Ableton kondigt Live 11 aan

creation-space-top-down-5.jpg




Bron:
 
Last edited by a moderator:
Waarom doe je dit? Je kan toch in arrangement of clip direct cc opnemen en afspelen?
Vraag dit puur uit interesse.
lijkt me wel gemakkelijk lfo's aan de parameters hangen zo.
Of idd de controls in push te zien.

Met deze Max plug-in kan je namelijk een naam er aan koppelen zodat ze dan makkelijker terug kan vinden i.p.v parameters 1 parameters 2.
Ik kan uit die lijst niet 123 zien welke knop ze er mee bedoelen nu je er een naam aan kan koppelen word het voor mij duidelijker namelijk!
 
Ja idd. Het gekke is dat je wel in de arrangement midi cc kan opnemen zonder het eerst te mappen, maar dan wordt het gekoppeld aan de clip en moet je die dus selecteren en dan de envelopes openen. Je zou toch verwachten dat ze het ook gewoon rechtstreeks in de arrangement moeten kunnen laten zien?

Overigens kun je (zolang de input en output cc maar hetzelfde is) ook de macro knoppen gebruiken door je external instrument eerst te groupen en dan de macro knoppen te koppelen via midi (zie uitleg hier https://www.youtube.com/watch?v=ms1se2LsKi4)

bedankt voor deze oplossing!
 
eindelik release notes, zit wel aangesloten bij de beta, maar niet geïnstalleerd (dat had ik al gemeld, maar in de tussentijd, ook niet, genoeg andere dingen te doen..);

https://www.ableton.com/en/release-notes/live-11-beta/

zo kun je het verloop wat volgen, wanneer je de beta niet gebruikt.

EDIT: MAX was al heel lang MPE compatible, M4L dus ook, dat betekent veel nieuwe mogelikheden, of dat allemaal wordt doorgezet? we wachten af.
 
eindelik release notes, zit wel aangesloten bij de beta, maar niet geïnstalleerd (dat had ik al gemeld, maar in de tussentijd, ook niet, genoeg andere dingen te doen..);

https://www.ableton.com/en/release-notes/live-11-beta/

zo kun je het verloop wat volgen, wanneer je de beta niet gebruikt.

EDIT: MAX was al heel lang MPE compatible, M4L dus ook, dat betekent veel nieuwe mogelikheden, of dat allemaal wordt doorgezet? we wachten af.

Ik zit nog steeds in de wachtrij om de beta te kunnen downloaden...
 
Ik zit nog steeds in de wachtrij om de beta te kunnen downloaden...

ja ik zie meer berichten, heb geluk gehad, maar gebruik het niet! wellicht toch eens gaan doen, volgende week, wanneer ik ff vast zit, met ableton live 11 speulen... en wanneer ze iets niet doen, aan de bel trekken, simpler b.v. kan MPE, met een omweg, naar sampler overzetten, dan de MPE matrix gebruiken, en weer terugzetten. wellicht gaan ze dat aanpakken. ik heb de sampler nooit gebruikt... gebruik alleen simpler...

EDIT: operator en analog doen ook nog geen MPE, ze zijn verrassend goede instrumenten, gebruik ze. wellicht in een latere update, dat ze vooral de belangrijkste devices aanpakken, die het meest gebruikt worden. (operator, het kan zijn, het is door iemand anders geprogrammeerd, vanuit MAX, blijkbaar... nou ja, kode opdiepen, het moet niet zo moeilik zijn... een framework maken zoals bitwig heeft, goed, ik zie vooral dat ableton steeds verder gaat met de M4L integratie, niet dat alle devices M4L worden, maar juist die mogelikheden meer gaan gebruiken, want M4L is per definitie MPE, of per definitie, het zit er al lang, maar ik herhaal weer!)
 
Ja idd, audio editing zuigt nog steeds in ableton.

Het idee van Ableton Live is dat het een audio bewerkings app is en het de originele audio files in tact laat.
Als je audio wil bewerken heb je daar dus een andere app voor nodig.
vind ik niet zo'n gek idee want het is een geheel andere dicipline.

Ik gebruik Adobe Audition hiervoor.
Het is wel een beetje omslachtig om 2 verschillende apps te gebruiken maar 'it makes sense' vind ik

Je kan overigens best veel doen in de timeline met bijvoorbeeld de reverse, en de consolidate functie.
Eigenlijk zijn dat audio edit functies omdat daarmee een nieuwe audio file gegenereerd wordt dus wellicht bouwen ze dat nog eens uit.
 
Laatst gewijzigd:
Welke audio editing mis je in Live?

Je kunt wel audio editen maar Pro Tools en Logic Audio doen dat beter.

volgens mij kun je in Ableton niet sample accurate audio editen. In pt of logic wel.

De navigatie zuigt ook in Ableton.

Heb best wat met logic (windows) en Protools (windows) gewerkt. Maar goed nu al heel lang onder ableton.
 
volgens mij kun je in Ableton niet sample accurate audio editen. In pt of logic wel.

Natuurlijk kan je dat wel lol!,ik doe het af en toe.

Heb zelfs zo een stokoude track die moest released worden en waarvan ik enkel de track in zen geheel had en geen enkel andere losse trackfiles in de timeline het arrangement ervan gewijzigd enkel met knippen en plakken.

Was zelfs meer handig dan in Logic omdat ik eerst de warp heb gebruikt op de trackstems om snelheid en pitch te laten zakken en daarna de tracks-stems monteren in timeline.

Iets wat je niet kan in Logic..

Voor hermixing/herbewerken en dan overdubben kan ik mij niets beter inbeelden dan Live eigenlijk.
 
Natuurlijk kan je dat wel lol!,ik doe het af en toe.

Heb zelfs zo een stokoude track die moest released worden en waarvan ik enkel de track in zen geheel had en geen enkel andere losse trackfiles in de timeline het arrangement ervan gewijzigd enkel met knippen en plakken.

Was zelfs meer handig dan in Logic omdat ik eerst de warp heb gebruikt op de trackstems om snelheid en pitch te laten zakken en daarna de tracks-stems monteren in timeline.

Iets wat je niet kan in Logic..

Voor hermixing/herbewerken en dan overdubben kan ik mij niets beter inbeelden dan Live eigenlijk.

Nou Ableton heeft lang 'achter gelopen'.
Had het wellicht mis met sample accurate audio editing maar volgens mij is dat pas bij versie 8 of 9 geintroduceerd.
Ik heb net helemaal ingezoemt en ik weet niet wat er gebeurde maar mijn audio werd in stukjes gesneden... WTF?

Multi clip sample accurate audio editing bestaat al langer in pro tools en komt nu eindelijk in Ableton.

Het is iig goed om te zien dat Ableton wat upgrades krijgt in het audio bewerking en opname domein.

Wellicht is het ook persoonlijk. Ik heb echt fijn met Reason, Protools, en logic gewerkt.
Maar met ableton heb ik een haat liefde relatie.
Het is wel mijn main daw. Als performance DAW is Ableton wel juist heel goed.
 
Ik vroeg me af hoelang deze aanbieding geldig is iemand die daar zicht op heeft ?
 
Jammer dat het zo onduidelijk is ik had het wel verwacht dat niemand dit hier weet.
Ik wil graag ableton 10 suite kopen in januari maar ik wil deze aanbieding niet mis lopen vandaar die vraag!
Anders moet wachten tot volgende aanbieding
alleen ik vrees dat die niet snel zal komen omdat ableton 11 nog nieuw is!
 
Jammer dat het zo onduidelijk is ik had het wel verwacht dat niemand dit hier weet.
Ik wil graag ableton 10 suite kopen in januari maar ik wil deze aanbieding niet mis lopen vandaar die vraag!
Anders moet wachten tot volgende aanbieding
alleen ik vrees dat die niet snel zal komen omdat ableton 11 nog nieuw is!

Ik denk niet dat in januari de upgrade plaatsvindt. Verwacht eerder in februari.
 
Ik denk niet dat in januari de upgrade plaatsvindt. Verwacht eerder in februari.
Vervelende is dat je niks met zekerheid kan zeggen behalve dit ze dit zeggen en er bekent over is :

Limited-time offer
Save 20% on Live 10, get a free upgrade to Live 11

EUR 499
Available first quarter of 2021
 
Vervelende is dat je niks met zekerheid kan zeggen behalve dit ze dit zeggen en er bekent over is :

Limited-time offer
Save 20% on Live 10, get a free upgrade to Live 11

EUR 499
Available first quarter of 2021

Misschien een mail sturen met jouw situatie daarin naar Ableton?
 
Misschien een mail sturen met jouw situatie daarin naar Ableton?

Ik ben bang dat ik het antwoord niet zal krijgen.
Want deze deal die je nu bij aanschaf van versie 10 met een gratis upgrade naar versie 11 is in alle opzicht een hele goeie deal het blijft geen feest voor me!
helaas kan ik wegens privé omstandigheden(bewindvoering gelukkig zijn dat me ouders maakt het wat makkelijker om te overtuigen) niet zomaar me geld uit geven zonder goeie onderbouwingen!
Als me ouders die goedkeuring geven dan koop ik deze deal.
Mijn ouders vroegen aan mij of er in de toekomst nog z'n deal komt omdat ik ook me speakers wil repareren daar zit nu een zachte ruis in waarschijnlijk 50hz brom maar daar heb ik al aparte topic voor geopend.
https://www.synthforum.nl/forum/de-s...s-ik-deze-koop
Gelukkig is er nog mee te werken met deze speakers maar het zou fijn zijn als er in toekomst iets aan gedaan kon worden voor niet al te veel geld anders komt er een setje nieuwe speakers als het probleem niet of te duur om te verhelpen!
Vandaar deze vraag je kan het geld maar een keer uitgeven.
En blijven wachten kan je alleen maar het risico lopen wanneer versie 11 uit is dat deze deal verdwijnt en Ableton gaat mij natuurlijk niet vertellen wanneer er in de toekomst nog goeie deal komt anders gaan mensen hun aankopen uitstellen tot volgende deal dat is nou net wat ableton wil voorkomen!
 
Ik ben bang dat ik het antwoord niet zal krijgen.
Want deze deal die je nu bij aanschaf van versie 10 met een gratis upgrade naar versie 11 is in alle opzicht een hele goeie deal het blijft geen feest voor me!
helaas kan ik wegens privé omstandigheden(bewindvoering gelukkig zijn dat me ouders maakt het wat makkelijker om te overtuigen) niet zomaar me geld uit geven zonder goeie onderbouwingen!
Als me ouders die goedkeuring geven dan koop ik deze deal.
Mijn ouders vroegen aan mij of er in de toekomst nog z'n deal komt omdat ik ook me speakers wil repareren daar zit nu een zachte ruis in waarschijnlijk 50hz brom maar daar heb ik al aparte topic voor geopend.
https://www.synthforum.nl/forum/de-s...s-ik-deze-koop
Gelukkig is er nog mee te werken met deze speakers maar het zou fijn zijn als er in toekomst iets aan gedaan kon worden voor niet al te veel geld anders komt er een setje nieuwe speakers als het probleem niet of te duur om te verhelpen!
Vandaar deze vraag je kan het geld maar een keer uitgeven.
En blijven wachten kan je alleen maar het risico lopen wanneer versie 11 uit is dat deze deal verdwijnt en Ableton gaat mij natuurlijk niet vertellen wanneer er in de toekomst nog goeie deal komt anders gaan mensen hun aankopen uitstellen tot volgende deal dat is nou net wat ableton wil voorkomen!
Dan wordt het inderdaad een moeilijk verhaal. Misschien in de toekomst kijken op eBay?
 
helaas kan ik wegens privé omstandigheden(bewindvoering gelukkig zijn dat me ouders maakt het wat makkelijker om te overtuigen) niet zomaar me geld uit geven zonder goeie onderbouwingen!
Als me ouders die goedkeuring geven dan koop ik deze deal

Heb echt per se de Suite versie nodig van 600,-? Voor een hobbyist is dat toch een flink bedrag.... Je kan ook de Intro versie kopen namelijk (straks gratis update naar v11) die kost nu 63,-, (of de normale prijs is maar 80,-).
Kan je creatief niks met de beperking van 16 tracks/16 scenes? Weet je bijvoorbeeld dat je de track limiet op kan lossen met Chains (meerdere tracks binnen 1 track gebruiken).
En daarnaast.. later kan je eventueel nog upgraden vanaf die Intro versie als je dat wil..

Als je qua moneys niks kan missen nu: met de Lite versie (8 tracks/8 scenes) kan je ook een hoop. Via Splice kan je nu tot eind dit jaar een gratis licentie downloaden:
https://splice.com/daws/38929163-liv...vst-by-ableton

Muziek maken draait om creatieve oplossingen bedenken - da's juist het leuke er aan.. En ook bij weinig budget moet je gewoon creatief zijn... :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top