Crazy shit

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
Wou eigenlijk minimal wave doen - 80's klank maar drumtraks en ms 20 en de arp 1601 dachten er anders over, ik pruts maar wat maar vond de vibe wel funky

al wat ik erna opnam suckt want teveel reverb... En alle spllen staan meters uit elkaar dus ik maak mezelf belachelijk maar whatever

 
Lol als,ik t nu terughoor in de woonkamer op ipad met hoofdtelefoon lijkt t nergens op maar stond deze vroege avond er op te dansen, tenminste op t funky begin stukje. Dat is raar nu.
 
Ik vind hem wel vet. Die simpele drum beat met die electro arp bas loopt als een trein.
 
Zuivere klanken, goed gemixed, experimenteel maar doeltreffend.. alleen dat einde, dat kon veel beter. Niet slecht, maar dit zou ik geen twee keer luisteren ;) maar laat maar komen, jouw tracks. Gloomy :)
 
Dit is een eerste opname van een jam wat ik stopte omdat t de verkeerde kant uitging. Die pauze ertussen was zelfs al poging 2 die begint. Het einde is gewoon stoppen. :)
Dit kreeg niks qua edits dus zo rolt t uit de gear.
Maar de funk die ik toen waarnam wou ik even delen.
Probleem is hoe ik opnieuw begin en er een track uit brouw... heb nl geen idee maar ben begonnen met verse patronen te maken voor de drum.
heb echt geen zin om hybrid te gaan.

dank voor de comments
 
Drums iets zachter en synthlijntje naar voren brengen. Desnoods een expander gebruiken. Vind het idee leuk maar mixmatig een ramp, droger dan een cracker. Jij werkt dawless toch? Gebruik je effects als compressors, expanders, etc op je mix output als je bezig bent en zo ja, welke?
 
Ik heb een probleem met opname inderdaad. Ik stuur alles naar een mixer en neem de output vd tape out op. Direct outs kan ook naar de audio interface maar wat dan met fx he. En op de output zit nu niks. Intern wat send fx maar niet veel.
was ook maar een kladje.
dank voor de comment.

o en nee, expanders heb ik niet en compressie heb ik maar dienen hier niet wegens andere setup momenteel.
 
Ik weet hoe GASgevoelig je bent :D maar misschien zou een master compressor voor je setup een goede zijn. Iets dat je jams qua mix een beetje "dichtlijmt" en breder maakt. Iets van Warm Audio misschien iets voor je? Of als je geld over hebt een paar distressors?
 
ik heb een RNC en een alesis 3632 maar die laatste dient nooit. Omdat... Tja, knopjes genoeg :)
Heb ooit een dag compressor les gevolgd (cursus van 250 euro gegeven door een pro) en de moraal die ik heb besloten was: ik zal éérst maar eens iets "goed" maken voor ik over de topping vd cake begin.
Heb onthouden dat 'iets (API??) 2500 (leraar grapte, "de nummer is ook de prijs 2ehands") een bom was... Later bleek dat de vst en het echte ding (voor mij) niet te onderschijden zijn van elkaar. En toen dacht ik weer 'vst, no way' dus dat was lekker goedkoop ;)
 
Waves API-2500 is ook een hele fijne masterbus plugin voor 1% van de prijs van een echte. Warm Audio is wat betaalbaarder als je gear only wilt.
 
De financiële kant vd les was: koop geen clones, koop echt, prijs stijgt alleen maar. Leraar had al de classics bij in een rack...
Ik zei al dat 't een pro was :)

Ik heb izotope 9 en elke keer ik 't zijn werk liet doen klonk 't slechter dan zonder, dus ik doe koppig zonder vst saus. Dat gemuis is te saai voor woorden, kan ik me echt niet mee bezighouden...
Als ik ooit ie heb dat een compressiebeurt waard is laat ik er een pro op los en betaal 'm wel voor 't werk. Goedkoper dan een echte kopen en geen idee hebben wat je ermee moet. Want toegegeven, ik hoorde soms niet eens in de studio wat die pro deed met de compressie. 'veel luisteren dan leer je 't horen' - ik dacht 'dit is next level shit, ik begin wel onderaan de ladder, eerst iets maken dat 4 minuten boeit, lat is al hoog genoeg voor me'

Ik kan 't nog steeds wat van tape naar tape jagen voor wat poging tot bandcompressie op de revoxjes die hier staan...
 
Lol. Is je akoestiek of monitoring wel in orde dan? Anders is het natuurlijk aquarelschilderen met een roze zonnebril op.
 
Mix en geluiden doen mij ergens denken aan oizo, analogue worms attack. Hou daar van. Vind Dit geinig! Gooi er nog Ff een bak distortion overheen. Maak t lekker vies :halleluja
 
Lol. Is je akoestiek of monitoring wel in orde dan? Anders is het natuurlijk aquarelschilderen met een roze zonnebril op.

vast niet. Ik wil eerst wat structuur beheersen en dan gaan fijn kleuren. In mijn ruimte is akoestiek een grap want ik werk zowat overal dus nooit de sweetspot tss de speakers. Ik probeer daarom rondom rond monitors te hebben om meer sweetspots te hebben. Of toch minstens te horen wat ik doe. En dat is al beter aan 't lukken. Maar dan nog merk ik pas na 6 opnames dat die reverb veel te luid in de latere mix zat. Ach, 't is een hobby he.
Ik zou me eens deftig moeten laten informeren hoe ik de boel beter naar de computer kan loodsen zodat hybride een optie wordt om wat te editten indien nodig, maar ik blijf bij de huidige mixer.
 
Mix en geluiden doen mij ergens denken aan oizo, analogue worms attack. Hou daar van. Vind Dit geinig! Gooi er nog Ff een bak distortion overheen. Maak t lekker vies :halleluja

Ik weet helemaal wat je bedoelt en dat werd dan ook 't verlangen dat te bereiken. Zelf dacht ik aan t raumschmiere - monster truck driver maar Oizo is vast nog veel dichterbij. Ik ga nog eens naar die nummers luisteren. Dank, super reply :halleluja want inspiratie



Heb alweer enorm spijt van mijn eerste sounds, heb die niet opgenomen en die was zo ok dat ik er vele minuten naar kon luisteren zonder verveling. Was zo snel gevonden dat ik dacht 'ik tweak 'm seffens NOG beter' maar toen was ie weg... 8D
 
Back
Top