Ableton kondigt Live 11 aan

creation-space-top-down-5.jpg




Bron:
 
Last edited by a moderator:
Ik heb 2 half jaar terug een push 2 gekocht.
En geregistreerd en krijg dan intro versie cadeau van ableton.
En als ik dan upgrade krijg ik korting en ook nu met deze aanbieding vandaar
Waarschijnlijk mag ik deze aanbieding met kerst kopen!
 
Nederlandse Ableton certified zijn eigen YouTube kanaal begonnen leuk om te zien dat aan ons nieuwe dingen uit Ableton 11 wil laten zien!
 
Was eigenlijk van plan Bitwig te gaan kopen vooral vanwege The Grid feature in Bitwig. Na deze update nog steeds wel van plan. Zoiets moeten ze ook gaan doen in Ableton Live. Je hebt wel M4L maar dat is niet zo gebruiksvriendelijk. Oscillot voor M4L lijkt er op maar is third part dacht ik.
Woah! Goed dat ik jouw post zie. Ik wilde bijna Falcon 2 kopen maar dit lijkt er veel op en is geintegreerd in Bitwig. Nice!
 
Bitwig iheeft trouwens nu 100 dollar korting. Ik heb gisteren de EDU versie gekocht. Koste me uiteindelijk 199 euro!
En wat je daarvoor allemaal krijgt is niet normaal. Workflow en functionaliteit is na wat gespeeld te hebben ongeveer vergelijkbaar met Ableton.
Ik ga in ieder geval voorlopig niet meer terug naar Ableton. De polygrid en Fx grid is ook fantastisch.
 
Ik ben bang dat ik het antwoord niet zal krijgen.
Want deze deal die je nu bij aanschaf van versie 10 met een gratis upgrade naar versie 11 is in alle opzicht een hele goeie deal het blijft geen feest voor me!
helaas kan ik wegens privé omstandigheden(bewindvoering gelukkig zijn dat me ouders maakt het wat makkelijker om te overtuigen) niet zomaar me geld uit geven zonder goeie onderbouwingen!
Als me ouders die goedkeuring geven dan koop ik deze deal.
Mijn ouders vroegen aan mij of er in de toekomst nog z'n deal komt omdat ik ook me speakers wil repareren daar zit nu een zachte ruis in waarschijnlijk 50hz brom maar daar heb ik al aparte topic voor geopend.
https://www.synthforum.nl/forum/de-s...s-ik-deze-koop
Gelukkig is er nog mee te werken met deze speakers maar het zou fijn zijn als er in toekomst iets aan gedaan kon worden voor niet al te veel geld anders komt er een setje nieuwe speakers als het probleem niet of te duur om te verhelpen!
Vandaar deze vraag je kan het geld maar een keer uitgeven.
En blijven wachten kan je alleen maar het risico lopen wanneer versie 11 uit is dat deze deal verdwijnt en Ableton gaat mij natuurlijk niet vertellen wanneer er in de toekomst nog goeie deal komt anders gaan mensen hun aankopen uitstellen tot volgende deal dat is nou net wat ableton wil voorkomen!
Ik had van de gemeente geld terug gekregen omdat ze een foute berekening afgelopen jaar hadden gemaakt waardoor ik geld terug kreeg en ableton 11 kon kopen!
Ik heb tot eindelijk de knoop maar door gehad en heb op de eerste kerst dag ableton live 10 gekocht met de gratis upgrade naar versie 11 die ik nu als beta heb draaien.:)
 
Ik heb dit filmpje gekeken van Ableton 11 en vroeg me iets af over de probability :



Is het nu zo dat als ik deze functie toepas ook de mixdown er mee beïnvloed eerste mixdown anders klinkt is als de tweede mixdown die ik maak ?
probability is toch een soort van random functie is.
Of heb ik het niet helemaal goed begrepen waar deze functie voor is die probability ?
Wie kan mij hier meer over vertellen.

Bedankt!
 
Ja dat klopt. Als je dus wilt dat het altijd hetzelfde is moet je het een keer opnemen.
Ahh ok bedankt!
Lastig dat het zo onvoorstelbaar is daar moet je dus creatief mee om gaan!
En opnieuw vastleggen of opnemen om die onvoorspelbaarheid te voorkomen.
Anders is het elke keer maar verassing hoe je mixdown klinkt!
Ik zal een methode moeten vinden om hier van gebruik te kunnen maken wat voor mijn het beste werk.
 
Laatst gewijzigd:
Ahh ok bedankt!
Lastig dat het zo onvoorstelbaar is daar moet je dus creatief mee om gaan!
En opnieuw vastleggen of opnemen om die onvoorspelbaarheid te voorkomen.
Anders is het elke keer maar verassing hoe je mixdown klinkt!
Ik zal een methode moeten vinden om hier van gebruik te kunnen maken wat voor mijn het beste werk.
Idd, wat @kobuz zegt, gewoon de audio output opnemen, dus naast de midi track met die probability plug-in een twee audio track toevoegen en de audio van de midi track naar die nieuw audio track sturen. Als Live 11 dan binnenkort uitkomt zit daar ook comping bij, dan kan je een aantpal takes opnemen en de beste stukjes uit de verschillende takes selecteren.

Als je dat allemaal teveel werk vind dan kan je als alternatief op de midi track de freeze functie toepassen (met rechts klikken), dat is none destructief en kan je ook weer unfreezen, als bv de 1e take niet de gewenste output heeft.
 
Ja dat klopt. Als je dus wilt dat het altijd hetzelfde is moet je het een keer opnemen.
Klinkt het net zo gaaf wat ik hoorde doet die volgende keer weer wat anders:stupid
Of is het zo dat het patroon ook weer na zo veel keer weer terug komt ?
Wat ik wil is dat wat ik gehoord heb dat zelfde weer opnieuw horen maar dan opnemen naar nieuwe track hoe moet ik dat zien ?
 
Klinkt het net zo gaaf wat ik hoorde doet die volgende keer weer wat anders:stupid
Of is het zo dat het patroon ook weer na zo veel keer weer terug komt ?
Wat ik wil is dat wat ik gehoord heb dat zelfde weer opnieuw horen maar dan opnemen naar nieuwe track hoe moet ik dat zien ?
Het is gewoon echt kansberekening per noot iedere keer opnieuw.
Ik denk dat je ook alles kunt opnemen als midi (ipv audio), dan staat het daarna vast, maar hou je de vrijheid om evt hier en daar nog wat noten aan te passen.
Maar weet het niet 100% of dit rechtstreeks kan, maar anders kan het zowiezo via een omweg
 
Je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken... als je wilt dat het altijd hetzelfde is moet je gewoon zelf een patroon maken en er geen probability opzetten
 
dit kan toch? de gegenereerde midi hard opnemen in een andere clip?

Screenshot 2021-01-15 at 13.44.00.png
 
Ja dat kan, vroeg het mij ook af en heb het iemand op YouTube zien doen. Heb even niet meer helder welk filmpje het was.
 
ik heb probability niet gebruikt, nog, in ableton live 11 suite. dat soort dingen gebruik ik eigenlik nooit, tot voor kort, volgens mij blijft een patroon wel staan, is het niet random. dat is in de vermona module zo, en de beat map van reason. maar wellicht werkt dat anders. o ja, in sommige andere sequencers van reason zit het ook, werkt wel.

sja, overbodig bericht van mij denk ik. maar random lijkt me een te groot woord, aangezien, sja, probality is meestal voor drums, altijd toch het gevoel dat het patroon terugkeert, wanneer je niets verandert.

goed. ik zal het eens zelf proberen, voor dat ik er iets over zeg, wat ik nu al heb gedaan. zit meer met de spectral, MPE en nature spul te spelen, erg fijn.
 
Volgens Facebook duurt het nog een paar weken tot de officiele update komt

dan mogen ze nog wel wat aan de MPE implemantie doen, al is die vrij goed. dus nog een paar weken.. ze zijn al aan het consolideren, in de beta. packs, of devices die je apart moest downloaden, zitten er nu standaard in. maar nog niet, lijkt het.

de simpler die ik veel gebruik, kan alleen via een omweg MPE, wel vreemd. op centercode dat al aangegeven.

de omweg omzetten naar sampler, dan modulaties instellen voor MPE en dan weer terug, maar dan verlies je de sample view... lekker! (heb ook de push 2, het is fijn te werken met een zichtbare sample, ipv een onzichtbare, maar goed de hybrid reverb is geheel grafisch, of geheel, zoals het moet voor de devices van ableton. je ziet de impuls, zelfs de eq... voor veel devices die dat ook zouden van kunnen profiteren doen ze het niet, wel erg jammer. push 2 is lang nog niet uitgemolken.)
 
de simpler die ik veel gebruik, kan alleen via een omweg MPE, wel vreemd. op centercode dat al aangegeven
Da's gek, laten we hopen dat dit komt omdat het nog de beta betreft want Ableton liep al achterop wat MPE betreft dus ik hoop dat dit met Live 11 wel goed is.
Vooral ook omdat ik dit jaar een MPE controller wil gaan kopen.
 
Da's gek, laten we hopen dat dit komt omdat het nog de beta betreft want Ableton liep al achterop wat MPE betreft dus ik hoop dat dit met Live 11 wel goed is.
Vooral ook omdat ik dit jaar een MPE controller wil gaan kopen.

ik heb ook maar een feature recquest ingevuld, op centercode staat het ook. ik hoop dat ze het gaan doen. het lijkt me simpel, want het kan via een omweg. waarom niet de modulatiematrix, voor MPE en andere zaken, ook naar simpler omzetten, lijkt me niet echt heel erg moeilik.

simpler is voor mij éen van de belangrijkste devices, voor sounddesign is het een geweldig ding. natuurlik al met prepared (home brewed) samples, maar dan kan er nog immens mee veel doen.
en met MPE, wordt het voor sounddesign nog beter.

vreemd, simpler is 1 van basis devices.

goed als meer mensen aan de bel trekken...

ja, je wil, die grote lichtbak MPE controller, ik ben de naam vergeten, kopen. lichtbak, het is een uitvergrote lightpad... wellicht met wat meer mogelikheden, al zijn de lightpad M blocks zeer veelzijdig, zeer. ik ga er nog meer kopen (heb er 2, 2e hands kosten ze niet zoveel), wanneer ik weer geld heb, dat zal nog even duren, aangezien de investeringen in mijn studio wéer uit de hand zijn gelopen.
wel, investeringen die ik nu volop gebruik, in kombi met wat ik al heb, vreemd genoeg hoe meer ik heb, hoe meer ik ook andere dingen die ik al had, gebruik.

natuurlik is er een point of no return, ik koop niet alles. ben vrij kieskeurig, maar dan nog. het arsenaal is groot genoeg om nederland phonisch te verdedigen....

ze kondigen niets aan over simpler, wel over sampler, wavetable en... ben even vergeten...

erg vreemd, de simpler bevat wel een MPE tab, die niet werkt.... dus wellicht komt dat nog, anders ga ik er achter aan!!
 
simpler is voor mij éen van de belangrijkste devices, voor sounddesign is het een geweldig ding. natuurlik al met prepared (home brewed) samples, maar dan kan er nog immens mee veel doen.
en met MPE, wordt het voor sounddesign nog beter.

vreemd, simpler is 1 van basis devices.
Ja, simpler is juist omdat je met samples werkt bij uitstek één van de zaken die icm MPE een hele lekkere tool kan zijn een hele belangrijke als het om Ableton gaat.
 
Back
Top