808 day

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.308
Locatie
Eindhoven
Met 808 day was er een topic waar ik een jam voor had opgenomen. Deze heb ik nog een keer met aparte sporen opgenomen en wat gerearranged etc. Dit is mijn eerste eindmix (met ozone erachter om wat op te dikken). Heeft nog wel wat werk nodig zou ik zelf zeggen, maar deel graag weer eens wat hier en alle (al dan niet opbouwende) kritiek is uiteraard welkom :)



Info voor de liefhebber: drums volledig door de Behringer rd8, acidlijntje door de Behringer td3, basslijntje door de behringer Cat en ondersteund voor sublaag door de moog subsequent 37 (jaja, ook een echte synth). Lead/Pad sound door de Roland JX8P (zelfs een echte classic). Ableton voor het mixwerk met reverbs van walhalla vintage verb en delay van Ableton zelf.
 
Last edited by a moderator:
Gave track hoor!!! Enige opmerkingen die ik zou willen maken zijn mix gerelateerd: de rim shot (?) in het begin staat wat hard en de hihats staan naar mijn smaak ook wat hard. Het zijn details omdat ik verder niks aan te merken heb. Goed bezig!!!!
 
Ja, erg coole track, heb ervan genoten, maar eerlijk gezegd vond ik de melodielijnen weinig origineel... vooral de basslijn. Die kan ook wat variatie gebruiken, verder top! :)
 
Klinkt erg lekker, Ik vind de strings iets te overduidelijk aanwezig en ook iets te lang doorgaan. De open hat vind ik persoonlijk ook iets te weinig punch hebben, een transient controller zou hierop van pas komen, of gewoon een stukkie afknippen en een minimale reverb erop zetten. Je zegt zelf dat dit een Jam is, voor een Jam is de track uitstekend, maar als complete track zou er nog wat bij mogen, bijvoorbeeld wat extra geluiden die om de 2 of 4 bars aantikken, ook al is het maar 1 nootje.
 
Bedankt allemaal! Ik schrijf de aan/opmerkingen op en kijk of ik er nog wat mee kan doen, ik zal een tweede versie tzt weer hier plaatsen :)
 
Back
Top