EPIC/filmscore/oldskool: Solar System: Venus - II

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.768
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hoi allemaal :doei:

Opnieuw is een stuk van het Solar System project afgewerkt, met name "Venus - II". Met deze compositie wil ik enerzijds de schoonheid van deze "vrouwelijke" planeet uitbeelden waar de afsluiter de nadruk legt op het onheilspellende en helse karakter van de atmosfeer.

Het volgt geheel de traditie van de andere nummers: meerdere lagen strijkers en koren, solo viool en hobo, akoestische gitaar, CS80 brass, Rhodes klanken gemengd met elektronische en percussie klanken ... en nog een speciale sample, maar dat zal je zelf wel merken.

Noemenswaardig is te melden dat alles op metronoom maar zonder enige quantisatie werd ingespeeld (dus ook de akoestische gitaar bv). De timings van de strijkers werd wel meticuleus geëditeerd in de MIDI event editors van de synths. Daardoor werd, in combinatie met de mix, wederom een groots effect verkregen.

Ditmaal werden enkel de Kronos gebruikt (14 kanalen), één EMU E4 Ultra (16 kanalen), SY99 (4 kanalen), Virus C (8 kanalen) en de D20 (1 kanaal).

Alles werd gesequenced met de sequencer van de Kronos, SY99, Roland W30 die de Virus aanstuurt en een Roland MC500 MkII voor de EMU.

Liefhebbers van Vangelis, Kitaro en co zullen dit zeker weten te waarderen.

Hoe klinkt het?

Zo:
Guy-Lian - Solar System - Venus II take 6.mp3

Nog enkele "fans" taggen:
skrie
Akikaze
Grooveron
3ddie
kobuz
hermax

Veel plezier er mee :okdan:

:doei:

Danny
 

Attachments

  • image_140541.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 203
Het klinkt super, kerel... Heb er met veel plezier naar geluisterd... Ik heb geen negatieve opmerkingen, at all. Deze is gewoonweg GOED! Zeer professioneel weer. Toppie, Danny :okdan:
 
Bedankt al mannen voor de leuke reacties :okdan:.

sKeLeTvM : too much honour ;). Ik denk niet dat de gevestigde cineasten al geen ruim aanbod aan échte muzikanten hebben, zonder dat daar nog zo'n Belgische hobbyist moet bijkomen :dubbel:. Maar het is inderdaad zo dat ik droom om muziek bij documentaires of kortfilms te maken. Fijn dat het je aanspreekt.

:doei:

Danny
 
Knap en gedetailleerd stuk wederom.:okdan: Bijzonder sfeervolle intro en outro. :halleluja
Qua melodie en harmonie zit het ook weer snor, maar zou het naar mijn smaak iets avontuurlijker mogen. Net wat minder lief en wat meer mystiek.
 
Heel mooi, groots en meeslepend maar veel te vroeg afgelopen.
 
Dank je wel Akikaze en Jason31. Het is inderdaad een korter nummer dan sommige andere tracks uit "Solar System" maar het moet niet altijd meer dan 10 minuten bedragen, hé ;). Belangrijkste is dat jullie er van genoten hebben en dat opnieuw naar boven komt dat dit niet snel even in mekaar geflanst is maar eerder met de nodige zorg uitgewerkt :engel:.

Er mogen gerust nog meer reacties komen, hoor 8).

:doei:

Danny
 
Ik ben onlangs weer met de Lord of the Rings boeken begonnen, daar is dit een mooie soundtrack onder (bij de aankomst in Rivendel bijvoorbeeld :) ). Mooie ruimtelijke mix en laat de sub af en toe lekker trillen :)
 
Machtig mooi gewoon zoals je andere werken ! Hier kan ik als Vangelis, JMJ fan naar blijven luisteren... Top !!
 
Back
Top