{ Techno } Syrtis Major - Inspector Gadget

Syrtis Major

It's All Music
Lid sinds
20 oktober 2020
Berichten
63
Locatie
Groningen
Beste leden,

Ik had een snippet liggen die ik vandaag heb afgemaakt met deze track als eindresultaat.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

Heeft iemand btw misschien een tip voor mij hoe je tijdens het afmixen makkelijk volume wijzigingen aan kan brengen op sounds in FL studio?
Ik doe het nu volgens mij extreem omslachtig door per sound een automation aan te brengen. Dit demotiveert me nogal en dat komt het proces niet ten goede.

Take care!
 

Attachments

  • Syrtis Major - Inspector Gadget (final).mp3
    9,2 MB · Bekeken: 132
Wat voor soort techno probeer je te maken? Het klinkt nu heel experimenteel maar ook als een brei. :) Geen enkel geluid komt in de mix naar voren behalve bij de breakjes met die gitaar piano sample. Overal zit heel veel delay en reverb op. Met de kick meer op de voorgrond bv zou een richting kunnen zijn.
Zitten wel ok elementen in. Maar de balans is beetje weg.

Je kan de track nog hernoemen naar Inspect Her Gadget. :D
 
Lol ;)

Thanks voor je feedback.
Mijn doel was om een beukende drumcode achtige track te maken.
Ik zal eens beginnen om de reverb en delay te verminderen.
Heb je misschien nog tips hoe ik de balans kan verbeteren.
Ik begrijp dus dat je aangeeft dat ik om de kick heen moet bouwen met mn sounds?
Ik ben nog niet zo lang bezig met producen dus vandaar mijn vraag.
 
Thanks voor je feedback!
Dat bedoel ik idd.
Ik heb in deze versie, die ik als bijlage heb toegevoegd, de reverb en delay aangepast.
Ik had in de eerste versie de meest brede vorm (large hall) preset gebruikt als reverb. Ik dacht dat dit goed zou zijn. Heb nu gekozen voor de meest smalle vorm.
Ik heb trouwens eens gelezen dat wanneer je een reverb preset hebt ingesteld op 1 sound, je eigenlijk de hele track dezelfde instelling moet gebruiken, ook op de andere sounds dus. Klopt dit?

Dat de track zo lang is, is voor het in en uitmixen ;)

Ik ga me vandaag verdiepen in de info over mixer routing.

Have a good day!
 

Attachments

  • Syrtis Major - Inspector Gadget aangepast.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 100
Gave track, zeer trippy en onheilspellend. Hier kan ik erg van genieten en ik denk dat als je het laag nog wat afmixt je een top track hebt. Klein puntje nog wel: ik vind de break niet passen, maar dat kan zeker een smaakding zijn.
 
Thanks (y)

Ik hou zelf ook van trippy shit. Haal mijn inspiratie vooral uit oud werk van Trentemoller en uit setjes die ik veel luister van bijv. Chris Liebing.
Trentemoller met zijn oudere werk is echt een voorbeeld voor mij. Dat vind ik echt een abnormaal hoog niveau qua producties.

Eigenlijk bijna alle sounds heb ik gesampeld uit Dire Straits - Private Investigations
Vind die break, wat het intro van dat nummer is, wel cool als break. Ik begrijp wel dat het nogal een overgang is maar het was mn bedoeling om ff uit beats te zijn en vervolgens weer te knallen. Misschien ga ik nog wel wat anders proberen als break.
Ik ga er zeker nog mee aan de slag om de track te verbeteren.
Merk dat er in mijn latere versie nog steeds veel te veel delay op een sound zit.
 
Dan moet je break zeker zo laten, je hebt er een duidelijk idee bij. Ik vind de delay in de track (ook in de eerste versie) niet storend, het draagt voor mij juist wel bij aan de sfeer die wordt neergezet.
 
Back
Top