Bureaustoelen

tnx, niet duur opzich, kun je voor me opmeten hoe breed de max diameter is van de voet+wieltjes?
 
Vind de vorm erg prettig voor mijn onderrug en kan er zonder klachten prettig de hele dag op werken in de studio. :)

Goede tip, heb soms wat last van de onderrug. Toe aan een nieuwe stoel, binnenkort maar 'ns langs bij Jysk om het te proberen. Niet echt fan van cognackleur, maar ach... :)
 
Ik heb deze in veelvoud in de studio. Vind de vorm erg prettig voor mijn onderrug en kan er zonder klachten prettig de hele dag op werken in de studio. :)
Neemt ook niet zoveel ruimte in als de megalomane slagschepen en het feit dat ie alsnog verrijdbaar is vind ik ook handig om wat heen en weer te racen tussen werkdesk en de 19"-rackjes.

Een paar weken terug eindelijk 'ns gekeken bij Jysk, dat is inderdaad een leuk stoeltje. Maar had liever net wat meer steun in de rug, hogerop. Andere stoelen bekeken, wilde evenmin zo'n groot ding die veel ruimte opslokt, van de wat kleinere bureaustoelen bleek de goedkoopste (model 'Nimtofte', 45 euro) het beste te zitten. Ik blij, en m'n rug ook. :)

Nimtofte.jpg
 
Herman Miller Aeron hier. Ooit op Marktplaats gekocht...zogenaamd 2e hands...maar volgens mij van een vrachtwagen gevallen...
Alsnog niet perfect hoor. Er zijn functies op de Ahrends die we op m'n werk gebruikten van 2007 t/m 2017 (ja echt!!) die ik nog steeds waardeer.
Heb er een bij de overname van het bedrijf meegenomen voor m'n Pa. Die zit er nu weer probleemloos 4 jaar op met z'n 120 kg. Niet kapot te krijgen die dingen.
Als ik er op zit(en zat destijds) gebruik een wiebelkussen. Ooit aangeraden door een collega wiens moeder Fysiotherapheut was.
 
Hier ook 2x Herman Miller. Niet te vergelijken met die wiebelbakken van IKEA / JYSK. Kost wat, maar heb je ook wat. Je zit er toch zo’n 50u per week op.
Fashion stoeltjes begin ik al helemaal niet aan. M’n rug is me veels te dierbaar.
 
mmmmh, ik moet ook een nieuwe al zit ie goed, kan beter, heb een aparte rugsteun, mijn onderrug was altijd zwak, nog steeds, maar wel veel minder, fysiotherapie (psychosomatisch o.a. want veroorzaak door spanningen, en uiteindelik wordt het ook fysiek, toch zoals een paar jaar geleden, ga ik niet meer zo keihard door mijn rug).

idd kringlopen zijn de beste optie, kun je ze nog uittesten, al staan hier ook een aantal goede tips.

ik zit de meeste tijd in mijn studio, ik hoef amper te lopen.. of te staan... dan is het wel belangrijk een goede stoel te hebben, en de burostoel die ik nu heb is zeker niet slecht, het is een kantoorstoel, van iemand gekregen, maar is wat versleten, de stof.. die kont van mij..

het is inderdaad een investering waard, ik heb niet veel ruimte, er kunnen niet meer 2 mensen naast elkaar zitten zoals vroegah, mijn studio dijt uit als het universum (door controllers weer in te zetten, die ik lang niet heb gebruikt...), en 3 schermen...

een goede burostoel is de prijs waard, maar wel persoonlik, natuurlik. ik ga eens rondkijken.
 
Goeie tip : Koop geen Trooper bureaustoel van Weba.
Ik kocht deze aan in mei 2020 en zit nu al met een "zakker". Ik zak steeds beetje per beetje lager en moet
meerdere malen per dag de zitting terug naar boven brengen. De pomp is dus al defect na 15 maand zeg maar.
Eerste maal dat ik dit meemaak. Meestal bij goedkopere stoelen, is het de bekleding van de armsteunen die
los komt.
 
Goeie tip : Koop geen Trooper bureaustoel van Weba.
Ik kocht deze aan in mei 2020 en zit nu al met een "zakker". Ik zak steeds beetje per beetje lager en moet
meerdere malen per dag de zitting terug naar boven brengen. De pomp is dus al defect na 15 maand zeg maar.
Eerste maal dat ik dit meemaak. Meestal bij goedkopere stoelen, is het de bekleding van de armsteunen die
los komt.
Mijn eerste was ook van Weba, al na 6 maand aan afpellen (namaakleder), dan 2 wielen kapot en na een jaar, schoot middenstuk door stoel, bijna in mijn... ;) nooit geen Weba meer voor mij!
 
Is hier niemand die staand muziek maakt ?

Nou ja daar is dit het topic ook niet voor natuurlijk.
 
Belangrijk vind ik dat je van uit een stoel nog steeds makkelijk kan bewegen, muziek maken is toch ook wel een soort van bewegelijk iets,
de meeste bureau stoelen zijn meer bedoeld om te zitten en te typen, vandaar dat ik al heel lang zo'n kniestoel overweeg of een van de andere onderstaande stoelen.



varier-variable-1024x768-4403.jpeg

Of anders:

ongo-free-1024x768-8251.jpeg


Of deze:

varier-move-1024x768-8141.jpeg


Oa hier te koop : Ergonomische kruk - Met wielen en zonder - BureaustoelWijzer

Maar ja, ik moet het nog steeds doen dus.
 
Demian , zo'n stoel heb ik ook jaren gehad .
Lijkt leuk , maar is het niet.

Af en toe gitaar [of in mijn geval stick] spelen gaat nog wel voor een kortere tijd, maar daarna ga je het echt voelen .
Beter alternatief zijn die zadelkrukjes ,maar ook gaat daar na een tijd de "edele delen " pijn doen .
 
Een hele dag niet, maar in mijn geval maak ik altijd maar een paar uurtjes muziek hooguit achter elkaar, dus dan zou het wel kunnen denk ik.
Maar het is niet zonder reden dat ik er nog geen heb, ik twijfel al jaren.. :D
 
En zo'n ergonomische zitbal... ook geen goed idee. Enkele maanden gebruikt en één keer deftig achterover gevallen. Iets te ver gerold...
Met mijn workdesk nu, heb ik een deftige stoel van I K E A, maar niets fancy, gewoon sterk en net hoog genoeg.
 
Is hier niemand die staand muziek maakt ?

Ja, ik :D Ik zit eigenlijk alleen als ik het onderste toetsenbord van mn Jaspers stand bespeel, voor de rest sta ik. Ik moet wel heen en weer kunnen springen tijdens het muziek maken 8)

Overigens is de stoel waar ik op zit (en werk) zo'n gamerchair van Secretlab. Het kost wat, maar echt daar kun je úúúren op zitten!
 
Back
Top