Hallo Heinrook,
Allereerst thanks voor je feedback en info die je deelt.
Ik probeer over het algemeen ook een ''baas'' (cool bedacht
) te creëren in een track in dit genre.
Ik ben begonnen met een bass sound en heb daarom heen gewerkt. Op 02:16 hoor je goed de uiteindelijke bass sound die ik heb gemaakt en wat ik als baas sound in de track zie. Hij loopt ook de hele track door en ik vind het wel vet hoe die er net bovenuit piekt aan het eind van een pattern.
Zelf hou ik ook zeer van tracks die minimalistisch zijn maar wel een bepaalde sound hebben dat ze meer outstanding maakt.
Irritant is dat hè sounds toevoegen aan een arrangement waar je al uren in hebt zitten. Grappig dat je dat ook hebt. Ik begin dan liever aan iets nieuws over het algemeen.
Wat ik eerder ook schreef in dit topic ga ik wel proberen, dat ik zorg dat ik meer sounds heb, bijv door plucks te maken etc zodat ik niet achteraf (bijv een dag later) nog van alles moet toevoegen.
Wat voor andere workflow denk je dan aan? Ik lees graag tips hoe ik het proces kan verbeteren.
Ik hou zelf van heel veel soorten muziek. Luister ook van jongs af aan veel naar muziek. Qua elektronische muziek luister ik de laatste tijd vooral techno maar ook hardcore (industrial), trance, psybient, lounge.
Ik probeer ook van alles uit in die genres. Heb enorm veel snippets door de jaren heen verzameld en daar probeer ik nu wat meer van te maken.
Ik weet dat je je eigenlijk het beste kan richten op 1 stijl maar ik vind het ook zo cool om die andere dingen te proberen.
Het is ook puur voor de hobby
Dat namaken ga ik ook eens proberen. Leer je denk ik ook onwijs veel van. Waarom lukt het namaken jou minder goed?
Wat is nu eigenlijk het echte verschil tussen progressive en techno? Ik bedoel als je het over trance hebt, kan ik normale (melodic) trance en progressive trance wel scheiden maar ben wel benieuwd naar het verschil tussen beide stijlen.
Die dame waar jij over schrijft, heb ik nog niets van gehoord. Ga ik later vanavond even naar luisteren. Kom ik nog op terug.
Zelf luister ik veel setjes van o.a. Matthew Dekay, Trentemoller (oud werk), Joris Voorn, Max Cooper, Henry Saiz, Workals maar ook setjes van Charlotte de Witte, Chris Liebing etc.
Dat vormt dus vooral mijn inspiratie. Ik vind vooral trentemoller een onwijs goede producer. Hoe hij met die bass sounds tweakt enzo vind ik echt super vet.
Daar experimenteer ik momenteel ook mee.