UVI Falcon 2 + 2 expansions = $244

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.470
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Falcon 2 in de aanbieding, heb audiodeluxe gekozen, ik denk dat er meer resellers zijn, kies de goedkoopste:

https://www.audiodeluxe.com/products/uvi-falcon-12

(ik zal m niet aanschaffen, wat níets zegt over de kwaliteit of mogelikheden van Falcon... maar leek me het vermelden waard...)
 
Ik heb de falcon 2 nu een tijdje in mijn bezit.:halleluja

ja is een erg mooie synth, lijkt me. nooit geprobeerd, kan volgens mij ook niet, of wel, een demo? goed, ik heb te veel overlap, oftewel ik kan doen wat falcon doet, zo ongeveer. falcon zal zeker uitstekend klinken.
en heeft erg veel mogelikheden. maar voor mij, met wat ik heb, niet zo verleidelik.

voor anderen, zeker!
 
Heb een tijdje terug wat demo's bekeken van de Falcon 2, naar aanleiding van een bericht van sinew1958 in het draadje over nieuwe aankopen. Ik doe niets met deze dingen, maar als ik zou overwegen om ermee te beginnen, denk dat deze bovenaan het lijstje staat. Het ziet er indrukwekkend goed uit.
 
Heb een tijdje terug wat demo's bekeken van de Falcon 2, naar aanleiding van een bericht van sinew1958 in het draadje over nieuwe aankopen. Ik doe niets met deze dingen, maar als ik zou overwegen om ermee te beginnen, denk dat deze bovenaan het lijstje staat. Het ziet er indrukwekkend goed uit.

ziet er zeker indrukwekkend uit. het is echt wel een beest.

jammer dat er geen demo versie is. de prijs, is nu redelijk, in sale. lijkt me.

het wordt dan zo'n 215 euro, denk ik via paypal, of iets meer, 220?. als je in dollars betaald...

en heeft MPE, als is de MPE niet zo heel eenvoudig, maar in die zin heeft Falcon 2 iets MSoundFactory weg, wanneer je er dieper in duikt. goed MSoundFactory, heeft een learning curve, maar uiteindelik, zal hetzelfde zijn met Falcon 2, wanneer je eigen presets maakt, de logika krijg je dan wel door.

er zijn een hoop expansions voor Falcon. vraag me af, er blijken dus, eigenlik altijd 2 type kopers (sja, dit is wel een heel groffe indeling, want je kunt én met expansions/presets, en wat tweaking werken én zelf presets maken from scratch); preset makers en preset gebruikers. Falcon, net als Serum heeft erg veel expansions. ook avenger, denk ik. pfff, alle synths hebben dat, van naam zeker..
 
Het is een all -roundertje,maar in welk genre je ook gaat, dit uitmuntend doet.Doe je pop heb je uitstekende klanken, elektronische muziek heb je weer uitstekend arsenaal voorhanden.Oneindige oscillator opbouw afhankelijk hoe sterk je processor is.Het zit niet vol met klanken(1000 tal).Maar je hebt uitstekende expansie uitbreidingen.
Als je al veel in huis hebt denk ik niet dat het interessant kan zijn.(Enfin,het is altijd interessant)maar in mij geval met het weinige dat ik heb kan ik met de falcon gewoonweg alle richtingen uit.Met weinig alles doen is een richting die me meer bezig houd met muziek.
Als de reviews leest, die zijn gewoon vol lof.
 
Het is een all -roundertje,maar in welk genre je ook gaat, dit uitmuntend doet.Doe je pop heb je uitstekende klanken, elektronische muziek heb je weer uitstekend arsenaal voorhanden.Oneindige oscillator opbouw afhankelijk hoe sterk je processor is.Het zit niet vol met klanken(1000 tal).Maar je hebt uitstekende expansie uitbreidingen.
Als je al veel in huis hebt denk ik niet dat het interessant kan zijn.(Enfin,het is altijd interessant)maar in mij geval met het weinige dat ik heb kan ik met de falcon gewoonweg alle richtingen uit.Met weinig alles doen is een richting die me meer bezig houd met muziek.
Als de reviews leest, die zijn gewoon vol lof.

klinkt goed!
 
Falcon is een echte powersynth, maar ik vond het moeilijk te doorgronden en de interface voelt soms meer als een visuele ontwikkelomgeving dan als een instrument. Mogelijkheden zijn legio en de synth is krachtig, maar de leercurve is steil en zeker niet voor iedereen. Ik heb hem zelf uiteindelijk verkocht omdat de presets me niet echt konden bekoren en ik het zelf van scratch sounds maken (wat ik sowieso altijd het liefst doe) teveel gedoe en niet intuïtief genoeg vond. Maar voor de doorzetter absoluut een goudmijn aan mogelijkheden.
 
De klank is de enige reden waarom ik een synth,softsynth koop.Onhandelbaar of niet.Als we niet over prijzen beginnen.
 
Back
Top