Chromaphone 3 is uit, korting bij release

3ddie

Belegen kaas
Lid sinds
5 april 2019
Berichten
927
De nieuwe versie (3) van Chromaphone is uit. Dit is een acoustic modelling synthesizer waar je heel erg leuke geluiden mee kunt maken. Zeer geschikt voor percussieve elementen, strings, organs... etc. etc.

Meer informatie: https://www.applied-acoustics.com/chromaphone-3/

Tijdelijke introductieprijs: $99 (normaal $199). Als eigenaar van Chromaphone 2 (en nog wat AAS plugins) mag ik 'm voor $39 (normaal $79) aan de verzameling toevoegen...
 
Als ik nog iets download moet het potten en pannen breken.Het moet revolutionair zijn.Op het eerste gezicht overtuigd het me niet.Het past in het rijtje wat ik al heb.
 
Het moet revolutionair zijn.Op het eerste gezicht overtuigd het me niet.Het past in het rijtje wat ik al heb.

Ik vind het één van de beste, zo niet, dè beste acoustic modelling synth die er is. Beter dan Sakura. Ik ben benieuwd in welk rijtje het past dat jij al hebt want ik ben zeer geïnteresseerd in deze vorm van synthese. Dus tips zijn altijd welkom :okdan:


Review van "Synth Anatomy":
https://youtu.be/7vfkS2Utq68

Korte uitleg van Applied Acoustics over de resonators:
https://youtu.be/jVZC5_GHCw0
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het één van de beste, zo niet, dè beste acoustic modelling synth die er is. Beter dan Sakura. Ik ben benieuwd in welk rijtje het past dat jij al hebt want ik ben zeer geïnteresseerd in deze vorm van synthese. Dus tips zijn altijd welkom :okdan:

Ik spreek altijd in een ik zin en voor mij is het niet interessant genoeg.Voor u zal het wel passen en je muziekstuk kunnen beïnvloeden.Ook ben ik zeer minimalistisch ingesteld en doe met weinig veel.Ken je synths en dan heb je zoveel niet nodig.(let op!Ik spreek voor mezelf).
 
Ik vind Chromaphone 2 de leukste plugin uit die AAS modelling collection. Erg geschikt voor alles dat moet klinken alsof je tegen iets van hout of metaal aan mept. Ben benieuwd naar de verbeteringen/toevoegingen in deze nieuwe versie.
 
Ik spreek altijd in een ik zin en voor mij is het niet interessant genoeg.Voor u zal het wel passen en je muziekstuk kunnen beïnvloeden.Ook ben ik zeer minimalistisch ingesteld en doe met weinig veel.Ken je synths en dan heb je zoveel niet nodig.(let op!Ik spreek voor mezelf).

Ah, dank voor je toelichting. Ik had je opmerking verkeerd geïnterpreteerd. Ja ik wilde ook zeer minimalistisch zijn maar was ook "nieuw" in de wereld van plugins en ging verkennen om spul te vinden dat bij mij past (wat dat ook precies moge zijn). In die zoektocht ben ik toch behoorlijk overboord gegaan en veel te veel meuk gekocht... Ik sluit niet uit dat ik op een gegeven moment ook tot een setje dat ik echt gebruik en een groot deel dat ik nooit gebruik en die laat ik dan achter me (als in: deïnstalleren en nooit meer naar omkijken). Ik heb nu al vaak dat in mijn lijst aan plugins iets zoek en dan dingen tegenkom waarvan ik denk: wat was dit ook alweer... :stupid
 
Ik vind Chromaphone 2 de leukste plugin uit die AAS modelling collection. Erg geschikt voor alles dat moet klinken alsof je tegen iets van hout of metaal aan mept. Ben benieuwd naar de verbeteringen/toevoegingen in deze nieuwe versie.

Ja, is gaaf he? Maar ik ben ook weg van Ultra Analog en zelfs hun elektrische piano (Lounge Lizard) and Strum.

Grootste verbetering in Chromaphone 3 is de verdubbeling van de engines. Je hebt er nu twee die je kunt mengen. Je kunt ook de uitkomst van 1 resonator de exciter van de andere resonator laten zijn (bijvoorbeeld twee snaren tegen elkaar) en die beïnvloeden elkaar. Zie filmpje twee dat ik hier boven postte.
 
Ja, is gaaf he? Maar ik ben ook weg van Ultra Analog en zelfs hun elektrische piano (Lounge Lizard) and Strum.

Grootste verbetering in Chromaphone 3 is de verdubbeling van de engines. Je hebt er nu twee die je kunt mengen. Je kunt ook de uitkomst van 1 resonator de exciter van de andere resonator laten zijn (bijvoorbeeld twee snaren tegen elkaar) en die beïnvloeden elkaar. Zie filmpje twee dat ik hier boven postte.

Ah leuk. €35 voor de upgrade, dat vind ik wel de moeite. Heb hem inmiddels geinstalleerd, zal er eens voor gaan zitten vanavond.
 
Hier ook een Chromaphone-fan. Mooie, afwijkende synthese. Als de layer en split-funktie die enige toevoeging is op synthesegebied, dan twijfel ik over de upgrade.

... Je kunt ook de uitkomst van 1 resonator de exciter van de andere resonator laten zijn (bijvoorbeeld twee snaren tegen elkaar) en die beïnvloeden elkaar. Zie filmpje twee dat ik hier boven postte.
Dit was al in Chromaphone 1 & 2 hè? Of is er iets nieuws in 3 op dit gebied?
 
Weet iemand een synthesizer, hardware of software, die een beetje is te vergelijken met Chromaphone? Dus een synthesizer die goed is in (chromatische) percussie. NI Prism heb ik al.
 
Weet iemand een synthesizer, hardware of software, die een beetje is te vergelijken met Chromaphone? Dus een synthesizer die goed is in (chromatische) percussie. NI Prism heb ik al.

De C15: 4000 euro.
 
Plonk van Intellijel gebruikt de engine van AAS. Chromaphone ben ik groots van van, en Plonk ook. Ik hoop nog op een midi aansturbare poly MPE versie.
Wel jammer dat 3 geen nieuwe models heeft.
 
Back
Top