Gratis synth: Odin 2

djazid

A is for Acid
Lid sinds
10 juni 2017
Berichten
2.256
Locatie
Amsterdam
Deze synth is gratis, 24 stemmig poly, met zogenaamd moog & korg 35 filter.

Uit de handleiding:

Three Oscillators, three Filters, a dedicated Distortion, four onboard FX, four Envelopes, four LFOs ... the list continues: Modulate tons of parameters with the big-ass Modulation Matrix, use the Arpeggiator and Step Sequencer to generate rhythms and musical ideas, theres Unison, a XY-Pad, you can draw your oscillator waves, or maybe your spectra?

Download is voor windows, mac en linux (alleen 64 bit / geen vst2). https://www.thewavewarden.com/odin2
 
Deze synth is gratis, 24 stemmig poly, met zogenaamd moog & korg 35 filter.

Uit de handleiding:



Download is voor windows, mac en linux (alleen 64 bit / geen vst2). https://www.thewavewarden.com/odin2

mooie synth, ik had m al zien voor bij komen, nog niet zelf gebruikt, lijkt zéer op thor. (odin --- is natuurlik een weggevertje, dat het van thor is afgeleid), maar ik zie nu pas dat osc, filters, toch lijken af te wijken. te oppervlakkig bekeken, eerst.
goeie tip, ga m zeker uitproberen!

zou het uiteindelik van dezelfde developer zijn? als van thor?
 
De LV2 gebouwd en door mverb.lv2 gehaald in carla. Klinkt best lekker :)

UI voelt af en toe wel een klein beetje stroef.
 
Ik heb 'm geïnstalleerd en er weer vanaf gehaald. Hij klinkt niet vet genoeg.
 
Ben aan het programmeren geslagen. Mooie van de synth is dat het meerdere timbres kan bestrijken en bovendien tot 3 filters secties heeft hem erg variabel maken. je kunt als je er aandacht aan besteed fantastische volle klanken uithalen. Voor mij een van de beste gratis synths van dit moment (zeker nadat ook de reverb in de laatste versie is toegevoegd). Nu al een ware concurrent voor betaalde softsynths.
Minpuntjes:
* Eet soms wel flink cpu als je hem polyfoon bespeelt.
* De UI is nog voor verbetering vatbaar (maar ook weer niet echt slecht).
* Kan nog geen samples als Oscillatoren laden (als dat ook nog lukt dan is het een supersynth)
 
Tis inderdaad een vrij zware synth, vergeleken met bijvoorbeeld Surge(-XT) of Vital(ium) toch wel een heel stuk zwaarder.
De ingebouwde effecten zijn imo niet om over naar huis te schrijven, zou daar wat externs voor pakken.
 
Eet soms wel flink cpu als je hem polyfoon bespeelt.
* De UI is nog voor verbetering vatbaar (maar ook weer niet echt slecht).
* Kan nog geen samples als Oscillatoren laden (als dat ook nog lukt dan is het een supersynth)
Dat ie wat eet is niet zo erg, gewoon je midi spoortje laten randeren in een audiofile.
UI vindt ik heel gebruiksvriendelijk; kiezen, klikken, hebben.
En eigen sampels bij een gratis synth?8D

En als je de laatste Cubase en dergelijke hebt zijn de effecten toch geen probleem? (of de beperking daar van)
én ik heb veel slechtere (betaalde) effecten gehoord...
 
Dat ie wat eet is niet zo erg, gewoon je midi spoortje laten randeren in een audiofile.
Verlies je wel veel flexibiliteit he? Soms is dat geen probleem, maar ik wacht daar altijd zo lang mogelijk mee. Daarom gebruik ik ook vaak wat lichtere synths. Ben nog steeds fan van Sylenth1, die klinkt goed en vergt weinig CPU.
 
Verlies je wel veel flexibiliteit he?
Met heel veel realtime modulaties (vooral pads en bepaalde crashes) die je toch niet meer bewerkt kun je daar een wave filetje van maken.
maar ik wacht daar altijd zo lang mogelijk mee.
Dat doe ik ook.:) :okdan:
Vooral intro's, waar je zeker van bent dat je die niet meer kan bewerken met midi... Alhoewel?🤔
en éénmalige klap, boem en beng sounds en sounds effects. Of een nieuwe computer kopen...:D;)

Odin is ook makkelijk te installeren...:okdan:
 
Back
Top