Wat is je favoriete VST voor strings?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Elke VST heeft zijn sterke en zwakke punten, is mijn ervaring. Voor de meeste geluiden heb ik wel favoriete softsynths, maar bij strings worstel ik een beetje. Ik gebruik nu vaak FM8, maar zijn vast meer goede exemplaren. Wie heeft er tips? Liefst niet te ingewikkeld en duur. Omnisphere heeft ze vast, maar dat is nu wat te hoog gegrepen :)

P.S. Dit is heel zoet, maar zoiets zoek ik wel. De break begint rond 3:00 min.

 
Ik heb wel iets met de strings vst van Ensoniq Fizmo.DZmo een plugin van Falcon.
 
Als je op PC werkt: JP6K van Adam Szabo. Slechts €25 en een beest van een emulatie van de Roland JP-8000. Ik heb de JP-8000 ook als hardware en de VST klinkt minimaal net zo goed (ik ga me zelfs afvragen of ik de hardware niet maar weg moet doen). Vanwege de onderliggende software werkt die niet op Mac.

Verder verschilt het per track waar ik op uitkom qua strings / sawtooth. JP6K, Sylenth1, U-he Hive, ANA2, en vaak layers van verschillende plugins.
 
In reveal sound Spire zitten wat mij betreft de beste pads en strings, je kan er in luttele min zelf eentje maken in spire, zo episch als je maar wilt. Maar ook niet goedkoop, wellicht wel op black friday.
 
In reveal sound Spire zitten wat mij betreft de beste pads en strings, je kan er in luttele min zelf eentje maken in spire, zo episch als je maar wilt. Maar ook niet goedkoop, wellicht wel op black friday.

Afgelopen tijd zijn er diverse kortingen op Spire geweest
 
Ik heb niet veel ervaring met specifieke string VST's, maar ik heb wel een tijdlang met veel plezier gewerkt met Virtual String Machine van GForce.
Dat is weliswaar een gewone sampleplayer, maar het had de klanken die ik zocht van stringbakken als de solina met redelijke edit mogelijkheden.
Sinds de aanschaf van de Streichfett is hij hier wat in de vergetelheid geraakt.
 
wanneer ik ze gebruik; arturia solina v2. presets dan. tweak. ik kom soms via andere synths op string geluiden, zou ik even moeten kijken welke daar het beste fijn.
maar solina... en had even over FM8 heen gelezen, die is daar erg goed voor, natuurlik. ow daarin heb ik die strings gemaakt, maar volgens mij daarna wel gemangeld...

Lotuz2019 de cheeze machine pro heb ik, en is echt een keisterke synth. voor strings? heb ik m niet gebruikt.. is een wonderlik mooie synth... vind ik zelf...
 
Hola Bombario,

Ik moet hier toch een kantekening bij maken!
ik zie hier veel pads of synt strings voorbijkomen,echter voor mij zijn strings gesampelde geluiden en die zijn nu net duur!

Maar wel echt en niet te vergelijken met solinas of iets dergelijke.
zelfs omnisfere zijn geen goede,wel leuk om op te vullen.

Ik heb Symphonic Orchestra,emotive strings,The orchestra,session strings,en session strings pro,8 dio majestic strings,Symphonic essentials.

En je hoort het verschil ook(als je het hoort)

Groeten van andreos
 
De gratis versie is ook al leuk. Heb hem vanmiddag geïnstalleerd en hij klinkt goed. :halleluja

ik m zelf nooit geïnstalleerd, cheeze machine pro lijkt een uitbreiding, maar heeft meer in zijn mars. ik zal de gratis versie eens installeren, kijken wat die kan.
blij dat die lekker klinkt!
 
Hola Bombario,

Ik moet hier toch een kantekening bij maken!
ik zie hier veel pads of synt strings voorbijkomen,echter voor mij zijn strings gesampelde geluiden en die zijn nu net duur!

Maar wel echt en niet te vergelijken met solinas of iets dergelijke.
zelfs omnisfere zijn geen goede,wel leuk om op te vullen.

Ik heb Symphonic Orchestra,emotive strings,The orchestra,session strings,en session strings pro,8 dio majestic strings,Symphonic essentials.

En je hoort het verschil ook(als je het hoort)

Groeten van andreos

Ja ik deel de mening dat echte strings het mooiste klinken. Vind ze zo mooi dat ik een cello heb gekocht. Waar ik nauwelijks op kan spelen. Maar met stickers, een tuner en multiple takes kom ik er wel.

Maar toch onder de strings passen ook de synth strings en daar zitten erg mooie tussen.
ook mooi als je echt en synth strings layered.

In mijn sy22 zitten lofi 12 bit string samples en die klinken ook fijn.
 
Echte strings en geen synth strings ? De triton vst heeft best mooie strings ( golden strings bijv.) Is een combi van een sample/synth pad. Blijft toch een kwestie van smaak denk ik, maar een dubbele track ( twee tegelijk ) opnemen: één track pad/synth een de tweede track met gesamplede cello/viool geeft naar mijn idee ook vaak een goede sound.
Ik heb ook de Native instruments "Session strings pro 2"maar vind ze te veel 'brass' achtig klinken terwijl dat toch echte strings zouden moeten zijn.
Cinematic studio strings klinken ook veelbelovend, maar kost een 350 euro ( misschien komt er een korting op black-fryday ?)
Strings heb je nooit genoeg en wat je in je hoofd hebt moet altijd nog worden bijgekocht vrees ik.....
 
Back
Top