Ableton kondigt Live 11 aan

creation-space-top-down-5.jpg




Bron:
 
Last edited by a moderator:
Ik vroeg me iets af waarom niet in midi noten edit scherm onderin bij volocity of probability met rechter muis knop niet add value bij staat ?
Net als bij automatisering gedeelte zo dat ik een waarde in kan voeren zonder elke keer naar automatisering gedeelte heen te gaan scheelt weer paar handelingen!
of komt dat ik een ouwe beta 11 versie heb ?
Ik had dit anders wel verwacht ik vond die functie erg handig toen ze dat in ableton 10.1 bij automatisering gedeelte toevoegde!

Add Value
Schermafbeelding 2021-02-06 om 13.33.29.png


Schermafbeelding 2021-02-06 om 13.37.21.png
 
Edit value zou het dan moeten zijn. Opper het als feature request.
Als ik weet hoe je dit moet doen wil ik dit best doen!

Ik vraag me alleen wel af of ze bereid te zijn om die feature opnemen.
Ik zou fijn vinden om daar van op de hoogte te blijven.

Zijn er mensen van dit forum die iets vergelijkbaars mee hebben gemaakt en later als features is opgenomen?

Ik ben alleen bang dat ik niet enige ben met zelfde idee of staat al in de planning.

Maar als nog wil ik deze feature indienen hoe meer mensen de zelfde features indienen hoe groter de kans dat ze het toevoegen!

Eigenlijk had ik dit wel gewoon verwacht dat deze features al zit maar blijkbaar niet...
 
Momenteel worden nog steeds bugs opgelost en features toegevoegd voor de RC van 11. Als je in de officiële beta program zit, dan kan je het idee opperen, via je login bij centercode dashboard.
Het is een zinvol idee dus ik neem aan dat deze wel toegevoegd zou kunnen worden.
Succes!
 
idd mensen zitten al te denken dat 11 bijna af is, maar de RC is er nog niet, een aantal devices zijn nog niet af.

EDIT: ik heb dus 11 beta (en pre-ordered, update van 10 suite), en heb ook wat op centercode gegooid, FR's.

en wanneer 11 (suite) uitkomt, kijkt naar 10, de updates na de release, hebben veel toegevoegd, o.a. vst3 support... wat nu goed werkt.

maar ze zijn goed bezig, het is best een uitgebreide update, zeker voor suite, prachtige nature devices, granular, en 2 spectrale effekten. en MPE natuurlik.

het is ook voor wat een ekspirementelere insteek een betere DAW aan het worden. dat kan ableton al, wanneer je m naar je hand zette.

overigens, leuke M4L devices tegenwoordig, paar euro per stuk, o.a. door de maker van de nature devices. kun je ook gratis krijgen, overigens. geld gaat naar charity.
maar zo'n stapel ekspirementelere M4L devices... voegen immens veel toe.

wanneer je een FR doet, je kunt voten.... op anderen.... handig... ableton kan soms traag zijn, maar ze lezen wel alles, maar zo'n backlog, de prioriteiten, dat is aan hun, of de managers...
 
Laatst gewijzigd:
idd mensen zitten al te denken dat 11 bijna af is, maar de RC is er nog niet, een aantal devices zijn nog niet af.

EDIT: ik heb dus 11 beta (en pre-ordered, update van 10 suite), en heb ook wat op centercode gegooid, FR's.

en wanneer 11 (suite) uitkomt, kijkt naar 10, de updates na de release, hebben veel toegevoegd, o.a. vst3 support... wat nu goed werkt.

maar ze zijn goed bezig, het is best een uitgebreide update, zeker voor suite, prachtige nature devices, granular, en 2 spectrale effekten. en MPE natuurlik.

het is ook voor wat een ekspirementelere insteek een betere DAW aan het worden. dat kan ableton al, wanneer je m naar je hand zette.

overigens, leuke M4L devices tegenwoordig, paar euro per stuk, o.a. door de maker van de nature devices. kun je ook gratis krijgen, overigens. geld gaat naar charity.
maar zo'n stapel ekspirementelere M4L devices... voegen immens veel toe.

wanneer je een FR doet, je kunt voten.... op anderen.... handig... ableton kan soms traag zijn, maar ze lezen wel alles, maar zo'n backlog, de prioriteiten, dat is aan hun, of de managers...
Dan duurt het langer dan 1e kwartaal 2021
 
Momenteel worden nog steeds bugs opgelost en features toegevoegd voor de RC van 11. Als je in de officiële beta program zit, dan kan je het idee opperen, via je login bij centercode dashboard.
Het is een zinvol idee dus ik neem aan dat deze wel toegevoegd zou kunnen worden.
Succes!
Bij deze heb ik hem in gediend foto hier onder is van de laatste beta :

add value midi edit volocity en chance
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-02-08 om 13.06.19.png
    Schermafbeelding 2021-02-08 om 13.06.19.png
    110,3 KB · Bekeken: 129
Waarde slepen met muis
Waarde slepen met muis hoeft niet altijd een gewenste input methode te zijn, ik kan me voorstellen dat iemand soms snel een exacte waarde wil ingeven, snel met keyboard on the spot. Zonder teveel muis-kliks.
 
Misschien mis ik wat maar de waarde slepen of deze evt. nieuwe feature met rechtermuisklik, edit value kiezen, value inkloppen. Wat win je er mee? Zeker bij velocity waar je maar van 0 t/m 127 kan.
 
Misschien mis ik wat maar de waarde slepen of deze evt. nieuwe feature met rechtermuisklik, edit value kiezen, value inkloppen. Wat win je er mee? Zeker bij velocity waar je maar van 0 t/m 127 kan.

Wat ik altijd bijzonder vind aan dit soort opmerkingen, is dat degene die de opmerking plaats het bijna altijd alleen vanuit zijn eigen perspectief bekijkt: niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde werkwijze. Jij mist dus idd waarschijnlijk niks bij deze feature, voor anderen (myself included) is dit een heel simpele maar zeer gewenste feature die sinds 10 eindelijk beschikbaar is, alleen al om bepaalde waardes te resetten bv (en ja dat KAN ook via andere manieren, maar omslachtiger naar mij idee), maar ook gewoon om heel nauwkeurig te kunnen werken (zonder zwaar te moeten inzoomen).
 
Wat ik altijd bijzonder vind aan dit soort opmerkingen, is dat degene die de opmerking plaats het bijna altijd alleen vanuit zijn eigen perspectief bekijkt: niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde werkwijze. Jij mist dus idd waarschijnlijk niks bij deze feature, voor anderen (myself included) is dit een heel simpele maar zeer gewenste feature die sinds 10 eindelijk beschikbaar is, alleen al om bepaalde waardes te resetten bv (en ja dat KAN ook via andere manieren, maar omslachtiger naar mij idee), maar ook gewoon om heel nauwkeurig te kunnen werken (zonder zwaar te moeten inzoomen).
Jeuz, ik zeg toch al misschien mis ik wat. Maar ik mis het nog steeds. Ik hoor heel graag bij welke werkwijze dit handig is. Anders was al lang afgehaakt in de thread. Voor automation zit het er in, add of edit value. Voor velocity zie ik de meerwaarde nog niet. In Live 10 zit dit er ook niet in.
 
OK, laat ik het zo zeggen. Prima dat we allemaal anders werken. Als je met die feature beter kan werken, zou mooi zijn.
Ik persoonlijk zie niet de meerwaarde van edit value op velocity en chance omdat je niet hoeft in te zoomen zoals soms bij automation omdat de waardes voor velocity van 0 t/m 127 loopt en voor chance 0 t/m 100.
Voor automation/envelopes vind ik het wel handig.
 
Als ik het op bepaalde waarde wil hebben moet ik altijd mikken om op juiste getal te kunnen krijgen!
Nu met edit value voor kom je dat je moet mikken wat niet altijd precies gaat.
Ja kan naar automatisering gedeelte gaan maar zijn gewoon veel meer klikken of handelingen om precies hetzelfde om dit bereiken.
Nu is het veel makkelijker en scheelt gewoon om naar automatisering te gaan!
 
Als ik het op bepaalde waarde wil hebben moet ik altijd mikken om op juiste getal te kunnen krijgen!
Nu met edit value voor kom je dat je moet mikken wat niet altijd precies gaat.
Ja kan naar automatisering gedeelte gaan maar zijn gewoon veel meer klikken of handelingen om precies hetzelfde om dit bereiken.
Nu is het veel makkelijker en scheelt gewoon om naar automatisering te gaan!
Eventuele tip is om met shift ingedrukt een automation point te slepen. Dan gaat het in kleinere stappen.
 
Back
Top