Beste Midi-interface 4x4 of 6x6

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Lid sinds
26 januari 2004
Berichten
1.597
Locatie
Utreg
Allen,

ik ben op zoek naar een simpele midi-interface met 4in/4out of liever nog 6in/6out of meer. Tegenwoordig lijkt alles usb-powered te zijn of midibus-powered, ik ben echter op zoek naar een net-powered kastje. Hoe goedkoper hoe beter. Iemand suggesties of moet ik toch gewoon tweedehands gaan zoeken?
 
koop beter :okdan: iets deftigs, de roland A880 of edirol UM 550 / 880 - is waardevast en komt af en toe voorbij, is wel 19 inch. Vanaf 100 euro te scoren.
 
via usb met een oplader in het stopcontact is toch ook net-powered? ik heb deze: https://www.informatique.nl/333341/esi-m8u-xl.html niet meer leverbaar, misschien kun je die 2e hands vinden werkt perfect, is plug en play. usb-powered. ik zag net dat ie ook drivers heeft voor win10 ondanks dat ie al een tijdje discontinued is.

Ik heb geen usb paraat. Dus zoek net-power only.

@ Klinkske Een 19" oplossing is altijd fijn, maar boven de 120,- vind ik het alweer een beetje zonde van de centen worden. Genoeg aan een klein kastje dat ik ergens weg kan moffelen.
 
Eens met Klinkske.
Ik heb 17 jaar naar volle tevredenheid een UM-880 gebruikt.
Aangezien die te klein werd is de MioXL nu het MIDI hart in mijn hok.

Een UM-550 vinden voor € 120,- zal een uitdaging worden, maar onder de € 200,- zou moeten lukken denk ik.

Ik begrijp jouw 'zonde van de centen' wel. Ik vind het ook niet de leukste aanschaf, maar wel één waar ik uiteindelijk veel gemak van heb.
Iets te duur naar je zin, maar evengoed: https://www.thomann.de/nl/esi_m4u_ex.htm
 
Ik heb een MioXL van iConectivity. Zeker niet goedkoop maar zeer toekomstvast vanwege MIDI over ethernet (kan dus ook via wifi). Ze hebben ook kleinere modellen die wellicht wat goedkoper zijn. Instellen was even een werkje (ik heb een speciale configuratie met allerlei split en merge zaken; dit is namelijk niet alleen een interface maar werkt ook als een compleet programmeerbare patchbay) maar als dat eenmaal is gedaan werkt het vlekkeloos. Ik werk met Windows 10.
 
"Omelette du fromage...

THATS ALL YOU CAN SAAHAAY!" :dubbel:
 
Die Mioxl ziet er nice uit, maar een beetje overkill. Denk dat ik voorlopig de lijn van Klinkske volg, een A880 zou een goede oplossing zijn. Blijf het gek vinden dat er zo weinig aanbod is in simpele midi-patchers/multipliers. Waar is Behringer als je ze nodig hebt?
 
Enkel de dawless jammers doen aan standalone midi, dus die niche is klein maar er komt vast wel een antwoord. Paar jaar terug vond je geen standalone sequencers, nu gooien ze je er dood mee :)
 
Die Mioxl ziet er nice uit, maar een beetje overkill. Denk dat ik voorlopig de lijn van Klinkske volg, een A880 zou een goede oplossing zijn. Blijf het gek vinden dat er zo weinig aanbod is in simpele midi-patchers/multipliers. Waar is Behringer als je ze nodig hebt?

Er is ook een kleiner model: https://www.iconnectivity.com/mioxm voor €239 bij Thomann. Dan heb je dus een nieuw apparaat met garantie, vind ik makkelijker te verantwoorden dan €100 - €150 voor een tweedehands apparaat. Let ook: met de Mioxl en MioXM heb je per set DIN poorten ook een virtuele IN/OUT op je computer, wat voor SysEx bijzonder handig is.
 
Er is ook een kleiner model: https://www.iconnectivity.com/mioxm voor €239 bij Thomann. Dan heb je dus een nieuw apparaat met garantie, vind ik makkelijker te verantwoorden dan €100 - €150 voor een tweedehands apparaat. Let ook: met de Mioxl en MioXM heb je per set DIN poorten ook een virtuele IN/OUT op je computer, wat voor SysEx bijzonder handig is.

Hey dat ziet er wel tof uit. Betekent dat die virtuele port het toestaat dat een synth editor zijn eigen port gebruikt maar dat de synth nog steeds midi i/o in mijn daw heeft?

Ik heb bv dat die CTRL editor een port gebruikt die ik dan in Ableton uit moet zetten.
 
Hey dat ziet er wel tof uit. Betekent dat die virtuele port het toestaat dat een synth editor zijn eigen port gebruikt maar dat de synth nog steeds midi i/o in mijn daw heeft?

Ik heb bv dat die CTRL editor een port gebruikt die ik dan in Ableton uit moet zetten.

Precies dat! Ik heb nu per synth 2 sets MIDI poorten, 1 voor DAW en 1 voor VST. Ik gebruik MIDI Quest. En dat alles loopt over 1 UTP kabel naar de interface (kan zelfs via wifi maar ik heb liever een kabeltje), en vanaf daar 1 paar DIN kabels per synth.
 
Ik doe hierbij nog een duit in het zakje voor de Roland A-880! Jaren geleden heb ik er een overgenomen van een ander Synthforum-lid voor een schappelijke 100 euro als ik het me goed herinner. Het is echt een apparaat die doet wat ie moet doen (8 in/8 out)....niks meer en niks minder, maar toch van onschatbare waarde voor een fijne workflow in de studio. En daarmee ook nog eens het beste Roland apparaat dat ik ooit in mijn studiootje gehad heb ;-)
 
Ik heb ook nog een nieuwe midihub voor je! https://blokas.io/midihub/
Wel usb powered... maar dat kan idd gewoon via een telefoonlader == super cheap.

Had er 6 gekocht, maar ga er niet zoveel gebruiken...
PM voor interesse
 
Back
Top