[piano] Avondminiatuur 1

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.292
Locatie
Nijmegen
Avondminiatuur 1
Een kort sfeerstukje voor piano+choir op de Roland HP-505.

In de late uurtjes wil ik wel eens gewoonweg wat gaan spelen achter de piano en - met mijn beperkte kennis maar gevorderde kunde - kijken of ik spontaan/spelenderwijs iets kan "componeren" dat enigszins de moeite waard is.

Ik gebruik daarbij het piano+choir geluid omdat ik dit mooi vind en het wat extra vulling geeft (zodat de muziek beter klinkt dan het is :P).

Hoe dan ook, deze is in een avondje bedacht en na een paar keer oefenen live ingespeeld.
Ben van plan om dit vaker te doen, kijken waar het me brengt...
 

Attachments

  • Bahamut - Avondminiatuur 1.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 91
Hola.
mooie creativiteit:okdan:
ieder heeft dit op een ander moment maar speciaal in rust
dan komt het naar boven
neem meteen in midi op zodat je het kan bewerken:eureka:
goed gedaan
groeten van andreos:)
 
Zeer mooi! Dit is 100% mijn meug.
Wat ik me afvraag, die pad op de achtergrond, heb je die samen ingespeeld met de piano en zoja, hoe doe je dat om die soms wel en soms niet te laten meeklinken? Of is dat een bewerking achteraf?
 
Dank! Leuk dat het in de smaak valt. Ga s kijken of ik een reeks van dit soort korte stukjes kan maken. Een miniatuur is per definitie kort.:)

@hermax: Dat pad/choir geluid valt steeds samen met de piano (is een en dezelfde tone). Zolang ik het sustain pedaal indruk, klinkt het door (en houdt het langer aan dan het piano geluid)
 
Bedankt. De volgende is al in de maak.
Eventjes geen gepiel met synths, software en beeldschermen, en geen quantize!
Maar gewoon lekker spelen. Bevalt me wel voor nu. Dat gepiel komt later wel weer. :D
 
Back
Top