The Mad Scientist - The Mad Scientist

Goed zo jongeuhhhh ! De kick komt goed en zuiver door deze keer.. lekkere arpjes, mooie melodieën... Maar het zou leuk zijn, zou je er iets bijgeschreven hebben. Nu hebben we het ernaar raden. Wat, hoe, waar, wanneer... ik wil het allemaal weten :)

Goed!

Gloomy ;)
 
Hey,

thx man. Ik heb hem een week geleden ofzo hermixed, een tijdje aangezeten en ben dan een paar dagen gestopt of een week ofzo. Ik moet dat precies meer doen. Een weekje stoppen. Ofwel is het puur geluk lol.
Gisteren luisterde ik er nog eens naar en heb ik gewoon de kick een beetje stiller denk ik gezet. Voor de rest niks meer mee gedaan.

Sylenth voor de sounds en punchbox voor de kick sound, andere drum geluiden komen simpelweg uit ableton denk ik.
Neutron 3 advanced en Ozone 9 advanced voor de afwerking.
 
Ok ik merk een grande probleem op. Ik maak altijd muziek met men hoofdtelefoon op. Ik mix dus ook met hoofdtelefoon. Nu klinkt het liedje door die hoofdtelefoon super goed.
Ik wou nu eens vlug luisteren, terwijl ik op internet aan het scrollen ben, naar men liedjes en ik zette dit liedje als eerste op en het klinkt als shit door mijn speakers.
De mix klinkt GEHEEL anders dan door mijn hoofdtelefoon. Is het zelfs mogelijk dat sommige instrumenten stiller of luider staan dan als ik het door mijn hoofd telefoon beluister?
 
Dat is inderdaad zo. Over koptelefoon heb je een totaal andere interactie dan. Via boxen en monitors. En het kan inderdaad als gevolg hebben dat sommige geluiden helemaal naar achter duiken en anderen juist veel te hard over komen

:doei:
Danny
 
Back
Top