Klein dagboekje: mijn studio krijgt bezoek.

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.688
Locatie
Streek rond Herentals - België
Even posten omdat t misschien leuk is om lezen.

Ik babysit een poos op wat spulletjes, omdat een vriend verhuisd...
Net aangesloten: speeltje 1 onderaan, voor de mensen die houden van rubber en speeltjes. De OSCar...
Eerste indruk: mysterieus
2 e indruk - ooh i like it
4e indruk: hop ik heb al 3 presets gemaakt :)
5e indruk, mss moet de sub 37 in de verkoop... Misschien...

Wordt vervolgd (er zijn nog speeltjes...) :walker:​​​​​​​





IMG_5186.jpg
 
De OSCar.. vind ‘m er geweldig uitzien!
Is ie alleen niet nogal onbetrouwbaar qua techniek/bouw? Staat me iets van bij..

Èn ik ben wel benieuwd naar je 3e indruk.. :D
 
Ja leuk. Ken deze synth miet maar lijkt mij een ptima maatje voor dd polyvoks..
laat eens wat horen dan? :)
 
qua stabiliteit, als hij goed geserviced is is het een synth die je zonder problemen in je studio kan gebruiken.

qua sound, ik gebruikte hem vooral voor soundscapes en het filter is erg lekker.
 
Hij is niet zo sterk qua behuizing, eigenaar zei dat de behuizing torst en dat binnenin zijn tol eist. Dus heel voorzichtig verplaatsen.
hij is van rubber en plastic, volgens hem.
veel rubber...
de draaiknoppen gaan stroef. Keyboard is zoals een polysix, cheap cheap. Deze heeft midi.
klinkt heel anders dan een pro one ook vind ik. Het is eigenlijk een wasp met enorme extras, denk ik...
het fijne is dat je er die vocalen uit haalt, hoe heet t nu ook weer. Wat aan klinkers doet denken... ik kreeg er een blaatend schaap uit...
 
Je moet echt aan de slag met de arpeggiator of sequencer die er op zit, je kan er echt heel coole dingen mee doen, een blatend schaap is niet echt waarvoor je een Oscar zou willen.

Zet de arpeggiator maar eens op max speed, filter het laag weg, dan attack en release op 0, druk een chord in en speel met het filter en de draai voorzichtig aan arp speed, decay / sustain van de vca / vcf tot ca max '2 uur' terwijl je deze bak door een delay haalt, je weet niet wat je hoort. 8~
 
Laatst gewijzigd:
Dat blaatend schaap was anders zo cool dat ze 'n preset werd :) Dank voor je tip, ga ik proberen :D
 
Ik heb even een halloween kitty voor jullie en nog een beetje gekul... zit wel wat fx op

iemand probeert een Volca in kitty te stoppen denk ik...
 

Attachments

  • oscar halloweeny - deze.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 109
Je moet echt aan de slag met de arpeggiator of sequencer die er op zit, je kan er echt heel coole dingen mee doen, een blatend schaap is niet echt waarvoor je een Oscar zou willen.

Zet de arpeggiator maar eens op max speed, filter het laag weg, dan attack en release op 0, druk een chord in en speel met het filter en de draai voorzichtig aan arp speed, decay / sustain van de vca / vcf tot ca max '2 uur' terwijl je deze bak door een delay haalt, je weet niet wat je hoort. 8~

Ik had graag dit bereikt wat ik hier met de Gnat deed :) - zonde dat 't met de telefoon opgenomen was want blaasde me weg.

https://youtu.be/S2MNxJEiGTA
 
Ben m aan 't luisteren terwijl ik volgende setup ff post... Schitterend

Ik ken niks van al 't gepatch op deze serie, gelukkig zijn er YT video's :) Dit zijn de 3 andere speeltjes die hier mogen slapen.

IMG_5187.jpg
 
Dit zijn de 3 andere speeltjes die hier mogen slapen.


Fijn setje! Toevallig gisteren ook nog een tijdje zitten spelen met mijn MS-20 en MS-10, heerlijke combi. De SQ-10 had ik ook altijd willen hebben, maar vind het nu niet erg dat ik die niet heb; genoeg ander sequencing-geweld daarvoor. Maar ik ben eigenlijk nog steeds wel een beetje benieuwd naar de MS-50, nooit eens kunnen proberen.
 
Eigenaar heeft ook de MS 50 maar die gaf ie niet mee. Het waanzinnige aan de SQ10 is dat ie niet robotic klinkt. Ik heb hier seq's zat en dat klinkt allemaal robot behalve de faderfox SC4 (die klinkt altijd funky!)
Wie weet doet deze gear me ook mijn duurste seq verkopen... De Koma Komplex... Moet er eerst nog wat op studeren, hoe ik de sq10 beide MSjes doe aanvuren zodat 't interessant klinkt.

Ik heb trouwens nog MS plannen maar daarover later meer... Ik fantaseerde al, komt er een compare video vd MS20 generaties?? : heb er momenteel 3 staan...
 
De SQ-10 is sowieso een geweldig apparaat om te zien. Maar voor mij nu iets teveel "real estate", ik zou 'm fysiek niet kwijt kunnen. En ik vind dat ze tegenwoordig toch ook wel erg prijzig zijn. Ik denk wel dat het een toegankelijkere sequencer is dan de Koma, je zult sneller resultaat hebben.

En een vergelijk met de MS-20 generaties is altijd interessant, dus kom maar op!
 
Zo raar he. Die groene reissue was best verleidelijk. Waarom wordt de ms20 duurder? Ik zie er ook soms bepaalde erg lang te koop...voor niet eens zo n hoge vraagprijs.
 
Ok saai nieuws. Ik heb de SQ10 aan 3 ms20's hangen en... tja. Ik had gedacht (ahv de online reputatie) dat de ms20 mini shit was, de ms20M redelijk en de ultieme de mkI maar dat blijkt helemaal anders uit te draaien op de meest saaie manier. Ik pobeer dezelfde instellingen naast elkaar maar dat worden lange saaie video's hoor... Met veel zicht op mijn rug...
De filter vd MS20M lijkt op stand 2 (ja!) harder op de andere 2 (net andersom dat je zou denken) en de mini staat zijn mannetje. De mkI huilt snel. Zo snel dat je 'm moet temmen. En verder kan ik er niet echt wat uit besluiten, tot mijn spijt. Ik zat te kwijlen op een mkI maar dat is nu plots heel wat minder. En maak je geen zorgen, deze MK1 is totaal geserviced, nieuwe caps calibratie enz enz.
Ik durf zelfs stellen dat de ms20M de minste is van de 3, zoals ik al eerder ooit zei: de ms20 mini is dik ondergewaardeerd, en ja, ik heb niet zo'n ruisbak zoals sommigen ervan beweren, mss heb ik gewoon geluk?

moraal: koop een mini *D
 
Op verzoek: ik heb een uur video en dat is zelfs voor mij te saai om te kijken enz dus ik doe een kortere. Ik weet niet precies meer maar het doel was vergelijken. Dat bleek quasi onmogelijk. De levels zijn gematched op de mixer (visueel) en de synths zijn getunes en krijgen elks cv gate vd sq10.
Ik maak ook al wel eens een foutje, dus soms staat er een knop toch anders dan ik wou, - neem 't dus niet te ernstig. Trouwens: de knoppen hun 'bereik' is verschillend. 3u op de ms20 M is bijvoorbeeld pakweg 8 terwijl dat op de MK1 7 is. Begin er maar aan :)


 
ok ok, ik gooi die 21 minuut durende video ook online, kan mij 't schelen, komt er aan :D - ik heb even gekeken en in 't begin is ie meer 'vergelijkend' dan de korte. En misschien moet ik mijn haar wat langer laten groene, dan zie je minder hoofd door 't haar volgende keer :mega:
 
Back
Top