Bureaustoelen

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.146
Hai,

Wie heeft nog goeie tips voor een fijne bureaustoel die ook wat langer mee kan gaan maar niet de hoofdprijs kost? Ik heb nu een ikea MILLBERGET, en hoewel ik hem prima vind zitten, laat de toplaag van de leuningen los, dat was ongeveer na een jaar. Ik wil iets dat wat langer mee kan gaan en zat te denken aan een secretlabs titan. Iemand ervaring daarmee of andere suggesties?
 
Hai,

Wie heeft nog goeie tips voor een fijne bureaustoel die ook wat langer mee kan gaan maar niet de hoofdprijs kost? Ik heb nu een ikea MILLBERGET, en hoewel ik hem prima vind zitten, laat de toplaag van de leuningen los, dat was ongeveer na een jaar. Ik wil iets dat wat langer mee kan gaan en zat te denken aan een secretlabs titan. Iemand ervaring daarmee of andere suggesties?

Ik heb indertijd gezocht bij zo'n soort kringloop voor kantoormeubelen, daar vond ik een goede stoel die goed verstelbaar is voor iets van 75 euro.
Dat was eentje met armleuningen en een goede comfortabele zitting die ook lekker lang was anders hou je het niet lang uit., die andere stoelen waren iets goedkoper maar dit was echt een lekkere luxe stoel die nieuw flink aan de prijs was volgens mij.
Ik weet niet waar je woont, die waar ik kwam was ergens in west friesland tussen Hoorn/Enkuizen maar als je zoekt op tweedehands kantoormeubelen en de regio waar je woont dan vindt je wel iets, juist nu met Corona er veel kantoren leeg staan of mensen meer thuis werken.
 
Voor mij persoonlijk is van belang dat de stoel goed ventileert. In het weekend zit ik vaak zes tot acht uren achter de toetsen. Tot voor enkele weken beschikte ik over een redelijk zware en degelijke kunstlederen stoel. Ondanks deze erg comfortabel zat, ben ik blij dat ik er van af ben. Rug gedeelte en zitting zorgden steeds voor zweetvorming en dat verdrong het zitcomfort aanzienlijk.

Ik heb nu een IKEA Flintan van 70€ met een mesh rugleuning maar een andere met een meshleuning kan net zo goed ventileren. Veel minder zweten en toch een comfortabele zithouding.

Zoals ik dus zei: het is persoonlijk ... maar misschien heb je er iets aan :).

Het is in ieder geval een belangrijk onderdeel van de studio, vooral als je er veel tijd in door brengt.

Succes met de zoektocht.

:doei:

Danny​
 
Ja dat zijn hoede, maar dure stoelen.
Heb nu net mijn hoganas stoel van kantoor mee naar huis mogen nemen vanwege het thuiswerken.
Erg blij mee, veel te dure stoel, maar heerlijk in de studio.

Momenteel wel veel keuze vanwege het vele thuiswerken.
 
Ik heb er jaren geleden een gehaald bij een kantoor outlet. Mooie prijsjes voor praktisch nieuwe kantoormeubelen en dus ook stoelen. En nog 21% korting ook bij cash betaling ;). Staat hoog in mijn lijstje beste aankopen studio, zeker nu ik er ook nog eens dagelijks mijn werk moet doen. Ik zou in ieder geval dus voor een toen gaan die ontwikkeld is voor de lange en regelmatige zit.
 
Heb al vele jaren de duurste van ikea. Kan zelfs heel hoog. Al lang
nt meer te krijgen, maar super degelijk. En heb een spinalis navigator, rood voor de
mancave. Al 10
jaar. Kost wat maar dan heb je ook wat... als ie sneuvelt koop ik zo terug een.
 
Het vinden van een geschikte bureaustoel is niet makkelijk. Net zoals schoenen. Moet bij je passen.
Uiteraard heb je geen bal aan mijn verhaal. Loop ik rond in de Kringwinkel (doe ik met regelmaat - je weet nooit wat je vind) en valt m'n oog op een bureaustoel waar ik meteen op ging zitten.
Man, die zat als gegoten. Bovendien slechts 60€.
Ik had nog nooit op een bureaustoel gezeten die mij zulk een gevoel van comfort gaf en dus maar meteen gekocht.
Kom ik thuis en tik voor de lol op Google het merk en type van die stoel in. Nieuwprijs meer dan 1.000€...
OMG dikke sjans ...60€ !!!

https://www.posturite.co.uk/grahl-du...air-black.html

Boodschap van het verhaal : 2dehands of Kringloop winkels. :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Mijn moeder is fysio, dus ik ben opgegroeid met een 'onzichtbare hand' die mijn zithouding altijd en overal corrigeerde. Toen ik ging studeren heb ik van haar een Swopper gekregen. Die heb ik na ruim 25 jaar nog steeds, zit er dagelijlks op. Heerlijke bureaustoel. Ik heb de "classic" (er zijn meer types tegenwoordig, met leuning, wieltjes etc). Ik heb hem al vaak aan anderen aangeraden. Je rug wordt er ontzettend sterk van, maar uiteraard moet je als je een "passieve" stoel gewend bent, wel opbouwen. Verder totale aanrader voor wie zittend lange dagen maakt.
 
Spinalis is zo'n beetje een middenweg tov de swopper en een gewone stoel. De rugleuning is vast dus je kan ook rusten als de zitvlak actie wat teveel wordt.
 
setje Ikea "ALEFJÄLL" hier.. door het leder klinkt mijn muziek beter 8~

of ze lang mee zullen gaan valt nog te zien, daarvoor heb ik ze nog niet lang genoeg, zit in elk geval goed en is ook een goede "zetel" om in te luisteren
 
Zo wat een goed opkomst in deze thread! Bedankt voor alle adviezen. Zo'n swopper even opgezocht, dat durf ik echt niet aan :) Ik wil in de studio vooral lekker ontspannen kunnen zitten. Ik kan nu sowieso nog niet lang zitten omdat ik nog steeds zit met die gare arm maar hoop in de toekomst wel weer meer aan de slag te kunnen en nu thuiswerken steeds normaler is geworden is een goede investering denk ik wel op zijn plaats. Outlet is idd een goed idee, dat zou ik ook eens kunnen bekijken. En een gamestoel is ook een heel goed idee, en dan kom ik toch weer op die Titan uit, omdat de rest allemaal erg matige reviews hebben. Die spinalis navigator ziet er ook super uit, maar 1k voor een stoel gaat me echt te ver.
 
Gebruik al een paar jaar een Ikea Markus, topstoel. Fijne leuning en hoofdsteun ook. En niet te duur.
 
Die ziet er ook best comfortabel uit. Na jaren nog geen slijtplekken op de leuning enzo?

Nee verrassend genoeg niet. Maak er nu toch al zo'n 3 a 4 jaar intensief gebruik van. Zit erg lekker.

Enige waar je op moet letten zijn de wieltjes en rondslingerende kabels.
 
O ja. Vergeten. Studio heeft ook nog een k&n krukje en die ikea stoel
met leder en knopen van pakweg 250.
krukje is als er bezoek dichtbij wil zitten. Zit prima beiden.
 
Gebruik al een paar jaar een Ikea Markus, topstoel. Fijne leuning en hoofdsteun ook. En niet te duur.

Zoveel mensen zoveel smaken. Ook ik heb deze stoel al een aantal jaar. Zit nu echt niet meer lekker. Met name doordat de zitting vooral slecht is geworden.
Schuimrubber stelt niets meer voor. Lijkt wel of je op een plank zit. De rugleuning met lumbar zit wel lekker. Buiten de zitting is er bijna geen slijtage te zien.
Armsteunen zijn niet instelbaar. Maar goed je krijgt wat je betaald.

Zit nu i.v.m. thuiswerken er elke dag lang op maar ga nu toch echt mijn stoel van kantoor halen.
 
Zoveel mensen zoveel smaken. Ook ik heb deze stoel al een aantal jaar. Zit nu echt niet meer lekker. Met name doordat de zitting vooral slecht is geworden.
Schuimrubber stelt niets meer voor. Lijkt wel of je op een plank zit. De rugleuning met lumbar zit wel lekker. Buiten de zitting is er bijna geen slijtage te zien.
Armsteunen zijn niet instelbaar. Maar goed je krijgt wat je betaald.

Zit nu i.v.m. thuiswerken er elke dag lang op maar ga nu toch echt mijn stoel van kantoor halen.

Misschien ben je wat zwaarder dan ik ben :D
 
Back
Top