Exile (Electro)

Ondineke

Stamgast
Lid sinds
3 Maart 2020
Berichten
130
Locatie
Ernem
Ik heb weer een electronummertje in elkaar geprutst. Hij is weer duister en qua compositie gebeurt er niks spannends/vernieuwend, zoals sommige misschien al van me gewend zijn. Dit keer geen hardware drums, maar alles met samples (derden) in de DAW, omdat ik dat ook weer eens wilde proberen. Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.

 
Met dit nummer slaag je erin om zelfs op mijn PC-koptelefoon van PlanTronics de bassen er goed uit te laten komen. Dat doe ik je niet na. Voor het overige is het niet zo mijn stijl maar dat doet niets af aan de prestatie. Hoe divers kan een instrument als een synth of sampler toch zijn :okdan:?

:doei:
Danny
 
Mooie geluiden en melodieën, toch zou ik die basslijn af en toe variëren, want nu klinkt het idd redelijk saai en leeg... Maar de basis is heel erg goed. Fijn hé, muziek maken? :)
 
Allemaal weer bedankt voor het luisteren en de reacties.

Jason31 Bedoel je de 2 tikjes in het begin van elke maat?
Danny Ik ken de koptelefoon niet, maar het klinkt als een compliment. Ik ben ook wel even aan het mixxen geweest met het laag.
@Gloomy Qua basslijn kan ik me dat voorstellen, wellicht dat ik iets mee doe als ik weer mee aan de slag ga. Muziek maken is zeker heel leuk en ik ben blij dat ik nu eindelijk weer wat tijd heb om dat te doen.
 
Lekker donker en mooie geluiden. Qua arrangement vind ik hem wel wat te eentonig, maar dat komt misschien ook omdat de breakjes niet echt vallen. Dat mag wat spannender. Misschien met een reverb-sweep en dan weer 'droog' vallen? Maar sfeer is top, mooi gedaan. En het bewijs dat je niet veel nodig hebt voor een creatieve track :okdan:
 
Ik vind hem fijn. Er zit lekker tempo in. Eentonige hoort wel bij het genre dus helemaal niets mis mee. Klinkt ook wel af dus uitbrengen lijkt mij. Die nieuwe track Persuit kan dan wel op de flipside. Naar Clone sturen heb je zo een relaese.
 
Hmm ja, misschien wel een beetje. Toch proberen want niet geschoten, altijd mis. En dan gewoon naar de shop gaan en persoonlijk overhandigen werkt altijd het best. Als ze het zien zitten ligt je plaat over de hele wereld in de platenbakken
 
Allemaal weer bedankt voor het luisteren en de reacties.
Bedoel je de 2 tikjes in het begin van elke maat?

denk het wel, 1:48 t/m 1:55 hoor ik ze vrij duidelijk, maar het zijn een soort lasergeluidjes, door de boxen is het niet erg maar door de koptelefoon lijken het wat harde klikjes, maar het is maar een kleinigheidje.
Goeie track hoor.
 
Jason31 Dat zijn ze ja. In mijn achterhoofd zit het idee om het nummer opnieuw op te pakken om te kijken wat er mee kan doen nu die even op de plank heeft gelegen. Uiteindelijk heb ik er een uur of 9 werk in zitten over 3 dagen verspreid, kort na elkaar. Ik wordt op gegeven moment ongeduldig en wil verder met een nieuw nummer, dat probeer ik af te leren omdat ik bij het later terug luisteren nog wel vaak dingen hoor die ik liever anders had gezien.

Modus Operandi Ik heb ze drie nummers toegestuurd (privé via SC), ze zijn beluisterd maar ik heb geen reactie gehad. Ze zullen dus geen interesse hebben. Voor mijn eigen leerproces (zie boven, ongeduldig) wil ik deze 3 nummers komende weken opnieuw oppakken en kijken of ik ze naar een hoger niveau kan tillen.
 
Back
Top