G force M-tron

Dirky

Ingeburgerd
Lid sinds
29 oktober 2010
Berichten
93
Na vele jaren van afwezigheid in mijn muziekwereld zou ik nu weer willen herstarten. 'k Heb hier de DVD's nog met M-tron software van wellicht 15 jaar geleden. Kan ik daarmee nog iets aanvangen?
 
Ik gebruik die 32 bit plugin nog steeds met behulp van jBridge. Wellicht heeft jouw DAW een eigen "bit bridge". Deze lofi geluiden zijn de moeite waard om het te proberen, vind ik.
 
Ik heb laatst de mtron gedownload, omdat ie gratis bij een audio interface zat. Blijkbaar is er inmiddels een 64bit versie dus. Misschien kun je met je licentie de 64bitter ook downloaden.
 
Praten we over dezelfde plugin?

I own M-Tron and want to upgrade to M-Tron

ProUsers with a registered copy of M-Tron in their account will automatically receive a 50% discount when buying M-Tron Pro. Add M-Tron Pro to your basket and then click View Basket to see the discount applied.

I bought M-Tron many years ago and cannot register it because I do not have a code.

Please contact us, providing as much information as you can about the following:
  1. Original purchase date
  2. Where purchased
  3. Any other supporting information
Once we have these details we will contact you with registration details or for more information.

Can I download M-Tron?

M-Tron was replaced by M-Tron Pro a decade ago! It is no longer available to download at all. It won’t work on any modern computer.

https://www.gforcesoftware.com/help-and-support/faqs/
 

Attachments

  • m-tron.jpg
    m-tron.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 143
Oh, dan heb ik zeker mtron pro. Ik zou er overigens niet teveel tijd in stoppen, zo spannend is die plugin nou ook weer niet.

Ook lekker duidelijk :) Ze bedoelen denk ik ..and want to upgrade to M-Tron Pro.
I own M-Tron and want to upgrade to M-Tron
 
"spannend" ? Ik zoek geen spannende plugin's maar heb nood aan sounds die passen in de Prog Rock van de jaren '60, '70 van de vorige eeuw. De sound van de Mellotron is dus onmisbaar voor mij. Ik koop me wel iets nieuw. Toch bedankt voor de hulp!
 
Ook lekker duidelijk :) Ze bedoelen denk ik ..and want to upgrade to M-Tron Pro.

Dat is mijn copy paste foutje. :o:

Er zijn natuurlijk nieuwe Mellotron plugins te koop, maar ik vind de oude M-Tron nog steeds zeer goed bruikbaar. Ik heb ook Mellotron V van Arturia en hoewel die veel van dezelfde "tapes" heeft, is de klank anders. Eigenlijk een betere kwaliteit, maar daardoor wel een stuk cleaner en wat killer. Je kan een eind in de richting van de M-Tron komen met z'n lofi en stomp box effecten, maar helemaal hetzelfde wordt het niet. Een plugin als SketchCassette kan helpen als je bijvoorbeeld net als de M-Tron dropouts wilt.
 
Laatst gewijzigd:
Na vele jaren van afwezigheid in mijn muziekwereld zou ik nu weer willen herstarten. 'k Heb hier de DVD's nog met M-tron software van wellicht 15 jaar geleden. Kan ik daarmee nog iets aanvangen?

Jazeker, ik gebruik 'm nog steeds op W10 64bits.
Prima als je die 60/70 sound van progressive rock en symfonische bands wil hebben.
Echt één van de beste qua mellotrons alleen jammer dat ie na 8 seconden stopt net als originele mellotrons.
Maar sommigen vinden dat nou juist zo "origineel". :P
 
alleen jammer dat ie na 8 seconden stopt net als originele mellotrons.
Maar sommigen vinden dat nou juist zo "origineel". :P

Ik vind die begrenzing ook wel wat hebben, o.a. door de verandering van de klank naar het einde van de "tape" toe. De Mellotron V kan echter de "tapes" loopen.

Use the integrated sample editor to customize any instrument, including setting up loops to extend the 8-second limit of the original tapes.

En je kan zelf samples toevoegen. Bijvoorbeeld je M-Tron samplen en dan die voortaan mbv Mellotron V afspelen. Al kun je helaas slechts 1 sample per 3 toetsen laden, dus helaas niet alle 35.
 
"spannend" ? Ik zoek geen spannende plugin's maar heb nood aan sounds die passen in de Prog Rock van de jaren '60, '70 van de vorige eeuw. De sound van de Mellotron is dus onmisbaar voor mij

Dat is precies ook mijn muzieksmaak! Ik werk enkel met freeware progjes en VST's. Voor de mellotron gebruik ik de VST's:

- Artifake's Redtron
- DreamVortexStudio's Nanotron
- Elektrostudio's Tapeotronic
- Tweakbench's Tapeworm

Allemaal gratis spul, maar ik weet niet of ze voor jou kwalitatief goed genoeg zijn.
 
"spannend" ? Ik zoek geen spannende plugin's maar heb nood aan sounds die passen in de Prog Rock van de jaren '60, '70 van de vorige eeuw. De sound van de Mellotron is dus onmisbaar voor mij. Ik koop me wel iets nieuw. Toch bedankt voor de hulp!

Ik bedoel niet de geluiden, die mellotron choirs vind ik best spannend, maar als ik echt met zulke samples aan de slag zou willen gaan, zou ik eerder Kontakt kiezen, of een andere sampler die veel meer mogelijkheden biedt om je sounds te ontwerpen op basis van die mellotron tapes, heb je meer aan dan een dedicated vst dacht ik. Maar goed iedereen doet het weer anders. Succes in ieder geval.
 
Laatst gewijzigd:
Ik moest er feitelijk bij vermeld hebben dat ik echt een dummy ben op SW gebied. Net met pensioen en een beetje tijd om te spelen.
Veel van de tips hierboven snap ik gewoon geen snars van :-) Ik ben ook niet van plan me er (nu) echt in te verdiepen maar wil gewoon opnieuw enkele nummer componeren waarbij de sounds wel belangrijk zijn maar met een gehoor dat ook al niet helemaal in orde is hoef ik zeker geen top kwaliteit. Sowieso moet ik me eerst wat aanschaffen om aan de pc te hangen. Dat worden waarschijnlijk een Steinberg U242 met een Novation 61keys MIDI keyboard. Daarna een beetje verder werken aan een oude Formant modulair en... wie weet waar het dan naartoe gaat :-)
 
Belangrijk om te weten: over nagenoeg alles op synthesizer en audio software gebied zijn op YouTube instructiefilmpjes te vinden. Als ikzelf hier op het SynthForum iets lees dat ik nog niet ken of snap zoek ik standaard even op YouTube en daar is dan meestal een leerzaam filmpje over het betreffende onderwerp te bekijken.
 
Als je op zoek bent naar een Novation midikeyboard; ik heb nog een Remote 49 SL Compact staan in nette staat, die heb ik al 'ns op onze mp aangeboden dus als je interesse hebt stuur me dan ff een berichtje.
 
Back
Top