Nieuw SKA nummertje gemaakt. Graag jullie meningen...

purplehaw

Producer
Lid sinds
30 september 2020
Berichten
65
Locatie
Boven-Hardinxveld
Hoi ik heb dit ska nummertje gemaakt met een ska bandje op het oog. Er is nog ruimte voor suggesties en tips! Vooral qua mix ben ik benieuwd of er verbeterpunten zijn.
Alles is ITB gemaakt met VST's



Groetjes, Milan
 
Lekker zeg. knap gedaan.
Kwa mix zit het wat vol in het midden en low mid. terwijl de bas just dikker kan.
Dat hoor je goed rond 2.13. En het hoog kan wat lekkerder.
Weet het niet zeker maar denk dat die blazer zachter kunnen en dat je juist de bass en drum meer naar voren kunt halen. Denk dat dat een betere balans zou even.

Welk programma werk je in? Lijkt me leuk om deze proberen te mixen. Dus als je stems hebt?

Ik hoor helemaal geen hammond alleen in het begin wellicht. of is de bas ook uit de hammond?
 
Klinkt lekker hoor, groovy. Qua mix staat de bas inderdaad wat zacht. En de hihat komt hier af en toe wat hard door.

Ik mis persoonlijk ook wat contrast in het nummer. Het is steeds ongeveer even hard en misschien kun je wat spelen met dynamiek. Ik denk dat dat live spontaant gebeurt. Iedereen even dimmen en de hoofdrol voor de sax, partijtjes er weer bij, opbouwen en weer gaan. Dat mis ik wat in deze versie.

Maar super goed gedaan en een fijne groove, leuk! En ik ben een grote Ska-fan, dus super dat dat ook eens voorbij komt.
 
Ik ben het wel eens met bombario het geheel mist dynamiek. Maar dat komt vast goed als je het daadwerkelijk laat inspelen. Echt leuk eens wat anders te horen hier. :okdan:
 
De sfeer doet me een beetje denken aan de soundtrack van The Secret of Monkey Island (mijn favo game soundtrack ever). Maar wat door anderen al gezegd is: bas moet meer naar voren (ik mis een funky basgitaar, al lijkt die er rond 2:40 toch in te zitten alleen veel te veel op de achtergrond; voor inspiratie kun je eventueel ook een paar nummers van Doe Maar luisteren). De percussie mag van mij ook wat beter doorkomen. Blazers gaan na een tijdje wat vervelen. Die laatste noot uit het rifje moet je lekker kort maken, dat geeft ook ruimte voor de rest. Maar leuk gedaan hoor, heeft zeker potentie!
 
Ah, die Alex is weer achter de schermen bezig geweest... :)

Ik ben ook deels met Ska opgegroeid... vind het super musiek. Maar deze is nog een beetje kaal hé... Een leuke basis, maar er mag nog ettelijke uurtjes aan gewerkt worden. Al bij al: fijn om naar te luisteren, succes!

Gloomy :)
 
Leuk man, iets meer de bas naar voren zou het wel goed doen.
Weet je wat ik mis?
Zo'n kraakje hier een daar er tussendoor, een beetje echo op de blazers en dan lijkt het net een ouwe vinyltrack van een of ander obscuur label uit de 60ties.
 
Back
Top