Ableton kondigt Live 11 aan

creation-space-top-down-5.jpg




Bron:
 
Last edited by a moderator:
Do I need to pay up front?


You won't be charged until Live 11 is released. If you pre-order using a credit card, you will see an initial 1 EUR/USD authorization on your card. At release you will be automatically charged. For all other payment methods, you will be sent a payment link at release so you can complete your order.

https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/360016799200

Oh, interesting! Maar geldt het dan als een pre-order als ik nu Live Suite 10 koop en betaal ik dan bij release of geldt die aankoop dan als een upgrade die ik nu moet betalen?
 
Ik kan mijn Live 10 Suite upgraden naar Live 11 Suite voor €119. Meteen maar preorder geplaatst.
 
Oh, interesting! Maar geldt het dan als een pre-order als ik nu Live Suite 10 koop en betaal ik dan bij release of geldt die aankoop dan als een upgrade die ik nu moet betalen?

Ik denk het niet, omdat je direct Live 10 suite kunt downloaden en later Live 11 Suite upgrade
 
Ik kan mijn Live 10 Suite upgraden naar Live 11 Suite voor €119. Meteen maar preorder geplaatst.

Nou ja ik mot 159e betalen.
Ben gewoon met de volle versie (9) begonnen.
Heb ze gemailed want het klopt niet.
Maar ja dat was vorige upgrade ook.
 
Na poos twijfelen gewone 10 gekocht na suite 9
doe er toch niks mee, met suite. Ga deze zelfs lekker passen. Boel crashed nog steeds zoals al sinds 6 en voor enkel wat opname toeters en bellen niet nodig. En merk nu dat broer overgegaan is naar reason, tot mijn verbazing en ontgoocheling dus dat wordt nog minder samen werken. :(
 
Geen idee, da's de prijs die ik zie in mijn account. Misschien omdat ik Push 2 heb?

Moet hem wel registreren anders krijg die korting niet!
Maat van mij uit Haarlem die doet dat soort dingen niet ik zij al tegen hem als je push stuk gaat dan moet je push ook geregistreerd zijn!
 
Geen idee, da's de prijs die ik zie in mijn account. Misschien omdat ik Push 2 heb?

ik zag €159 en heb de push 2... (en live 10 suite.. wel als upgrade van intro, maar dat moet geen verschil uitmaken). glitch in the machine. ik heb soms een glitch gehad, die me shadows compressor a voor niks gaf... (PA)
goed wellicht andere dingen die je in account hebt.

want ik zie op KVR, alleen €159 genoemd worden (of in andere valuta maar dan ongeveer hetzelfde).

EDIT: mijn push 2 staat geregistreerd. ik zie dat er een opmerking over wordt gemaakt. dus vreemd. e-mail zou dat helpen?

goed, je hebt geluk!

ik heb de pre-order gedaan. te veel wat ik goed vind, aan addities. niet alleen MPE (yeah! daar gaat bitwig... nou ja, die houd ik...), maar ook de nieuwe devices, comping, kan handig zijn, ook voor sounddesign, niet alleen voor takes.
er zit voor dat geld, en ik neem aan, dat het weer 3 jaar gaat duren.. veel waarde in...

stel mijn cubase pro 11 aankoop dan wel uit, deed ik sowieso, bugfest, al is cubase nog immer, nou ja, ik ken dat ding vrij goed, en het ligt me. en ook de nieuwe dingen geven me wat betere mogelikheden, vooral de ARA2 integratie is verbeterd. voor spectralayers pro 7 wel erg handig.

goed. ableton heeft een stap vooruit gezet, zelfs een notoire bitwig agit-propper, doet een pre-order.... bitwig blijft gewoon ook steengoed (al heb ik aan mijn kant wat technische problemen met bitwig, ik kan er om heen werken, maar dan verlies ik wel wat funktionaliteit, i.e. kan ik een controller niet gebruiken..). dus ik ga hier niet in diskussie welke beter is, het is voor mij erg duidelik geworden dat bitwig eigenlik geen konkurrent van ableton is, maar gewoonweg een geheel andere DAW (nou ja, je herkent gelijk dat de developers van ableton komen), interessant voor het maken voor eksperimenten, evenals ableton, cubase of reason (rack), ik gebruik ze allen op eigen wijze.

maar ik merkte dat ik wel minder met ableton ging werken, door dat MPE nu erg belangrijk wordt, voor mij. dus die krijgt weer zijn volledige aandacht terug.

en o ja, zonder MPE, ik heb het al genoemd, eindelik geeft push 2 poly pressure door (wat ie al kon, maar ableton niet verwerkte, en MPE was nooit een groot probleem om te implementeren, ze hebben nu een paar instruments die MPE kunnen, dat is het eerder.). overigens is midi 1.x spec aftertouch polyphoon... en pressure voor alle noten. elke brand of bijna alle, niet allemaal, gebruiken gewoonweg aftertouch.

dus laten we het gewoon aftertouch noemen, poly pressure... op push 2, is al een vooruitgang in ekspressie. release velocity (dat ook vaak bij MPE controllers te vinden is) is ook midi 1.x spec! alleen zeer onbekend...
weet niet of push 2 release velocity gaat doen (want het is gewoon omgekeerde velocity, note off, zendt de waarde van de snelheid mee hoe snel je de toets loslaat, iig mijn novation's...)

goed. de MPE implementatie is volledig.

mooie devices. comping. iets wat ik te weinig gebruik om, terwijl het voor heel erg handig is, ik doe het wel, en als ik het doe in cubase.

geen elke DAW is perfekt, daarom heb ik meerdere, het gaat me dan niet om perfektie, maar ik maak andere dingen in ableton dan in maschine of cubase of bitwig. alsof je gewoon met meerdere spullen in een studio werkt, en soms hop ik van DAW naar DAW, voor éen track.

maar ableton heeft nu veel goed gemaakt, naar mijn gevoel. en ik bleef het een fijne DAW vinden (alleen die automation in de arranger daar blijf ik mee klooien, ik weet hoe het moet!, maar op een of andere wijze, gaat de eerste 2 keer altijd mis! alleen automation opnemen. dat kan slimmer, is dat slimmer gemaakt? of ik doe het heel dom, vraag dus, of ik zal m wel ergens anders stellen. want ik weet hoe het moet, ik herhaal, maar toch blijft ableton de track armen, i.e. ook de midi overschrijven... ik disarm de track... vantevoren.. wellicht nou ja... ik ben cubase zo gewend, dat het gewoon iets is, dat niet goed in mijn hoofd wil komen, in bitwig is automation ook makkelikker. nou ja)

TL;DR

Boel crashed nog steeds zoals al sinds 6 en voor enkel wat opname toeters en bellen niet nodig.

ik ben met live 10 suite begonnen, of better 10 intro, in het begin vrij instabiel, crash-a-lot, kreeg ableton als bijnaam, maar sinds een jaar of langer, zeer stabiel. opmerkelik stabiel zelfs. ik denk dat M4L tot veel problemen heeft geleid... het is een gevoel, dat sinds M4L beter is geworden, 10 suite stabieler is. maar goed. het kan ook aan iets anders liggen. maar ableton, ik keek altijd uit, nu niet meer, en hoeft ook niet meer. (en er is altijd; cubase pro 10.5.20 werkt vrijwel probleemloos, terwijl anderen, voor op de mac, dacht ik, maar kan ook windows zijn tegelijkertijd, zelfs op 12 cores niet verder komen dan wat gepuf, terwijl ik met mijn oude (nu 4 jaar) processor er zelfs met soft modulars er alles uitkrijg, zonder te hoeven freezen...)

nou ja..

zit nu een YT te kijken, is die al geplaatst, komen allemaal wel op hetzelfde neer:

 
Ik heb er op in geschreven.
Ik krijg pas mailtje wanneer ik aan de beurt ben met de publieke beta!
 
(ik kan de publieke beta al downloaden, je krijgt een beta licentie. ik weet niet of ik m al gebruiken ga, ik zit eigenlik op centercode voor ableton vooral voor de release notes, dat je er een bericht van krijgt... kun je in de gaten houden wat er komt, sja niets over live 11, wanneer je alleen live 10 beta volgde...)

dit is overigens ook een krachtige nieuwe feature:

 
(ik kan de publieke beta al downloaden, je krijgt een beta licentie. ik weet niet of ik m al gebruiken ga, ik zit eigenlik op centercode voor ableton vooral voor de release notes, dat je er een bericht van krijgt... kun je in de gaten houden wat er komt, sja niets over live 11, wanneer je alleen live 10 beta volgde...)

dit is overigens ook een krachtige nieuwe feature:


Ik zal al op centercode, maar ik zie nog niks over Live 11, kan dat kloppen? Krijg ik vanzelf bericht als ik ook Live 11 beta kan downloaden of hoe werkt dat?
 
Back
Top