TR-808 & 909

nee, dat niet, maar minijacks en ik, dat gaat nooit lukken om vriendjes te worden :)
doet me er aan denken dat ik hier wat minijack gear moet moet testen en wat niet matched hop te koop ermee
 
matriarch al eens bespeeld? Das echt een enorm leuke pielbak :)
Leuke bak ja.. vooral met patchen enzo.. maar de parafonishe mode mbv het keyboard bespelen is niet te doen.. vrijwel onmogelijk om gespeelde akkoorden normaal uit te laten sterven volgens de ingegeven release. Je moet echt alle vingers synchroon loslaten.. Enige manier is om het in een sequence zetten.. tja...
 
Dit gelul weer. Als dat zo is en er gaat er een verrot en je moet hem vervangen (vooropgesteld dat je de poen hebt) dan klinkt ie dus anders? Lekker professioneel. Hier: een track die beukt en nu is het helaas een zompige bajabeachhouse track geworden lol.
Mijn eerste 909 klonk idd vrij brak als ik hem vergeleek met andere 909's. Het gaat niet over "beuken" (ongeacht de 0,22 of 0,33 weerstand revisie op de kick pitch env depth) maar over kleine dingen zoals hoe fris is de noise gefilterd voor de snares, toms en de rimshot frisheid. Is de low cut op de roms nog goed werkende (crash, ride hihats met sublaag ...) Je bent een purist of niet, want we zitten op synthforum :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Het droge punt wat ik eigenlijk wil maken is, dat er dus mensen zijn die 40 jaar oude elektronica kopen, dat is hetgene wat ik raar vind. Er zijn echt wel alternatieven voor 99% van de gevallen.
Dat is imo een risico en kans op gedoe, wachten en spullen heen en weer zenden/brengen.
Ik zou zelf nooit meer een 909 kopen maar een TR-8s, om exact die reden. Ik heb nu toevallig een 909 staan in brakke staat die niet van mij is, maar het kriebelt wel weer als ie zo voor mij neus aan staat, pure nostalgie en heb er zin in om hem wat op te frissen, hopelijk klinkt ie dan weer beter. Een lancia delta HF integrale is ook ouwe meuk, maar dat kriebelt ook wel, ook al zou ik het nooit kopen :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik droomde vannacht dat ik mijn 909 ging verkopen.. ik had ja gezegd tegen een liefhebber.. 8D Geen idee hoe ik erbij kwam maar stond een paar dagen terug op een festivalletje te praten met iemand en we hadden het over de TR8(s) en de 909.. Alhoewel ik er eigenlijk niets meer mee doe is het toch leuk om te hebben.. al is het alleen maar om er over op te scheppen.. :dubbel: Maar ach.. een verzamelaar van kunst hangt zijn beste werken ook alleen aan de muur om er alleen naar te kijken..:D
 
Zo is t. Ik vergelijk jaloerse reacties altijd met formule 1. Het is niet omdat je een F1 kar hebt van vervlogen tijden dat je m rijdt. En daar hoor je niemand over. En ooit komt ie toch op de markt want eens dood neem je t niet mee.
 
Mijn eerste 909 klonk idd vrij brak als ik hem vergeleek met andere 909's. Het gaat niet over "beuken" (ongeacht de 0,22 of 0,33 weerstand revisie op de kick pitch env depth) maar over kleine dingen zoals hoe fris is de noise gefilterd voor de snares, toms en de rimshot frisheid. Is de low cut op de roms nog goed werkende (crash, ride hihats met sublaag ...) Je bent een purist of niet, want we zitten op synthforum :okdan:
Dit kan ik beamen.

Zet je 2 909's naast elkaar, dan zit er best veel verschil in.
De ene 909 klinkt echt veel beter dan de andere.

Nu heb ik een Alphabase, die klinkt beter dan welke 909 dan ook.
Moet je hem wel kunnen programmeren, want dat kan Mr michaelis niet zo goed.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
matriarch al eens bespeeld? Das echt een enorm leuke pielbak :)
Mmm 2 wiskies achter de kiezen en n bod gedaan op n grootmoe en n bericht naar n matriarch eigenaar… maar eigenlijk wil ik n prodigy…
 
Ik zou zelf nooit meer een 909 kopen maar een TR-8s, om exact die reden. ~~~~ maar het kriebelt wel weer als ie zo voor mij neus aan staat
Uiteindelijk weer een TR-8s teruggekocht vlak erna :mega:
 
Ik zou zelf nooit meer een 909 kopen maar een TR-8s, om exact die reden. Ik heb nu toevallig een 909 staan in brakke staat die niet van mij is, maar het kriebelt wel weer als ie zo voor mij neus aan staat, pure nostalgie en heb er zin in om hem wat op te frissen, hopelijk klinkt ie dan weer beter. Een lancia delta HF integrale is ook ouwe meuk, maar dat kriebelt ook wel, ook al zou ik het nooit kopen :D
Mijn roeste HF integrale met 250k op de teller en waar als een gestoorde rally mee gereden werd, was betrouwbaarder dan mijn 8 jaar oude Behringer euhm Peugeot bestelwagen. De Lancia geraakte wél door de keuring en heeft nooit de hele zekeringkast doen uitbranden of de gasklep op 3 maniren tegelijk kapot gekregen.

Ik heb geen 909. Mijn 70s stringsynth is stuk. Mijn andere oldtimer is al 6 jaar in reparatie. Al mijn gitaartuners zijn stuk. De lamp in de woonkamer ook. De nieuwe laptop niet. Deze post gaat nergens over.
 
ik heb weing met de 909.
zeker zonder processing.
heb nog wel de boards voor een tr9090 rackmount liggen.
wellicht zet ik die ooit eens in elkaar.
bij de 909 is echt alleen de kick vet.

Voor mij liever de 808 en 606 :)
 
909 door een mpc 3000 ;-)

606 is beetje in prijs blijven hangen. Ondergewaardeerd ding. 1 van de 3 met volume draaiknopjes.
 
ik heb weing met de 909.
zeker zonder processing.
heb nog wel de boards voor een tr9090 rackmount liggen.
wellicht zet ik die ooit eens in elkaar.
bij de 909 is echt alleen de kick vet.

Voor mij liever de 808 en 606 :)
ik vind die open hihat van de 909 ook wel lekker... en de clap (wel met wat processing).
Ben ik in de 90's mee groot geworden... heeft er vast mee te maken :D
Wil nog wel een keer een TR8s kopen om met de X0X kitjes te spelen.
 
Niet te vergeten de rimshot van de 909. Een ondergewaardeerd percussie instrument :)

De TR8-s is zeker een leuke bak om live mee te jammen.
Ik heb ook de Behringer RD-9 maar zonder processing heb je inderdaad niet veel opties ten aanzien van het geluid wat eruit komt.
 
Niet te vergeten de rimshot van de 909. Een ondergewaardeerd percussie instrument :)

De TR8-s is zeker een leuke bak om live mee te jammen.
Ik heb ook de Behringer RD-9 maar zonder processing heb je inderdaad niet veel opties ten aanzien van het geluid wat eruit komt.
Gek genoeg vind ik de sequencer van de TR-8 beter werken om mee te jammen dan de TR-8s.
 
Gek genoeg vind ik de sequencer van de TR-8 beter werken om mee te jammen dan de TR-8s.
klopt ik vond die tr8 ook eigenlijk veel beter voor jammen enzo, die tr8s heeft wel veel meer opties, maar de snelheid van de mk1 kwa bedienen is echt super.
Ook hebben de kick en snare essentiele knoppen op het paneel (snappy enzo) anders kan je net zo goed samples gebruiken :P
 
klopt ik vond die tr8 ook eigenlijk veel beter voor jammen enzo, die tr8s heeft wel veel meer opties, maar de snelheid van de mk1 kwa bedienen is echt super.
Ook hebben de kick en snare essentiele knoppen op het paneel (snappy enzo) anders kan je net zo goed samples gebruiken :P
Ik heb beiden, dus zal eens een keer de boel aan elkaar hangen en de TR8 via midi de TR-8s laten aansturen.
En ik was ook al van plan om de TR8 mechanische (cherry mx of low profile gateron) toetsen te modden, om de ervaring nog beter te make ala TR 909.
 
die tr8s heeft wel meer IOs das ook wel belangrijk.
Eigenlijk wil ik een cloudversie van de tr8s incl alle r8 romsounds, maar ja....
 
Back
Top