ZeNN - Did you see me coming (Pet ShopBoys) ZeNN Alternative mix

Darkmoon

aka ZeNN
Lid sinds
15 juni 2002
Berichten
125
Locatie
Hilversum
Op een gegeven moment 'zweefden' de vocalen van dit nummer rond op het internet.
Als PSB fan wilde ik ook wel eens wat proberen, (rond 2005 gok ik?).
Aangezien een release hiervan mij zeer onwaarschijnlijk lijkt bij deze een download.

De vocalen hadden luider gemoeten; dan was ik, (maarja dat is dan altijd achteraf), meer tevreden geweest over het eindresultaat.
Het lijkt in ieder geval niet bepaald meer op het origineel.
 

Attachments

  • Pet shop boys - Did you see me coming (ZeNN Alternative version) (160 kbps).mp3
    9,4 MB · Bekeken: 130
Hey, deze is leuk Darkmoon. Klinkt echt zuiver en zeer goed gemasterd. Vocals mochten luider ja, maar dat bederft de pret niet. Ik kende het originele nog niet, dus dit is een aangename verrassing. Thanks for sharing! :)
 
Hi Zenn,

ten eerste leuk track,goede sfeer.:dj:

Mix punten:

Je hebt een tsunami aan subbass frequencies <40 Hz.Voornamlijk afkomstig van je bass synth.

De gehele stereo image is wat tebreed.Hierdooor voelt alles wat wollig aan.Weet niet precies hoe ik dat moet beschrijven maar je krijgt teveel frequencies build up en het klinkt ook niet strak, vooral de low end niet.




Dit is uiteraard allemaal tefixen in je mix.

Ik upload een master hier als reference track, om je een richting tegeven naar een meer gebalanceerd open klinkende track.
 

Attachments

  • Did you see me coming (Pet ShopBoys) ZeNN Alternative Master.mp3
    6 MB · Bekeken: 92
Hi Zenn,

ten eerste leuk track,goede sfeer.:dj:

Mix punten:

Je hebt een tsunami aan subbass frequencies <40 Hz.Voornamlijk afkomstig van je bass synth.
...
Ik upload een master hier als reference track, om je een richting tegeven naar een meer gebalanceerd open klinkende track.

Bedankt voor deze versie!
Hij lijkt me wat compacter te klinken dan mijn versie?
Ik heb vaker problemen met bassen in een eindmix.
Componeren en produceren gaan mij beter af dan afmixen/masteren, (maar dat zijn eigenlijk alweer twee verschillende zaken).
 
Echt niet mijn genre, maar heb 'm zowaar helemaal afgeluisterd. Leuk gedaan. De mix klinkt op mijn Eve Audio's gewoon heel goed hoor, alleen rond 2:50 wordt het hier iets te veel geluidsbrij in het hoog. Als je dan afgezien van de 'geleende' vocalen verder alles zelf hebt ingespeeld mag 'ie van mij blijven...
 
Ik heb alles zelf ingespeeld, meestal gooi ik voor het remixen het hele oude arrangement eruit -behalve misschien de akkoorden- en ga ik het geheel opnieuw arrangeren en produceren.
Ik kijk er trouwens wel van op dat ik in de eerste 3 dagen van het plaatsen van deze remix op Youtube al meer dan 3.100 views heb op dit moment! Leuk, had ik niet verwacht!
 
Back
Top