Lexicon 960L Upgrade

egres

Hardwarepolitie
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
6.394
Locatie
Synthcity
Hierbij fotogedocumenteerd overzicht van de upgrade van mijn Lexicon 960L (die nu niet meer in een machine-room moet geplaatst worden
omwille van het lawaai die hij origineel maakte)

-PSU Vervangen met een door silent-Fan voorziene exemplaar.

-Vervanging van de batterij op de computer kaart ('Bios Batterij').

-OS HD vervangen door een SSD exemplaar (Image clone van HD dus overgezet op de SSD)

Note: De 960L boot hierdoor niet sneller op,de tijd van de bootsequentie is vast vooropgesteld zoals
aangegeven in de service manual,upgraden naar SSD maakt het toestel vooral dus stiller!

De minimum SSD space moet 8GB zijn,er zijn 4 partities van elk 2GB op de originele shijf. (de originele schijf is 80GB)

Je kan (moet) een IDE to SATA adapter gebruiken indien je een SSD gebruikt of je kan een IDE naar SD kaart adapter gebruiken
met dus een SD kaartje.

-Verwijderen originele ventilator en vervangen door twee Noctua silent fans.

Ik heb vastgesteld dat de 4 Lexichips DSP's opwarmen tussen de 48 en 56 graden,wat behoorlijk warm is,je kan er je vinger
niet op houden!

(Zoals men kan zien zit de gehele reverb processing kaart ondersteboven in het toestel waardoor afkoelen door convectie volledig
onmogelijk is,in mijn inziens slecht bedacht design ongeacht wat de componenten aankunnen als werkingstemperatuur..)

Om de levensduur te optimaliseren van het toestel heb ik een custom air tunnel koeling bedacht met en push-pull ventilatie systeem
hierdoor is er een lucht stroming enkel waar het nodig is en hierdoor konden de ventilatoren ook nog eens aan lagere
snelheid draaien waardoor het toestel nog stiller is.

Mijn volgende stap als ik eens veel tijd heb en zin heb is het bedenken van een radiator systeem voor de 4 Lexichips zodat
ze nog minder warm kunnen draaien.

image_139889.jpg
image_139890.jpg
image_139892.jpg
image_139893.jpg
 

Attachments

  • 960L HSB-811P Battery Fix-02.jpg
    960L HSB-811P Battery Fix-02.jpg
    87,9 KB · Bekeken: 232
Knap werk.

Ik had er ook ooit een, wat me frustreerde was hoe traag hij door de menu's ging.
Is dat nog steeds het geval na de upgrade?
 
Back
Top