[Elektro] Together

Alterex

overdreven/overdrive
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
800
Locatie
Bleiswijk
Hi all!

Eens wat anders: een love-song :luv: Maar dan elektronisch, met een romantische piano en eigen vocalen en tekst.



Gebruikt: voltage modular (bijna alle geluiden) pendulate voor de diepe toon die meebeweegt met de vocalen.

Tekst op soundcloud.

Enjoy!
 
Een mooi nummer, knap gecomponeerd. maar de vocalen verdrinken in de rest van je geluiden... Je verstaat geen woord. Uiteraard heeft niet iedere luisteraar de lyrics bij de hand, dus ik zou die nog eens extra EQ'n, prominenter maken.
Verder een prima en leuk trackje. Greetz, Gloomy. :)
 
Hey e-Gloomy-nations dank voor de feedback!! Ik heb deze mix aan een aantal mensen laten horen. De opmerking over de vocalen die verdrinken hoor ik eigenlijk voor het eerst. Is het mss die pendulate die zo doordreunt. :-s
 
Hoi Alterex, Ik vind het een lekkere track!

Ben het met gloomy eens dat de mix nog wat verbeterd zou kunnen worden. Juist het middengebied (waar ook de stem zit) vind ik relatief vol en wat luid in de mix, waardoor het ritme een beetje naar de achtergrond verschuift. Wellicht het mid een beetje opruimen met wat cuts hier en daar?

Overall vibe van de rack vind ik erg lekker, doet me wat aan "air" denken
 
Hoi Alterex, Ik vind het een lekkere track!

Ben het met gloomy eens dat de mix nog wat verbeterd zou kunnen worden. Juist het middengebied (waar ook de stem zit) vind ik relatief vol en wat luid in de mix, waardoor het ritme een beetje naar de achtergrond verschuift. Wellicht het mid een beetje opruimen met wat cuts hier en daar?

Overall vibe van de rack vind ik erg lekker, doet me wat aan "air" denken

Thanks. Ik heb het nog eens geluisterd, op pc speakers komt het anders over dan op ipad/telefoon. De midden frequenties idd wat "te vol", de vocoder en de brommige pendulate lijken elkaar op het midden te versterken 1+1=3. Daar is volgens mij een naam voor. Nog maar eens naar kijken.
 
Voordat ik 'm weer opnieuw upload op sc. Wat vind U hier van?
 

Attachments

  • together-mix.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 88
[eerste versie:]
Ja, zit iets goeds in.
Ik denk niet dat het probleem de vocals zijn, maar die pendulate.
Ik zou proberen die pendulate weg te laten, of heel zacht zonder laag uit het midden weg pannen
 
[eerste versie:]
Ja, zit iets goeds in.
Ik denk niet dat het probleem de vocals zijn, maar die pendulate.
Ik zou proberen die pendulate weg te laten, of heel zacht zonder laag uit het midden weg pannen

U vraagt... mix-down zonder de pendulate
 

Attachments

  • together-geen-pendulate.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 94
Back
Top