Eddie van Halen(65)overleden

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.872
Locatie
Lier
Jump.
Overleden aan kanker dit melde zijn zoon op Twitter.Hij was één van de beste gitaristen ter wereld.
 
Jeeee... ben pas sinds een paar jaar fan.. vooral van zijn energie. En de synths natuurlijk. What a guy..


Click image for larger version  Name:	eddie.jpg Views:	0 Size:	21,3 KB ID:	3786349
 
We zijn nu eenmaal in een periode aangekomen dat vele van de wizzkids van weleer ouder en ouder worden met de jammere gevolgen (alhoewel, 65 is eigenlijk nog niet zó oud). Maar tal van beroemdheden hebben ons de laatste jaren al jammer genoeg verlaten en er zullen er binnen afzienbare tijd nog veel volgen.

Voor wat mij betreft is de wereld inderdaad één van de allerbesten onder de gitaristen armer. In zijn muziek zal hij verder leven.

R.I.P.


Danny
 
We zijn nu eenmaal in een periode aangekomen dat vele van de wizzkids van weleer ouder en ouder worden met de jammere gevolgen (alhoewel, 65 is eigenlijk nog niet zó oud). Maar tal van beroemdheden hebben ons de laatste jaren al jammer genoeg verlaten en er zullen er binnen afzienbare tijd nog veel volgen.

Voor wat mij betreft is de wereld inderdaad één van de allerbesten onder de gitaristen armer. In zijn muziek zal hij verder leven.

R.I.P.


Danny

In de tijden van sex, drugs,rock-'n-roll stierven de meesten al voor hun 40ste.:beard:
 
Mooi hè, ouder worden. Mag je al je helden zien sterven :okdan:

Bij het ouder worden op zoek gaan naar nieuwe helden die een stuk jonger zijn dan jezelf, de kans dat dit je overkomt is dan een stuk kleiner.

Heldinnen die vrij recent zijn, en best een stukje jonger dan ikzelf, bijvoorbeeld Chelsea en Anna. :)
 
Wel jong zeg; 65 jaar
Maar ja, zo'n rottige ziekte kent geen leeftijd uiteindelijk.

Nooit geweten dat hij Nederlands was.

Jazeker, samen met z'n broertje Alex, de oprichters van de band indertijd.
Als ik het goed heb zijn hun ouders Nederlanders maar zijn hun in de US geboren.

Dit soort werk maakte 'm famous naast de lp's en z'n sessiewerk op Thriller natuurlijk maar in die tijd vond ik Michael Lee Firkins nog een stuk inventiever maar die werd helaas minder beroemd.

 
Laatst gewijzigd:
En opgegroeid in Heseveld (Nijmegen).. ik lees dat hij daar op de Rozemarijnstraat 59 woonde. Wist jij dat, SmartBits ? :D
Het exacte adres wist ik niet, maar wel dat het 1 van de flats is waar wij op uitkijken. Ik kan het inderdaad dus letterlijk vanuit mijn raam zien! Nina Simone heeft hier ook nog ergens een tijdje gewoond. Tja, en ik dus. :D
 
Nee, beide geboren in Amsterdam.

Ai, vergis me, goed dat je het zegt.
Ooit ten tijde van hun eerste lp en ik nog best op de hardrock was hun story 'ns gelezen dus lang geleden.
Wel vreemd eigenlijk dat iedereen en ook in Nederland ze altijd Ven Helen noemde ipv Van Halen.
Als ze nog zo duidelijk Nederlandse roots hebben dan zouden ze zich toch meer uitspreken als Van Halen zou je denken ondanks dat die Amerikanen dat dan anders zullen zeggen.

Het exacte adres wist ik niet, maar wel dat het 1 van de flats is waar wij op uitkijken. Ik kan het inderdaad dus letterlijk vanuit mijn raam zien! Nina Simone heeft hier ook nog ergens een tijdje gewoond. Tja, en ik dus. :D

Jij leeft tenminste nog, da's ook wat waard. :)
 
Wel vreemd eigenlijk dat iedereen en ook in Nederland ze altijd Ven Helen noemde ipv Van Halen.

In een interview hoorde ik ze zelf hun naam uitspreken als van Halen (met aa-klank). Maar ze spraken daar ook behoorlijk vloeiend Nederlands. Ze vertelden dat ze met hun moeder (die om de hoek bij ze woont) altijd Nederlands zijn blijven spreken. Eddie noemde zijn broer ook Alex (met een aa-klank). Interessant ook dat Alex (twee jaar ouder) het Nederlands beter lijkt te beheersen dan Eddie.
 
Back
Top