Juist nu aan de Hackintosh

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
3.917
Heb gisteren contact gehad met dit bedrijf dat oa MacOS op bestaande PC systemen installeert.
Hier staat nog een desktop PC met nette specs. Voor ongeveer 180,- toveren ze hem om tot Hackintosh.
Iemand ervaring met dit bedrijf? :)
 
Stel dat je dit doet, hoe lang is je systeem dan "houdbaar"? Apple stapt over op ARM, toch? De software die je wil gebruiken, krijg je niet al snel het probleem dat je alleen "legacy"-versies kunt draaien die geen updates meer krijgen?

Niet dat ik het zelf overweeg, maar gewoon even uit nieuwsgierigheid. :)
 
Bij Hackintosh systemen is updaten naar een nieuwere versie van OSX inderdaad bepaald niet vanzelfsprekend.

Verder is het ook niet even makkelijk te installeren / stabiel op elke combinatie van hardware. Als je een Hackintosh PC wil, dan is het dus verstandig om je hardware specifiek daarvoor uit te zoeken, en niet gewoon een willekeurige oude PC die je al had staan te pakken. En te accepteren dat je OSX niet kan updaten, of dat je daar dan weer hulp bij nodig zal hebben.
 
Heb gisteren contact gehad met dit bedrijf dat oa MacOS op bestaande PC systemen installeert.
Hier staat nog een desktop PC met nette specs. Voor ongeveer 180,- toveren ze hem om tot Hackintosh.
Iemand ervaring met dit bedrijf? :)

Wij draaien in onze studio hackintosh systemen van dat bedrijf. Er draaien zonder problemen Protools Ultimate en surround sessies met meer dan 100 tracks en video. Mijn visie er op is dat wanneer het vanaf nu niet meer ondersteund zou worden ik mijn werk volgens mij nog wel 3of 4 jaar kan doen , met de huidige , werkende versies van de software. Als je altijd de laatste software nodig hebt / wil hebben en dat nog jaren vol wil houden , dan is het wellicht minder handig om voor hackintosh te gaan.
 
Stel dat je dit doet, hoe lang is je systeem dan "houdbaar"? Apple stapt over op ARM, toch? De software die je wil gebruiken, krijg je niet al snel het probleem dat je alleen "legacy"-versies kunt draaien die geen updates meer krijgen?

Niet dat ik het zelf overweeg, maar gewoon even uit nieuwsgierigheid. :)


Een Mac mini uit 2012 ondersteunt nog Catalina. Da’s dus 8jaar minimaal. Als je nu een nieuwe Intel Mac koopt zal die ook nog lang ondersteund worden dus een Hackintosh automatisch ook.
 
Stel dat je dit doet, hoe lang is je systeem dan "houdbaar"? Apple stapt over op ARM, toch? De software die je wil gebruiken, krijg je niet al snel het probleem dat je alleen "legacy"-versies kunt draaien die geen updates meer krijgen?

Niet dat ik het zelf overweeg, maar gewoon even uit nieuwsgierigheid. :)

Verwacht niet veel issues. Draai enkel Logic Pro en de hele Komplete serie.
Logic 10.5 vereist minimaal Mojave. Gok bij Catalina eventuele updates (als die er al komen) prima kan overslaan voor de komende 2 jaar.

De Hackintosh is dus puur een tijdelijke oplossing om af te wachten waar Apple mee gaat komen. :)
 
champ: Het ziet er niet gek uit, het kan dus ook best nog een lange tijd mee. Als het zeker iets van 7 tot 10 jaar is, denk dat je tegen die tijd wel weet wat Apple gaat doen. :D Mooie oplossing als het allemaal goed werkt.
 
Wij draaien in onze studio hackintosh systemen van dat bedrijf. Er draaien zonder problemen Protools Ultimate en surround sessies met meer dan 100 tracks en video. Mijn visie er op is dat wanneer het vanaf nu niet meer ondersteund zou worden ik mijn werk volgens mij nog wel 3of 4 jaar kan doen , met de huidige , werkende versies van de software. Als je altijd de laatste software nodig hebt / wil hebben en dat nog jaren vol wil houden , dan is het wellicht minder handig om voor hackintosh te gaan.

Goed te horen dat het bedrijf ook hier bekend is. Geeft net iets meer vertrouwen. :)

Moet helaas m'n GPU vervangen. Totaal kom ik op 350,- (180,- voor de hack etc en 170,- voor een compatible GPU).
Misschien dat de ouwe GPU nog iets oplevert op marktplaats.
 
Hoezo maximaal 8jaar?
De link die je hier deelt heeft het over 7 tot 10 jaar ondersteuning. En als die ondersteuning dan stopt is het aannemelijk dat je nog makkelijk een paar jaar verder kan met je DAW updates. Tegen die tijd koop je echt wel weer eens een nieuwe computer. Prima future proof dus.

Compatible Mac's


Uit onderstaand overzicht is te zien welke Mac's met Big Sur kunnen draaien. En je kunt daarbij ook bedenken dat een Hackintosh met vergelijkbare hardware dus nog prima ondersteund zal worden.
  • MacBook 2015 en later
  • MacBook Air 2013 en later
  • MacBook Pro 2013 en later
  • MacMini 2014 en later
  • iMac 2014 en later
  • Mac Pro 2013 en later
  • iMac Pro 2017 en later
Dus geen MacMini 2012 meer
 
Bij Hackintosh systemen is updaten naar een nieuwere versie van OSX inderdaad bepaald niet vanzelfsprekend.
Alleen daarom zou ik het afraden als het -naast een studio systeem- ook gaat over een systeem waar je andere 'dagelijkse' taken op wil uitvoeren (browsen, mail etc).

Iedere minor update van macOS fixed beveiligingslekken, waarvan sommigen malware doorlaten via de browser. Als je het systeem niet bij kan werken loop je meer kans op backdoors, ransomware e.d.
 
Back
Top