Maximale detuning supersaw Roland SH201 ?

Analogic

Mastering Enginerd
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
703
Ik heb een rare fetish op de maximale detune van de JP8080 supersaw, echt zo uit elkaar dat het niet eens meer een toonhoogte is, maar eerder iets industrieel machinaals.
Oa te horen in: https://youtu.be/dQGwV3xOmC4?t=156

Ik heb de Roland system-1 maar die supersaw detune gaat niet zo ver.
Nu vroeg ik mij af hoe ver de supersaw detune van de Roland SH201 gaat, kan iemand een demootje uploaden eventueel ?
Ik heb heel youtube al (wekenlang) afgezocht ;{

Zeer grote dank alvast !
 
Interessant. Post hier ook even een auddioclip. Ik heb er 1.ook de V synth XT. Moet zo richting werk maar ga vanavond die. 2 ff opnemen.
 
Vanavond de SH201 aangesloten en daar wat mee gedaan.. niet aan de V-synth toegekomen..
Zie / luister video hieronder. In het begin draai ik 1 oscillator van subtiel naar uber-verzadigde detune. Daarna speel ik baslriffje af wat ik ff had gemaakt in de sequencer samen met wat drums.. en 'n beetje spelen met de knoppen en reverb.. Ik heb bij een maatje al een paar keer op een JP8000 gespeeld maar was altijd benieuwd naar die SH201 en 'n tijdje terug gekocht omdat ik gewoon iets anders wilde maar hij kan net zo vals klinken als de 8000 dus. :D zelf hou ik van iets minder verzadigde zagen. :)

Ow.. de audioclip (YT link) had ik vanmorgen gemist op de telefoon ;)

 
Laatst gewijzigd:
Dank je 1000x ! Ik ga ook maar eens een SH201 scoren denk ik :okdan:
 
Hey, you're welcome! :) En ja, ik was ook wel blij verrast door de SH201. Echte supersaw dus! En niet een sample zoals in sommige nieuwere apparaten waar het meer geëmuleerd wordt.. soort morphing tussen samples met verschillende detune. Ook de prijs is een stuk lager.. maar er is wel wat klankverschil heb ik gelezen. Op de V-synth XT klinkt de supersaw schoner iig (minder aliasing).. ik denk net als de System 1. Heb die plug-in ook ervan.. ga het nogeens vergelijken als ik tijd heb.

Er zit trouwens ook en input filter op de SH201 met een dedicated knop. Leuk om bv een sampler aan te sluiten en live te kunnen filteren. + de D Beam mochten je handen verveeld zijn door alle knoppen. :D

roland-sh-201-keyboard-synthesizer_1_8661123a444d7073cd677e814bf4afbb.jpg
roland-sh-201-keyboard-synthesizer.jpg
 
SH201 in the house ! Had een koopje voor 200 euro omdat de arp knop wat los zit (maar nog wel werkt) en één slidercap ontbreekt.

Blij mee ! :okdan: :luv:
 
Hey, mooi man!! :) Ik vind zelf de reverb wel een toevoeging op de SH201. Laatst nog weer ff op een 8000 bij een maatje van me zitten spelen. Ik was me ook niet bewust dat supersaw daar maar op een osc zit.
Maar zeker leuk synthje voor het geld ja! Er zijn nog maar weinig VA's met zoveel knoppen te vinden voor deze prijs.

Oh.. er is ook nog een editor voor de PC. Dan kun je nog meer effect parameters instellen. De VST heb ik in W10 niet actief gekregen helaas.
 
Leuk ding die SH201. Heb er een paar jaar eentje gehad. Heerlijk hands-on. Het anti-aliasing filter haalt echter al het leven eruit in de hogere octaven (de boel wordt dof, alle harmonischen weg, ook met filter wijd open). Daar kon ik niet meer tegen dus uiteindelijk maar weggedaan en vervangen door een Virus Ti. Hoewel de virus duidelijk een klasse hoger is, mis ik toch soms wel de eenvoud en 1 knop per functie van de SH201. (en ja... die supersaw doet het erg goed op dat ding :okdan: )
 
Back
Top