49 toetsen midi keyboard voor logic pro x

Heine

Passief toetsenist
Lid sinds
28 mei 2004
Berichten
629
Locatie
de buurt van Rotterdam
Ik heb een tijdje geleden een novation impulse 61 op de kop getikt, en ben nu bezig met de demo-versie van logic pro x.
De novation is volgeladen met knoppen en schuiven, maar om de een of andere reden lijkt dat allemaal niet te werken met logic.
Speelt zeker lekker genoeg, ook met aftertouch, maar ik kan draaien aan die knoppen wat ik wil, er gebeurt schijnbaar niks.
Ik kwam ergens op internet al een verhaal tegen dat sinds catalina novation de boel niet meer support.
En...op mijn 'werkplek' denk ik dat een toetsenbord met 49 toetsen net even prettiger werkt.

Ik ben dus op zoek naar een toetsenbordje met 49 toetsen, dat redelijk voorzien is van wat knoppen en schuiven, en probleemloos werkt met logic pro x.
Ik zag voor een acceptabel bedrag de M-Audio Oxygen MK4 49, maar lees daar toch ook wat klachten over.
Ik kom ook de nodige reviews tegen van andere toetsenborden, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Eigenlijk zoek ik dus iemand die ook logic pro x gebruikt, catalina op zijn mac heeft staan, en een 49 toetsen midi-keyboard heeft met een lading knoppen en schuiven en daar ook nog dik tevreden mee is.
Als die persoon dan mij vertelt welk merk en model dat is, wordt ik helemaal gelukkig.
Als het kreng dan ook nog redelijk betaalbaar is weet ik al wat de Sint dit jaar in mijn schoen probeert te proppen.
 
Als hoe die speelt belangrijk is voor je dan kan ik je vertellen dat M Audio over het algemeen niet de beste keyboards maakt
Ik heb indertijd een Oxygen 49 gen 2 gehad maar die heb ik ingeruild voor een Novation SL, hoe gen 4 is weet ik eerlijk gezegd niet.
Novation heeft zo'n beetje de beste klantenservice die er bestaat, als je op werkdagen inlogt dan kan je live met ze chatten en dan krijg je gelijk antwoord, wel zo makkelijk.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat die service prima werkt; https://support.novationmusic.com/hc...ess-Live-Chat-
Hier een clip van Novation hoe je de Impulse opzet met Logic pro;

 
Ik ga maar eens aan het werk met dat filmje, kijken of ik de impulse aan de praat krijg.
Het is qua bespelen een prettig keyboard, inclusief aftertouch.
Als dat allemaal lukt moet ik mijn bureauopstelling dan maar wat aanpassen, dan houd ik het beessie wel :-)
 
het lukt niet zoals in het filmpje beschreven, maar met vereende krachten krijg ik het nu wel voor elkaar om de diverse functies aan de knoppen te koppelen.
Tot nu toe meer om te kijken of het werkt, nu wordt het tijd om de boel logisch aan de knoppen van de impulse te koppelen.
Wel erg fijn om niet de hele tijd met de muis te klooien zo.
Ennuh, de impulse is bij deze een blijvertje
Dank voor het zetje in de goede richting
 
Ik heb een M-Audio CODE-49 met een boel knoppen en sliders. De nauwkeurigheid/resolutie vind ik niet echt geweldig maar volstaat. Ik gebruik 'm in Mackie/HUI mode en dat werkt fantastisch met Logic Pro X. Ideaal om controllers van softsynths mee te bedienen. Ik vind het minder geschikt om bijvoorbeeld sliders van je mixer te mappen naar sliders van de MIDI controller. Je hebt namelijk meer sliders dan er fysiek op het apparaat zitten. Het apparaat heeft er 8 en je kunt ze wel makkelijk mappen naar sliders in de Logic mixer maar het is gewoon gezeur. Ik begon me steeds meer te ergeren aan die beperking en gebruik tegenwoordig een iPad Pro (die ik toch al voor andere doeleinden heb) met de gratis Logic Remote App. Dat werkt echt als een trein. Multitouch screen dus je kunt meerdere sliders tegelijk bewegen. Echt de moeite waard. Als je een (enigszins recente) iPad rond hebt slingeren kun je proberen om die Logic Remote App erop te zetten en die te gebruiken met Logic.

Ik gebruik de sliders/knoppen op de CODE 49 nu alleen voor parameters van de instrumenten. Ik kan de transport knoppen gebruiken op de controller om op te nemen, af te spelen, stoppen etc. Heel erg fijn!!
 
Ik heb geen ipad pro, maar een ipad mini, ook met logic remote, en dat werkt inderdaad prima.
Op de een of andere manier krijg ik die HUI mode niet aan de praat, maar het werkt nu wel op een andere manier.
Nu inderdaad alleen nog even uitvlooien welke knop ik aan welke functie wil koppelen met de impulse.
Eigenlijk alleen maar luxe-problemen nu :)
 
Ik heb een Nektar Panorama P4 met Logic op Catalina en alle knoppen sliders werken meteen. Echter ik heb een hekel aan de toetsen dus ik raad m niet aan al zijn er ook gebruikers die het wel fijne toetsen vinden.
Ik zou eens kijken naar een Native Instruments complete control. Die hebben een goed (fatar) keyboard en out of the box Logic control.
 
Back
Top