyboardje, beter wachten op de module als je nog geen Minilogue hebt en aan de FM wilt.

Luxman dat is appels met peren vergelijken. De logues zijn hybride synths die ook een sterk staaltje FM kunnen maar met analoge filters.

Ik heb onlangs een soundbank ( voice bank )voor de DX11 in de FM64 geladen via de webpage.
Nu heb ik 128 DX sounds, 32 algoritmes en dan 12 assignable controllers. Zelfs feedback werkt.
Nu is de osc nog beta en als je dx sounds maakt klinken die toch iets anders in de Prologue.

Maar jeetje wat is dit cool.

• FMxx - 6/4-operator FM oscillator series with up to 4 Yamaha DX7/DX21/DX11-series voice banks suport. Refer to table below for features comparison. Current progress is in issue FM64 features implementation.
Operators count4666
Voice bank typeDX21 / DX11DX7 / DX21 / DX11DX7 / DX21 / DX11DX7 / DX21 / DX11
Voice bank count4432
Waveform count8188
Waveform bit depth32321632
Waveform customization ++
Shape LFO target supported++ +