[Tech House] What!

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.899
Locatie
Utrecht, NL
Oké even geen lieflijke, jolige muziek maar een wat meer donker-techy nummer:


Ben benieuwd naar de reacties want dit is niet het soort muziek wat ik doorgaans maak.
Vond het leuk om te maken en was vrij snel klaar. Totaal 6 uur werk ofzo.
 
Last edited by a moderator:
Dank je wel ishi!

Knap nummer. Paar opmerkingen:

* de kick komt te hard in.
* de kick is ook niet echt gepast, hij mag meer "oomph" hebben.
* de stabs zijn erg repetitief, doorheen heel het nummer, dat enerveert.
* je wijkt niet af van het hoofdthema, dat maakt het wat monotoom.

Misschien is dat wel allemaal zoals je het precies wil, maar dit zijn mijn gedachten.

Veel succes ermee!

Gloomy :)
 
Dank voor de tips wederom Gloomy. Er valt nog genoeg aan te tweaken in dit nummer en dat ga ik ook zeker nog doen maar dat laatste zie ik niet als een kritiek punt. Je hoeft niet van het hoofdthema af te wijken voor een goed nummer. Ik ken er zelf genoeg voorbeelden van dus het monotone is bewust in dit nummer.
 
Iemand anders nog waardevollle input?
Deze draad is 69 keer bekeken en ik heb maar één reactie.. wel een goeie!

Heb hem al een stuk beter gemaakt en wil een update posten maar liever hoor ik vooraf als er nog input is, dat scheelt me weer een upload.

Of is het helemaal waardeloos.. mag je ook eerlijk zeggen hoor.
 
Ik vind het een heel vet nummer, vooral de chord stabs doen het goed voor mij. Als jij zegt "hij is af" dan snap ik dat. Opbouwende kritiek? Voor mijn gevoel kan er nog een laagje eh...viezigheid bij? Donker/diep/sub? Misschien 16-en, een octaaf lager?
 
Ik heb 'm op repeat gezet en er even overheen gepingeld op keys. Lekker hoor! :okdan:

Het is natuurlijk helemaal wat je ermee wilt, maar je track voelt ook tameljk dansbaar. Dan mag er van mij altijd wel een freaky acid-lijn over. :engel:
 
Ik vind het een heel vet nummer, vooral de chord stabs doen het goed voor mij. Als jij zegt "hij is af" dan snap ik dat. Opbouwende kritiek? Voor mijn gevoel kan er nog een laagje eh...viezigheid bij? Donker/diep/sub? Misschien 16-en, een octaaf lager?

Goed om te horen dat hij in de smaak valt en dank voor de tips. Hij zou af kunnen zijn maar ik sta open voor verbetering.. of wellicht een 2e versie. Wat bedoel je met 16-en? En wat zou er dan een octaaf lager kunnen?

Ik heb 'm op repeat gezet en er even overheen gepingeld op keys. Lekker hoor! :okdan:

Oh vet! Kan ik misschien horen? Ik ben zeer benieuwd! En wellicht kan ik er iets mee.

Het is natuurlijk helemaal wat je ermee wilt, maar je track voelt ook tameljk dansbaar. Dan mag er van mij altijd wel een freaky acid-lijn over. :engel:

Ik heb eerlijk gezegd nog geen plannen hiermee maar lijkt me het mooiste als ik hem na goede mastering ook op Beatport ed. kan krijgen zodat hij in de clubs gedraaid kan worden. Acidlijn lijkt me een prima idee.. ga ik mee aan de slag!

Iemand nog tips hoe ik dit op Beatport kan krijgen?
 
Laatst gewijzigd:
Goed om te horen dat hij in de smaak valt en dank voor de tips. Hij zou af kunnen zijn maar ik sta open voor verbetering.. of wellicht een 2e versie. Wat bedoel je met 16-en? En wat zou er dan een octaaf lager kunnen?

Eh... sja. lastig uit te leggen wel. Een bassline of achtergrond die alles nog wat aan elkaar lijmt, een soort ondertoon. Ik snap dat t vaag klinkt, sorry :)
 
Oh vet! Kan ik misschien horen? Ik ben zeer benieuwd! En wellicht kan ik er iets mee.

Haha.. dat bespaar ik je even. Ik heb pas sinds kort (eindelijk!) pianoles. Dus was niet veel meer dan beetje improviseren o.b.v. akkoord- en toonladderoefeningen..
 
Hi,

ik heb de boel even opniew uitgebelanceerd.
Je track mist mijn inziens wat punch, warmte en volheid en zeker teveel high end aanwezig ...vooral de hihats .
Aangezien het een wat darkere vibe heeft ook de sound wat darker gemaakt.
Hieronder een voorbeeld.Uiteraard kan het veel beter als je de mix opnieuw onder de loep neemt.
Oldschool even fade in en fade out op het eind gedaan.
Fijne track verder.:dj:
 

Attachments

  • what remaster.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 95
Oh ja en klonk ook wat droog dus beetje reverb erop wat ik normaal niet doe op een volledige track maar goed gaat om het idee.Je hoort het bijna niet.:)
En uiteraard wat compressie 8)
 
Hi,

ik heb de boel even opniew uitgebelanceerd.
Je track mist mijn inziens wat punch, warmte en volheid en zeker teveel high end aanwezig ...vooral de hihats .
Aangezien het een wat darkere vibe heeft ook de sound wat darker gemaakt.
Hieronder een voorbeeld.Uiteraard kan het veel beter als je de mix opnieuw onder de loep neemt.
Oldschool even fade in en fade out op het eind gedaan.
Fijne track verder.:dj:

Oh ja en klonk ook wat droog dus beetje reverb erop wat ik normaal niet doe op een volledige track maar goed gaat om het idee.Je hoort het bijna niet.:)
En uiteraard wat compressie 8)

Wow, goed man!
Ik heb hem aangepast ge-update alleen ben ik een sucker wat mastering betreft maar hopelijk beter zo (dezelfde link op hearthis.at):

https://hearthis.at/modus-operandi/what/
 
Leuke track, vind de mix zeker niet slecht klinken hoor! Bij de versie van just a dude klinkt het alsof er een deken over de speakers heen ligt, mist diepte en detail, vind het niet echt een verbetering. Misschien dat ergens halverwege de sweetspot ligt tussen jullie 2 versies.

Dat is denk ik voornamelijk te wijten aan het feit dat hij de SoundCloud preview heeft gemastered. Ik heb iets 'gentle squeeze rms' compressie toegevoegd op de master en de hats wat minder hoog gegeven. Einderesultaat nu te vinden op bandcamp:

https://modus-operandi-nl.bandcamp.com/releases
 
Back
Top