Modal Electronics Cobalt8

Wat zal het zijn?Zie knopjes, terug wavetable?Uitgebreider,Fm?Duurder,goedkoper.De kleur is al veelbelovend.
 

Attachments

  • Modal-Electronics-blue-.jpg
    Modal-Electronics-blue-.jpg
    37,1 KB · Bekeken: 1.509
Last edited by a moderator:
Daar zijn ze dan: de M en de X
Click image for larger version  Name:	safe_image-1.php.jpeg Views:	0 Size:	43,7 KB ID:	3795127
 
Last edited by a moderator:
Er is een nieuwe firmware 1.1 en MODALapp 2.7 update :
COBALT8 Firmware v1.1 MODALapp 2.7 update
Six all new algorithms for the COBALT Series’ unique waveform architecture, plus raft of workflow enhancements, empowers users with even more power in their creative arsenal
 
Hij is alweer even uit, maar ik vind nog weinig info over een vergelijk met ‘klassieke’ VA synths, zoals de Nord Lead, Virus, of AN1X .. vooral wel benieuwd of iemand de vergelijking qua sound kan maken liefst o.b.v. eigen ervaring .. ?

Mis op dit moment een fijne VA, een 2e Modal lijkt me dan toch iets teveel van hetzelfde maar qua sound maakt hij toch wel een goede indruk. Maar met een Nord of Virus misschien toch wat meer verschillende smaken in het pallet? Opvallend weinig vergelijk helaas tussen de Modal en dit soort classic VA‘s dus wie er iets zinnigs over kan zeggen .. welkom!
 
Opvallend weinig vergelijk helaas tussen de Modal en dit soort classic VA‘s dus wie er iets zinnigs over kan zeggen .. welkom!
Ik heb Virus TI2 keys en Cobalt8m en ik moet zeggen dat ze elkaar goed aanvullen. Het zijn echt 2 verschillende VA's met een eigen basissound. Ik ben in ieder geval super tevreden over de Cobalt8m (ook qua prijs). De TI2 vind ik zelf wat analoger klinken maar die kan ook heel andere timbres voortbrengen tot zelfs klassiek en digitaal FM aan toe (als je er tenminste induikt en je niet beperkt tot basissounds). De Cobalt is trouwens ook best wel een beest van synthesizer waarmee je aardig wat verschillende (heerlijke) timbres uit kunt halen. De Nordlead heb ik vroeger gehad (1e versie) maar daar knapte ik echt op af. Dus lekker youtube luisteren zou ik zeggen en kiezen welke basisklank het best bij je past
 
Eigenaardig dat je een Virus analoger vind klinken en dan een Nord Lead 1 maar niks vind.
Tja, kwestie van smaak. Ik vond het zelfs helemaal niks. Eigenlijk vrij snel weer verkocht want ik kreeg jeuk van het geluid. Als je echt aandacht besteed aan de Virus TI2 haal je daar prachtig analoog klinkende geluiden uit. Het is gewoon een geweldige variabele synthesizer. Ik heb hem nu alweer heel wat jaartjes en steeds verrast hij me weer op een aangename manier. Ander apparaat dat ik overigens snel weer op marktplaats heb gezet is de Elektron A4, die deed me ook weinig zonder effecten. Maar daar zullen de echte Elektron fans wel weer anders over denken :)
 
Laatst gewijzigd:
Tja, kwestie van smaak. Ik vond het zelfs helemaal niks. Eigenlijk vrij snel weer verkocht want ik kreeg jeuk van het geluid. Als je echt aandacht besteed aan de Virus TI2 haal je daar prachtig analoog klinkende geluiden uit. Het is gewoon een geweldige variabele synthesizer. Ik heb hem nu alweer heel wat jaartjes en steeds verrast hij me weer op een aangename manier. Ander apparaat dat ik overigens snel weer op marktplaats heb gezet is de Elektron A4, die deed me ook weinig zonder effecten. Maar daar zullen de echte Elektron fans wel weer anders over denken :)

Eigenaardig,Ik heb een Nord Lead 1 en die klinkt toch wel behoorlijk rauwer t.o.v een Virus Ti (met zijn 3 osc dan nog wel),Virus klinkt veel minder VA,terwijl de Nord 1 toch wel 1 van de beste VA's is,hij is wel heel basic maar dat is het hem net juist wat hij maakt dat hij net als een basic alternatief analoog kan fungeren.

Ik heb geen Kobalt,maar heb wel de indruk dat hij meer naar een killere Virus sound leunt dan naar een Nord 1 VA.
 
De beste analoog die ik heb gehad was de Cheetah MS6 (helaas defect). Die klonk helemaal niet rauw maar verfijnd en prettig. T's maar wat je als definitie voor "meer" analoog gebruikt en dat is m.i. kwestie van smaak.
 
Is het mogelijk om de app(iPhone) model te combineren met computer via midi zonder de midi aansluiten gebruiken ?
Daar ben ik wel benieuwd naar of dat mogelijk is.
 
Nieuw:Cobalt 5S
een mobiele kleine instrument van Modal

Like its big brothers, the Cobalt5S uses the innovative extended virtual analog synthesis engine with the same powerful 40 algorithms. You get here classic shaping algorithms such as PWM, sync, or FM but also more complex and unique ones. Including fractal synthesis, reverse, window, metal, ring mod…

Modal-Electronics-Cobalt5S.001.jpeg
 
Gave update is dit ja :
 
Back
Top