Vervanging ‘klemmende’ footswitch van Stompbox pedaal

phillyjoe

Nieuwkomer
Lid sinds
16 april 2009
Berichten
6
Ergeren jullie je als toetsenisten ook zo aan die stroeve stompbox footswitches, die je met je voet al nauwelijks ingetrapt krijgt en ook nog eens een hard klikgeluid maken? Ik bedien mijn effectpedals met mijn handen en wil daarom al die heavy switches vervangen voor lichte varianten (zoals bijv. standaard in Moogerfooger en nieuwe TC electronic pedalen zijn ingebouwd), zodat ik ze makkelijk kan in- en uitdrukken. Online kun je genoeg vervangingen vinden, maar onduidelijk is of deze ‘light’ zijn of ‘heavy’. Hebben jullie een tip waar ik de light-versie kan kopen?
 
Het verschil tussen beide schakelaars is dat de "heavy"versie gewoon één grote schakelaar is . En de"lichte" variant een stukje metaal met een veer boven een printschakelaartje op de pcb.
Nu zijn er natuurlijk versie verschillen die lichter "trappen" dan de ander.
De meeste gitaristen die ik ken prefereren de zwaardere omdat dit in hun ogen kwaliteit is .
Dus misschien eens op zoek bij aliexpress voor een paar cheapo switches ?
 
Ik heb er die je tussen 2 vingers in kan drukken, maar die klikken wel ook. lijkt alsof ze een veerweg hebben en dan klikken. Kwamen van ebay af uit China. Ik heb even teruggezocht. Ze zijn voor ongeveer 3-5$/10 stuks gegaan, dus ik denk dat je in die price range vindt wat je zoekt :P
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top