Bitwig Thread

Ja die ken ik uiteraard maar zoals je zegt het is puur een feature list. Ik hoopte op wat meningen uit de praktijk. Maar misschien maakt het ook niet zoveel uit een tweetraps upgrade is ook niet veel onvoordeliger.
Ja het is alleen een beetje lastig om alle features hier uit te gaan leggen. De note fx zou ik missen, de fx en instrument selectors, slice to drum machine, meerdere projecten open... Ik zie heel veel dingen die ik zou missen, maar geen idee of dat ook voor jou geldt.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
Ja het is alleen een beetje lastig om alle features hier uit te gaan leggen. De note fx zou ik missen, de fx en instrument selectors, slice to drum machine, meerdere projecten open... Ik zie heel veel dingen die ik zou missen, maar geen idee of dat ook voor jou geldt.
Top dank. Daar kan ik toch wat mee. Die meerdere projecten open daar heb ik toch steeds overheen gekeken bijvoorbeeld.
 
ik heb last van de 'Restore Automation Control', die groen op gaat lichten bij het afspelen...
alleen als ik remote pages heb gemaakt, die ging ik eens maken... een bekend probleem... er wordt ook gesproken over vuil in de encoders.. maar wanneer ik de controllers uitzet gebeurd het ook...
de Latch mode is aan.

ik moet het nog eens goed bekijken, maar ik was bezig met een projekt, en wilde meer met het projekt bezig zijn, dan die idiote automation, die steeds uitviel..
daarom de remote pages (per devices, niet per preset, maakt niet uit, of wel?) gewist. na de automation. niet handig.

wellicht kent iemand dit probleem.

ik gebruik voor Remote Control de Panorama P1 en de 49 SL MKII.

ik heb google uit zitten wringen, maar kwam niet een oplossing tegen.

wellicht dat hier iemand een oplossing weet..

is behoorlik lastig, ok, een touchscreen, lost het op, maar knoppen draaien is ook zo lekker, en dat wil ik dan ook in Bitwig Studio (4.0.8, by the way)
 
ik heb last van de 'Restore Automation Control', die groen op gaat lichten bij het afspelen...
alleen als ik remote pages heb gemaakt, die ging ik eens maken... een bekend probleem... er wordt ook gesproken over vuil in de encoders.. maar wanneer ik de controllers uitzet gebeurd het ook...
de Latch mode is aan.

ik moet het nog eens goed bekijken, maar ik was bezig met een projekt, en wilde meer met het projekt bezig zijn, dan die idiote automation, die steeds uitviel..
daarom de remote pages (per devices, niet per preset, maakt niet uit, of wel?) gewist. na de automation. niet handig.

wellicht kent iemand dit probleem.

ik gebruik voor Remote Control de Panorama P1 en de 49 SL MKII.

ik heb google uit zitten wringen, maar kwam niet een oplossing tegen.

wellicht dat hier iemand een oplossing weet..

is behoorlik lastig, ok, een touchscreen, lost het op, maar knoppen draaien is ook zo lekker, en dat wil ik dan ook in Bitwig Studio (4.0.8, by the way)
Ik heb het ook wel eens gehad. Het kan een plugin zijn die zelf zijn waardes update. Zoals noise removal tools die proberen te detecteren waar de threshold ligt. Het is dus zaak te vinden welke plugin dat doet. Soms kan het ook helpen een automation node aan te maken op positie 0.
 
Ik heb het ook wel eens gehad. Het kan een plugin zijn die zelf zijn waardes update. Zoals noise removal tools die proberen te detecteren waar de threshold ligt. Het is dus zaak te vinden welke plugin dat doet. Soms kan het ook helpen een automation node aan te maken op positie 0.

ok, ik dacht ook dat het aan de plugin lag, heb een andere geprobeerd (Mini V3) zelfde probleem, beide wel JUCE, overigens, het probleem begon met Derailer.
zal eens een andere plugin proberen, ik had wel maps/pages, maar na een systeem verandering, neem ik die eigenlik nooit mee...

automation node op positie 0, ok, logisch eigenlik.

ik zit m steeds uit te klikken, en soms blijft ie even rustig... daarna maar de pages verwijdert.

idd, even kijken of een andere plugin ook opspeelt, andere brand/developer.. of gewoon eens een device van bitwig, zelf.

ik heb automation gebruikt, zonder problemen, doe het niet vaak in Bitwig, sja, de modulators.... bitwig studio staat nu op de achtergrond aan, ik zie nog 2 schermen er van... daar gebruik nu modulators.

ja, de plugins waren Physical Audio Derailer en Mini V3 (die was om te kijken of het aan de plugin lag), zijn instrumenten.

het gevoel is, ligt aan de Panorama P1, ik gebruik de Moss extensies, maar Bitwig zelf levert ook ook api-scripts.

sja, dank voor je suggesties/hulp! wie weet brengt me dit verder!

o een andere vraag; waarom zie je de effect tracks niet op welke controller dan ook (Panorama P1, 49 SL MKii/Zero SL MKii, Push 2)?

o verdorie, je ziet ze wel op SL MKii's....

ik denk dat ik of de moss extensies (maar die heb je nodig voor de SL's...), of de nou ja, de Panorama P1 integratie is vrij goed met Bitwig, maar ik kan wel via TRACK+ en TRACK+ een effect track 'benaderen', de naam komt op, track wordt geselekteerd, kan dan wel device en sends aanpakken, maar niet de fader.......

goed...

EDIT: interne/bitwig devices werken.... zonder problemen... met automation, even geprobeerd, ik denk alleen automation voor devices ooit gebruikt heb, denk ik.. nou ja, verder uitzoeken...
EDIT: geprobeerd zonder pages, dus not valid...
 
Laatst gewijzigd:
Nieuwe update van Bitwig is net aangekondigd: 4.3 Heeft wat nieuwe effecten (Convolver en Delay+) en update van Polymer en wat andere dingetjes. Vooral goed nieuws voor Linux gebruikers. Ze stappen over op flatpak voor distributie en er is nu ondersteuning voor pipewire. Allebei erg handig gezien dat vaak niet de juiste versie voor handen is bij een betreffende distributie en je voor audio opname perse met Jack moest werken omdat ze dat via Pulseaudio niet ondersteunen. Wellicht wederom geen grote update als je geen actief update plan hebt maar als je 4.2 hebt overgeslagen is het nu misschien toch de moeite.

Bitwig 4.3 aankondiging beta
 
Best leuke update. Op de Convolver konden ze ook echt niet achterblijven. Ik heb de KHS convolution en Melda Mconvolution al maar Bitwig weet altijd wel iets toe te voegen wat een ander niet heeft. De Delay+ vind ik wel een verrassing, de delays waren al erg sterk, dit is al de 4e delay in Bitwig, mooi een freeze option eindelijk en ook leuk de crossfade tussen dotted en triplets.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
Ik heb via devs te horen gekregen dat ze ook een reguliere tarball zullen geven. Daar kan ik gelukkig meer mee.

Het nadeel met flatpak is dat je plugins die via het OS geinstalleerd zijn niet kunt gebruiken. Dit maakt ook plugin-development een stuk moeilijker.
Daarnaast wil ik helemaal geen 3e rangs package manager op mijn OS er bij hebben. Geen flatpak voor mij dus :)
 
Ik ben Bitwig beetje aan het leren. Paar noob vragen dus.

Zover ik kan vinden kan het niet. Kan je de zoom met mouse slepen inverten? Zoom met scrollwheel werkt wel zoals ik verwacht.

En andere vraag over snap to grid al gevonden. :)
 
Ik ben Bitwig beetje aan het leren. Paar noob vragen dus.

Zover ik kan vinden kan het niet. Kan je de zoom met mouse slepen inverten? Zoom met scrollwheel werkt wel zoals ik verwacht.

En andere vraag over snap to grid al gevonden. :)
Bij de Settings >User Interface > Mouse en dan Reverse zoom direction (Als dat niet het gewenste effect heeft dan is er denk ik geen optie voor).
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb Bitwig gekocht via crossgrade deal pluginboutique.
Uiteindelijk werd er niet eens naar mijn Ableton license gevraagd..
Spijt dat ik de stap naar Bitwig niet eerder heb gemaakt.. echt geweldig.
Zit door Bitwig weer in een ’wat moet ik nog met harwdare’ fase..

 
een nieuw package voor Bitwig, €79, Spectral Suite, het zijn vooral splitters; ze hebben wel wat, maar Melda.... (en om eerlik te zeggen; Live 11 Suite + third parties, al heeft b.v. Harmonic Split wel iets).
wel blij dat Bitwig eindelik ontdekt wat ze missen, spectrale devices... maar als een ekstra package?? ach voor iedereen zelf te beslissen, vanzelfsprekend.

 
te laat met wijzigen:

en zoals altijd heeft jrrshop een aanbieding, wel in de vorm van upgrade plan + spectral suite bij voorbeeld.

omdat ze van bitwig geen discounts meer mogen geven, verstopt jrrshop dit, nou ja, het is toch vrij algemeen bekend, onder de blowout gedeelte van de site, die je pas binnen komt met een account.

$148 dollar wordt het dan, bv. met upgrade plan...
 
Hele mooie upgrade, maar zeer teleurstellend dat ze dit niet introduceren in hun jaarlijkse upgrade plans. Weet niet wat ik hiervan moet denken, ze hebben het ook al over hun eerste add-on, er zullen er dus wel meer volgen.
 
Hele mooie upgrade, maar zeer teleurstellend dat ze dit niet introduceren in hun jaarlijkse upgrade plans. Weet niet wat ik hiervan moet denken, ze hebben het ook al over hun eerste add-on, er zullen er dus wel meer volgen.

ik zit nu in de FB groep erover te lullen... het is idd wat vreemd, en 4.3.9 zit er aan vast, die is geheel gemaakt voor deze Spectral Suite.
tijdens het schrijven in de FB groep, kom je natuurlik op Live 11 Suite en third party M4L devices, want er zijn talloze erg goede spectral devices.

dit lijkt eigenlik een soort van Suite versie dan, van Bitwig.... dacht ik ineens...

want Live 11 Suite, is natuurlik prijziger dan standard..

nou ja, heb nog een upgrade plan liggen, zou ik kunnen verkopen, en dan via jrrshop, ahum... maar nee....

is dit hun eerste echt package van hunzelf? ik zag al zoiets, eigenlik.

maar dat 4.3.9 geheel voor deze integratie gemaakt is..... wel opvallend...

€79.... je moet inloggen wanneer je dit wil kopen zonder upgrade plan (i.e. als je geen lopende plan hebt, of bitwig studio...)
het is overigens een intro prijs..... wellicht een sale, ooit?
 
ik zit nu in de FB groep erover te lullen... het is idd wat vreemd, en 4.3.9 zit er aan vast, die is geheel gemaakt voor deze Spectral Suite.
tijdens het schrijven in de FB groep, kom je natuurlik op Live 11 Suite en third party M4L devices, want er zijn talloze erg goede spectral devices.

dit lijkt eigenlik een soort van Suite versie dan, van Bitwig.... dacht ik ineens...

want Live 11 Suite, is natuurlik prijziger dan standard..

nou ja, heb nog een upgrade plan liggen, zou ik kunnen verkopen, en dan via jrrshop, ahum... maar nee....

is dit hun eerste echt package van hunzelf? ik zag al zoiets, eigenlik.

maar dat 4.3.9 geheel voor deze integratie gemaakt is..... wel opvallend...

€79.... je moet inloggen wanneer je dit wil kopen zonder upgrade plan (i.e. als je geen lopende plan hebt, of bitwig studio...)
het is overigens een intro prijs..... wellicht een sale, ooit?
Op KVR is men ook 'Not Amused'. Waar je dus jaarlijks voor moet betalen (als je up to date wilt blijven), is opeens een uitgeklede versie. Voor de totale beleving mogen we opeens nog dieper in die (lege) portemonnee graaien. Ik ben er niet echt blij mee, zeker niet omdat dit dan ook hetgeen is waar ze de afgelopen tijd mee bezig zijn geweest, dan zal een Update waar ik dan wel recht op heb vast nog wel even duren.
 
Op KVR is men ook 'Not Amused'. Waar je dus jaarlijks voor moet betalen (als je up to date wilt blijven), is opeens een uitgeklede versie. Voor de totale beleving mogen we opeens nog dieper in die (lege) portemonnee graaien. Ik ben er niet echt blij mee, zeker niet omdat dit dan ook hetgeen is waar ze de afgelopen tijd mee bezig zijn geweest, dan zal een Update waar ik dan wel recht op heb vast nog wel even duren.

ik zie het, last het, lees nog.
ik ben er ook niet blij mee, mijn niet geaktiveerde upgrade plan voelt nu niet als een goede investering, integendeel...
het lijkt alsof ze de add-ons met de upgrade plans proberen te slijten...

maar voor wie al een upgrade plan heeft...

het lijkt alsof deze richting op gaan. ze kunnen dan beter, eerlik zijn, en een Bitwig Studio Suite gaan doen..... of zo...
 
Back
Top