VL1 heeft gisteren afscheid genomen.

2-3 jaar geleden naar Lelystad getreind met twee Ikea-tassen vol keyboards voor een ruildeal.
Vond het een joviale, hartelijke en eerlijke kerel.
Hoop dat ie vanuit de Grote Studio hierboven af en toe tevreden over ons uitkijkt.
 
Wel eens wat er hem gepbd, aardige peer, kende hem verder niet persoonlijk. Gecondoleerd aan allen die hem kennen.
 
Wat een verdrietig bericht. Gecondoleerd!

Ik koester goeie herinneringen aan de ontmoetingen met Martin, vooral toen ik zelf nog niet zo lang bezig was met synthjes. Zijn studio in Bergen was voor mij in die tijd een waar Walhalla, waar hij smakelijk over synths (en van alles en nog wat meer) kon vertellen, en soms ook wazig uit de bocht kon vliegen, lachen was dat (meestal... ;))

Vaak was de aanleiding voor bezoek een ‘handeltje’ maar altijd met hoge gunfactor en nooit op het scherpe af. Menigmaal ongepland met een auto volgeladen met spullen heen en/of terug gereden omdat er toch weer een ruildeal helemaal uit de hand was gelopen. En of je nou wilde of niet, daar hoorde steevast een stapel versgebrande cd’s bij... die moest je toch echt even proberen...
Een bezoek aan Martin duurde dan ook altijd een volle middag of avond, met wat te drinken erbij (zijn voorliefde voor vintage port staat me nog bij) en regelmatig met inloop van (vaste) gasten, vaak mensen uit de SF hoek die je op die manier ook persoonlijk leerde kennen.

Martin, bedankt.
 
HanZ ja..whahaha.. ja echt he?.. je kwam nooit zomaar ff weg bij hem.. idd altijd een auto vol met gear en , de gebrande software of CD's... en ja het was een echte Bourgondier in hart en nieren..

Als de Corona tijd weer voorbij is, en er weer SF meetings komen ben ik weer van de partij!.. hoop vele bekende gezichten weer eens terug te zien.. En neem gelijk wat SF leden mee die hier ook vanuit me regio komen.^^

En.. Nogmaals bedankt voor jullie berichten..
 
Gecondoleerd. Ik kende hem persoonlijk niet echt, al zal ik hem vast wel eens op een meet van "vroegah" hebben gezien, maar altijd verdrietig als een bekende forumnaam wegvalt. Sterkte aan de nabestaanden en vrienden.
 
Wat een rotbericht ;{ Jaren geleden eens een avond bij hem in Bergen geweest om een Virus Rack te brengen. Kwam er inderdaad niet zomaar weg, heel aardige vent. Gecondoleerd!
 
Sluit me aan bij wat Ytse zegt. Gecondoleerd.
MindBleep , en Hanz , bedankt voor het delen van een stukje "legacy" over zijn leven. Dat wordt vaak veel te snel weer vergeten.
 
Gecondoleerd. Een treurig bericht ondank dat ik hem ook niet ken. Wel fijn dat velen warme herinneringen koesteren. Sterkte met het verlies.
 
Dag Martin, bedankt. De vriendschappelijke "schouderklopjes", die meestal resulteerden in het daarna bij elkaar moeten zoeken van één of twee van mijn longen die in losse componenten op de grond lagen, zal ik niet vergeten. De bedankt is dat je mij hebt laten zien (én horen) dat uit (bijna) iedere synth fijne geluiden (met wat "programmeerwerk") te halen zijn.

Sterkte aan de nabestaanden, zijn bulderlach resoneert hier nog steeds :)
 
Droevig! Sterkte voor iedereen die hem dierbaar was! Ik heb jaren geleden contact met hem gehad. Hij had me uitgenodigd maar van een bezoek is het nooit gekomen.
 
MindBleep.. Wat een treurig bericht .. veel sterkte toegewenst!
Heb jullie beide een aantal keer over de vloer gehad voor de nodige ruildeals en dik 2 jaar geleden nog een Kronos naar Martin gebracht en weer met een volle auto gear + usb-stick software retour.

Een vrijgevige sympathieke geest is heengegaan en daarmee ook SF beste midi violist..

Voor mij is hij nog steeds de winnaar van de SF 2017 contest en na het lezen van dit bericht was dat het eerste wat ik moest luisteren.

https://www.synthforum.nl/forum/alg...orum-contest-2017/217588-vleen-the-lonely-man

R.I.P. Martin!
 
Ook mijn deelneming. Naar aanleiding van de anekdotes over VL1 nog eens door de geschiedenis van het forum zitten bladeren. Toch wel heel bijzonder wat hier al zo lang wordt gedeeld.

Dank voor de verwijzing, Marc. Prachtig muziekstuk, zijn The lonely man ..
 
Laatst gewijzigd:
Ik merk nu dat ik de laatste jaren weinig het Synthforum heb bezocht, want ik lees nu net dit hele verdrietige bericht. Ook ik (René > moest mijn naam veranderen door de SF regelementen) ben vele malen in Bergen geweest, een keer of 2 in Amsterdam daarna en 1x in Lelystad. Ook is hij een paar keer samen met Mindbleep bij mij thuis geweest.

Martin was een hele fijne kerel. Als je in zijn studio kwam, dan duurde het wel even eer je weer weg was, al dan niet met een ruildealtje. Altijd een warme ontvangst, samen met zijn honden, die er altijd bij waren.

En dan nu om te kijken hoe het met gaat, lees ik dit. =(=( R.I.P. maat.
 
Back
Top