Bitwig Thread

Ik gebruik vaak andere tools die ik voor/tussen/achter de DAW plak.
Sowieso doe ik de routing niet vanuit de DAW zelf maar in het OS. Dat vinden DAWs als Bitwig niet leuk, want die nemen liever zelf de regie in eigen handen (maar laten dus een hoop steken vallen).
Interessant, wat zijn dit voor tooltjes en welke DAW's gaan hier wel goed mee om? Ik dacht juist dat de routing mogelijkheden zeer uitgebreid zijn in Bitwig.
 
Interessant, wat zijn dit voor tooltjes en welke DAW's gaan hier wel goed mee om? Ik dacht juist dat de routing mogelijkheden zeer uitgebreid zijn in Bitwig.
Bijvoorbeeld Qmidiarp, of ik route een signaal via de Midihub en dan weer terug de DAW in (of naar een instrument).
Ik beschouw mijn gehele studio + OS als modulair en verwacht dat een DAW daar een onderdeel in kan spelen.

Waar dat wel goed in gaat is bijvoorbeeld Ardour of Qtractor.
 
door de lieve support van bitwig, heb ik toch bitwig studio 4.x verkregen... beetje slijmen, en het werkt, en van mijn grootste nadelen, beperkingen, noemen, werkte misschien ook.. goed...
ik was met plezier op 3.3.11 gebleven, maar toch is het fijn om studio 4.x te hebben, een aantal zaken zijn net wat beter.

die operators ook benieuwd naar, comping, maar geen midi comping, jammer, of heb ik dat mis?

ik heb het niet gevolgd, omdat ik wist dat ik er buiten zou vallen. toch geprobeerd, en 2 minuten later, yep!

dat pleit voor bitwig. en sowieso de DAW zelf.


voor wie een gratis 8-track bitwig wil hebben:

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

graag even melden of die hebt gebruikt, wel zo fijn.

iedereen die heeft een kode staan in zijn account om weg te geven, wellicht hier wel eens in een thread geplaatst...
 
Netjes van hullie. Dat comping heb ik nog net geprobeerd. Lijkt me voor mezelf wel bruikbaar voor breakcore achige praktijken : )
Ik probeer nu steeds mn update licentie in de aanbieding te komen, en alleen te gebruiken als het echt interessant is.
 
Netjes van hullie. Dat comping heb ik nog net geprobeerd. Lijkt me voor mezelf wel bruikbaar voor breakcore achige praktijken : )
Ik probeer nu steeds mn update licentie in de aanbieding te komen, en alleen te gebruiken als het echt interessant is.

ja zeker netjes, het was 17 dagen verschil, misschien was dat ook wel normaal...

de laatste zin begrijp ik niet helemaal, je hebt een licentie voor een upgrade plan, of wil je die kopen, in sale. en dan die gebruiken wanneer het echt interessant wordt?

er is nu een sale; een via jrrshop.com, met code GROUP, betaal je ongeveer, 93 euri denk ik, hangt van de exchange rate af bij paypal, en de fee... CC werkt anders denk ik.. maar die heb ik niet.

EDIT: ze hebben simpelweg de(/het) upgrade plan 1 maand verlengd. waarschijnlik kan het maar per maand, is netjes. en zal in een sale, ook een upgrade plan gaan kopen, wanneer zoals je zegt het echt interessant wordt. toch wel blij mee, maar het geld er niet voor over, en beter; budget, of specifieker: muziek-budget is op...
 
Ze doen het vaker heb ik gelezen. Soms is de looptijd van de beta zo lang, dat je eigenlijk vanaf de aankondiging van een nieuwe update al zou mogen meedingen mits je upgrade plan dan nog geldig is. Mooie zaak toch. Zelf vind ik de update voor een volledige versie een beetje karig. Neemt niet weg dat de operators een zeer mooie verwelkoming is en al erg leuke experimentjes mee heb uitgevoerd. Nu het geen beta meer is kan ik het ook eens gebruiken in een volgende track. Comping moet ik nog eens proberen met mijn gitaar. wel al wat gespeeld met loopjes, het werkt allemaal erg smooth.
 
Ze doen het vaker heb ik gelezen. Soms is de looptijd van de beta zo lang, dat je eigenlijk vanaf de aankondiging van een nieuwe update al zou mogen meedingen mits je upgrade plan dan nog geldig is. Mooie zaak toch. Zelf vind ik de update voor een volledige versie een beetje karig. Neemt niet weg dat de operators een zeer mooie verwelkoming is en al erg leuke experimentjes mee heb uitgevoerd. Nu het geen beta meer is kan ik het ook eens gebruiken in een volgende track. Comping moet ik nog eens proberen met mijn gitaar. wel al wat gespeeld met loopjes, het werkt allemaal erg smooth.

klopt, 17 dagen verschil, en de beta was er al een maand vóor 26 juni, of zoiets.

ik vind de update ook karig, 3.3 was vele malen interessanter...

maar goed, toch netjes dat ik nu 4.x kan hebben...

ik wist dat niet vanaf de aankondiging, waarom doen ze dat dan niet automatisch... dus zo'n geluk had ik niet, maakt ook niet uit...

4 heeft wel een paar dingen die lekker zijn.

en zoals al gezegd, wanneer ze echt een grote sprong voorwaarts maken (leuke mao refererentie...), dan koop een upgrade plan in sale, of simpelweg wanneer ik muziek-budget heb, en wacht ik met registreren...

o al met de operators gewerkt... who knows... dat ie erg fijn zijn, en had de beta niet gevolgd, ook niet geinstalleerd, vanwege de kans dat...

goed, blijkbaar was de kans vele malen groter dan ik dacht. dus ik weet van de comping, operators, de iets betere filters, de betere export, nou ja, daar heb ik niet echt veel aan (waarom gaat dither niet uit, wanneer je m op 32 bit zet??? bitwig werkt intern op 32f denk ik... weet ik niet... vermoed ik...),
 
Ik bedoelde ik koop een upgrade plan als er een sale is, en ga hem gebruiken in de toekomst bij updates die er toe doen.
Had nog niet door dat 4 nu uit is 😁
 
Laatst gewijzigd:
Ik bedoelde ik koop een upgrade plan als er een sale is, en ga hem gebruiken in de toekomst bij updates die er toe doen.
Had nog niet door dat 4 nu uit is 😁

dacht ik al, maar toch, ik wilde het niet verkeerd lezen.

ja 4 is uit, nogal een sprong in versie nummer, maar niet zo'n sprong als naar versie 2.x naar 3, lijkt, maar dat kan @Jason31 beter beoordelen.
 
n.a.v. een vraag van een mede forumlid, via jrrshop in de checkout zie je vreemd genoeg geen creditcard optie, zou wel moeten, weliicht is er een andere methode, of kloppen hun logo's niet.
aangezien ik zelf geen CC heb, en ook niet wil (tenzij debit..), heb ik dat nooit goed gekontroleerd, er is altijd een alternatief, audiodeluxe b.v. de prijsverschillen zijn meestal minimaal;


deze heeft wel, als ik het goed gezien heb, een creditcard veld.

even voor de mooie prijs voor upgrade plans... ik wacht nog, blij met 4. genoeg te ontdekken..

EDIT: wel vreemd dat het zo bij audiodeluxe noemen, want een upgrade plan staat los van de versie.. maar neem aan dat dit gewoon de upgrade plan is, er staat ook bij renew your upgrade plan...
aangezien, ik herhaal aangezien een upgrade plan werkt voor elke versie, nou ja, wellicht is het een marketing methode van audiodeluxe.
 
Wie heeft er ervaring met de push 2 samen met Bitwig ?

 
Ik gebruik al jaren een push1. Is volgens mij het zelfde script met wat uitzonderingen voor de display enzo

klopt, althans, als ik zo de filmpjes van driven by moss zie. Push 2 ziet er wel wat fancier uit natuurlijk maar je mist dan wel wat features die je bij live wel hebt. De Push 1 lijkt me dan een betaalbaarder alternatief.
 
Back
Top