Modal Electronics Cobalt8

Wat zal het zijn?Zie knopjes, terug wavetable?Uitgebreider,Fm?Duurder,goedkoper.De kleur is al veelbelovend.
 

Attachments

  • Modal-Electronics-blue-.jpg
    Modal-Electronics-blue-.jpg
    37,1 KB · Bekeken: 1.509
Last edited by a moderator:
Interessant ! Mooie kleur inderdaad.
Misschien een rev 2 van hun Argon 8 ? Met betere knoppen en wat andere sounds?
 
Interessant ! Mooie kleur inderdaad.
Misschien een rev 2 van hun Argon 8 ? Met betere knoppen en wat andere sounds?

Zijn de knoppen/potmeters op de huidige Argon8 modellen niet goed/robuust genoeg?
Ben er af en toe opmerkingen over tegengekomen, maar ben benieuwd naar indrukken van mensen die hem in onder handen hebben gehad.

BVD, grtn
 
Heb altijd de indruk gehad dat model juist staat voor top kwaliteit qua componenten. Dus ben ook wel benieuwd hoe dit zit 8)
 
Ja, Modal levert zeker kwaliteit hoor. :engel:
De knoppen zijn volledig plastiek, geen metaal+plastiek zoals bv. Moog of Soma, bedoelde ik. Maar zeker niet heel 'wiebelig' of 'losjes' hoor.
Heb 'm zelf maar een keer bespeeld. Staat nog steeds op de verlanglijst. :okdan:
 
Interessanter dan de argon, maar een 'dat heb ik al eens gehoord gevoel'.Duidelijk een Modal synth.
 
Hij heeft wel karakter vind ik, maar niet meteen een karakter waar ik warm voor loop.
Het VA in de omschrijving snap ik ook niet helemaal, want ik vind hem weinig 'analoog' klinken, niet dat dat meteen iets slechts is overigens.

Hij biedt wel interessante mogelijkheden, zeker voor die prijs, maar klankmatig spreekt hij me erg niet aan
 
Na wat meer demo's gehoord te hebben, ben ik toch een beetje water bij de wijn gaan doen.Niet dat het zo analoog klinkt(who cares).Maar het staat als een huis de klanken, niet dat het zo different klinkt, maar een desktop tweedehands...misschien....Modal heeft naar het schijnt één en ander in de pipeline zitten voor in de nabije toekomst.
 
Nee klopt, maar weet je iig al wel wat er komen gaat ;)

Oh en de Cobalt8X (61 key versie) staat ook al op dezelfde site zie ik :)
 
Nee klopt, maar weet je iig al wel wat er komen gaat ;)

Oh en de Cobalt8X (61 key versie) staat ook al op dezelfde site zie ik :)

Zal niet zo lang duren, gezien dat ook met Argon 8 gebeurde.
 
Back
Top