MIDI routing matrix?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Ik zit met een pak MIDI gear dat via 2 MOTU midi express interfaces gekoppeld is aan mijn iMac. Op de Mac heb ik dan twee programma's nodig om de MIDI routings te configureren: Audio Midi Setup (voor de fysische koppelingen te definiëren), en MIDI Patchbay om de "logische" routings te definiëren. Deze laatste is krachtig maar problematisch.. bestaat er een alternatief om heel snel toestel A te koppelen met toestel B (op kanaal X)? Wat fantastisch zou zijn, zou een soort MatrixBrute-achtig display waarbij je gelijk welke bron kan koppelen met gelijk welke bestemming. Gewoon via twee handelingen: knop indrukken, en kanaal instellen. Klaar.

Bestaat er zo iets? (Zelfs mits het vervangen van de MOTU interfaces door iets krachtiger?)
 
Kijk eens naar de iConnectivity MioXL. Die kan volgens mij alles wat je wil, en die "druk op de knop" is zelfs een fysieke knop op de voorkant als je vooraf presets maakt.
 
Welke midi express heb je ?
Als je de express xt hebt of de micro express hebt kan je clockworks gebruiken.

Dan kan je met clockworks verschillende routings maken en die saven als een user preset.


Zo gebruik ik de factory preset 30fps vr als ik werk met Cubase
En zo heb ik een midi configuratie gecreerd om DAWless te kunnen jammen, beide settings zijn met een druk op de knop beschikbaar op het frontpaneel.
 
Die MioXL komt idd in de buurt van wat ik zoek.. moest die nu nog eens door een aparte MatrixBrute-achtige fysische matrix geprogrammeerd kunnen worden. Mmmm.. donuts.

@Kenneth: ik heb de midi express 128 en de micro lite. Als ik Clockworks op mijn Mac start, dan krijg ik een foutmelding. Vermits MIDI Patchbay mijn twee MOTU's perfect kan zien, versta ik niet goed waarom Clockworks een probleem zou hebben.

Screen Shot 2020-11-05 at Thursday 5 November 2020.png
 
Van op de site van MOTU:;)

The following interfaces are compatible with Clockworks (assuming there are compatible drivers for that interface in the OS you're running)... Digital Timepiece, MTP II, MTP AV, Express XT, Micro Express. The following interfaces are not compatible with Clockworks. If you have these interfaces you don't need to install clockworks on your computer... Fastlane, Pocket Express, Express 128, Micro Lite.

Daarom dat ik jouw exacte model vroeg
Clockworks werk dus niet met jouw twee huidige modellen

Persoonlijk denk ik van wat jij wilt/nodig hebt die MIOxl , motu midi express Xt en de micro express zo wat de enige opties zijn (nieuw)

Ik denk ook nog aan Midihub van blokas maar die heeft niks van knoppen of interface

Er zullen waarschijnlijk wel nog andere zijn als men goed zoekt ,neemt niet weg dat de markt(nieuw) dun bezaaid is met dergelijke midi interfaces
 
Heb iConnectivity gemaild met enkele vragen over hun MioXL. Indien presets via een open protocol (tegengestelde van proprietary) naar dat beest gestuurd kunnen worden, dan zou een DIY matrix in combinatie met de MioXL misschien wel een route zijn... Zou een plezant projectje zijn.. zo'n 10x10 of 12x12 matrix bouwen met een paar encoders en een display.
 
Heb iConnectivity gemaild met enkele vragen over hun MioXL. Indien presets via een open protocol (tegengestelde van proprietary) naar dat beest gestuurd kunnen worden, dan zou een DIY matrix in combinatie met de MioXL misschien wel een route zijn... Zou een plezant projectje zijn.. zo'n 10x10 of 12x12 matrix bouwen met een paar encoders en een display.

Volgens mij lust de MioXL SysEx dus zou me niks verbazen dat je hem kan aansturen op de manier die jij wil. Maar zeker weten doe ik dat niet want met de "gewone" instellingsmogelijkheden doet dat gebakje al alles wat ik wil.

Als je de DIY route gaat kun je misschien wat met de Midibox suite. Ik heb dan misschien nog wel wat leuke onderdelen voor je, zoals doorzichtige knop-kapjes waar je een LED achter kunt monteren.
 
Ik probeer zonder DAW te spelen. Ik heb Logic Pro X.... maar ik erger me zo aan de complexiteit van dat ding dat ik het quasi nooit gebruik. Met GaragaBand daarentegen kwam ik heel goed overeen (10j geleden).

@NorthernLightX: nog altijd geen reactie van iConnectivity...
 
Back
Top