Voltage modular, fl studio: External audio processing

Alterex

overdreven/overdrive
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
800
Locatie
Bleiswijk
Hi Leden,

Ik ben razend enthousiast over voltage modular. Het jammere is alleen dat het forum daar nauwelijks actief is. Ik probeer het ff hier.

ik heb voltage modular als normale vst (dus geen vstfx) als instrument ingeladen en gekoppeld aan mixer kanaal 2. Mijn drums zitten op kanaal 1 en die audio source wil ik gebruiken in voltage modular als trigger of bewerking. Via sidechain heb ik in fl studio het kanaal 1 van de drums gekoppeld aan kanaal 2 en ook via regulier doorlussen.

In voltage modular komt er alleen geen geluid binnen via de audio inputs.

Als ik voltage modular als vstfx op het effecten kanaal van de drums zet, dan komt er wel geluid binnen. alleen kan ik voltage modular dan niet gebruiken als reguliere synth.

doe ik wat mis?

ben benieuwd of iemand Hiermee ervaring heeft.

gr. Matthijs
 
Hi Leden,

Ik ben razend enthousiast over voltage modular. Het jammere is alleen dat het forum daar nauwelijks actief is. Ik probeer het ff hier.

ik heb voltage modular als normale vst (dus geen vstfx) als instrument ingeladen en gekoppeld aan mixer kanaal 2. Mijn drums zitten op kanaal 1 en die audio source wil ik gebruiken in voltage modular als trigger of bewerking. Via sidechain heb ik in fl studio het kanaal 1 van de drums gekoppeld aan kanaal 2 en ook via regulier doorlussen.

In voltage modular komt er alleen geen geluid binnen via de audio inputs.

Als ik voltage modular als vstfx op het effecten kanaal van de drums zet, dan komt er wel geluid binnen. alleen kan ik voltage modular dan niet gebruiken als reguliere synth.

doe ik wat mis?

ben benieuwd of iemand Hiermee ervaring heeft.

gr. Matthijs

aha dat was gij... ik heb geen FL studio dus... en cubase, b.v. heeft dat ook niet (al dacht ik eens dat iets wel zo had gebruikt, maar mun geheugen). bitwig, ableton, reaper kunnen het wel, een input gebruiken van een instrument.
of het is wél mogelik in FL, want de 3 die ik noem, doen het op ieder hun eigen wijze..

e-Gloomy-nations , de FL'er! witte gij 't?

voltage modular als FX, werkt wel volledig, als instrument.. ik neem aan, dat kan dan weer wél in cubase, dat je er midi naar kunt sturen.

het verschil tussen VM en VM FX, is er eigenlik niet. misschien is dat al de simpele oplossing. sidechaining van VM, schiet me te binnen, mmmmh, nooit gedaan.

ik kwam dit topic tegen: voor studio one:

https://forums.cherryaudio.com/viewtopic.php?t=647
 
Ik ga t zo eens nakijken maar als ik het me het goed herinner kun je VM als fx inzetten (wat je al weet) en dan in VM patchen wat je maar wilt. Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt met geen VM synth kunnen gebruiken, je geluid komt toch van de drumstrack? als je kiest voor het geluid van je drums als geluidsbron dan heb je geen oscillator en trigger nodig maar bouw je vanaf daar verder aan de module die je wilt, of bedoel je dat het niet mogelijk is om naast VMFX ook VM (2e instantie van VM) te laden?
 
Ik ga t zo eens nakijken maar als ik het me het goed herinner kun je VM als fx inzetten (wat je al weet) en dan in VM patchen wat je maar wilt. Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt met geen VM synth kunnen gebruiken, je geluid komt toch van de drumstrack? als je kiest voor het geluid van je drums als geluidsbron dan heb je geen oscillator en trigger nodig maar bouw je vanaf daar verder aan de module die je wilt, of bedoel je dat het niet mogelijk is om naast VMFX ook VM (2e instantie van VM) te laden?

Alterex (pff 3 namen om te onthouden, dit is er 1 van...) wil juist de sidechaining, zeg maar gebruiken, "als trigger en bewerking", dus ik denk op een andere plaats in de chain..

maar je kunt in VM hetzelfde bereiken als FX, volgens mij, geen beperkingen volgens mij.
 
Misschien heb ik mijn vraag in het begin wat onduidelijk gesteld. Eenvoudiger: hoe krijg ik de audio-ins (top van VM cabinet) aan de praat als ik VM als VST instrument heb ingeladen in FL Studio.
 
Ik heb het zo-even gemeld via support van VM. Onderstaande is de bedoeling. De drum uit kanaal 1 voedt de synthesizer (cabinet) uit kanaal 2, zodat ik de audio uit kanaal 1 kan gebruiken als modulatie source voor de synthesizer cabinet - en dat werkt niet. Bijvoorbeeld de frequency van de kick moduleert de cutoff op de synth. Zo iets.

Super leuk lijkt me dat met die spectrum analyser die cv uitstuurt.

Als insert fx werkt het wel. Maar dan laat je effecten los op de drums.

sidechain.PNG
 

Attachments

  • sidechain.PNG
    sidechain.PNG
    325,1 KB · Bekeken: 151
Ik heb het zo-even gemeld via support van VM. Onderstaande is de bedoeling. De drum uit kanaal 1 voedt de synthesizer (cabinet) uit kanaal 2, zodat ik de audio uit kanaal 1 kan gebruiken als modulatie source voor de synthesizer cabinet - en dat werkt niet. Bijvoorbeeld de frequency van de kick moduleert de cutoff op de synth. Zo iets.

de esp processor, kan op de pitch reageren. je hebt namelik een audio-to-cv processor nodig. al is audio natuurlik ook voltage. pfoef, ik heb er nooit zo mee gewerkt, met VM, en wilde dat wel doen, in combi met reason, er zijn wel mogelikheden. maar audio is audio rate, kan je als modulatie natuurlik gebruiken, maar sja op een cutoff... de esp processor, een slew procesor, ander utilities.

en als send fx?

inderdaad als insert fx, moet de drums nog door VM, ik weet de routing mogelikheden van fl studio niet.

VM reageert volgens mij niet op sidechaining, of heeft dat niet, of wél? maar dat moet geen probleem zijn, zeker niet als send fx.

ik ken fl studio niet. dit is wel leuk om uit te vissen, ware het niet, dat ik een week achter de rug heb, die voor mij nogal zwaar (maar positief was), en ik me absoluut niet koncentreren kan.
 
Ik wacht de reactie van VM support af. Als het likt, post ik het hier.

Op de cherryaudio forum kreeg ik de suggestie WEL VM als insert fx in te laden en de midi (gate+pitch) via de standaard FL Studio midi-out plugin aan VMFX te koppelen om zo de midi info te ontvangen. Dit doe ik ook om autopitch e.d. aan te sturen :stupid dus dit zou nog wel eens kunnen gaan werken. Misschien bedoelde vipal dit ook! Zo had ik het niet begrepen :)
 
Zo werkt het dus hoe ik het voor ogen had. "Gewoon ff je midi out koppelen aan je VMFX". :halleluja Instant rhythmic patterns

werkt-als-fx.PNG
 
Zo werkt het dus hoe ik het voor ogen had. "Gewoon ff je midi out koppelen aan je VMFX". :halleluja Instant rhythmic patterns


toch de oplossing die ik al dacht, een FX can midi ontvangen.. en VMFX is identiek aan VM...

nou happy voltage moduling!
 
mooi dat t gelukt is, inderdaad midi in in VMFX gebruiken, wel leuk idee deze manier van moduleren, zet mij ook aan het denken hoe dit in te zetten, goed dat je dit deelt

Yep! Grappig dat ik het zelf niet had bedacht. Die "brug" midi naar VMFX ontbrak dus ff. Het is wel heel tof om die modulatie zo te gebruiken. Op strings en zo is het wel heel geinig. Als dan het ritme start, begint de madness ;-) of visa versa.

(!) Trouwens, accents in je bassline synth zijn eenvoudig te verkrijgen door een threshold aan je "vel" te koppelen en je threshold op 4,90 volt te zetten en de top output dan aan je filter modulatie te knopen of je env. Was wel blij met die ontdekking!

Happy synthing!
 
Back
Top