Hoe houd jij de rack synths bereikbaar in je studio? En bandopnemers?

Welke yamaha is dat daar links? ik herken die dikke houten zijkanten altijd: yamaha :)

Meen je dat ivm die lengte? Ik denk dat ik van patchbay naar patchbay doorprik, al snel + 20 m onbalanced en nergens last van. Had ooit een 2e zaal die dezelfde muziek moest krijgen als de zaal waar de mixer stond. Met gewoon een stomme rca kabel ganse nacht nul problemen, met gebalanceerd kregen we een boel ellende. En ivm die lengtes: ik doe dat niet één keer maar vele keren, fx routings enz enz meters en meters unbalanced.

** gratis experiment tip ** - leg je telefoon op wat kabels, zet 'm vervolgens aan en uit que vliegtuigmodus en zwier er een tape echo over. gratis gefreak. Stuur elkaar sms jes en zoek waar je gear 't meeste last krijgt vd telefoon. Instant happyness. Maar ernstig: ik heb er echt geen last van tenzij ik 't uitlok.:mega:

Hey.. idd.. een CS70m zoals al opgemerkt. Maar je gaat met meer lengte vooral merken met het hoog en storingkjes.. en dan vooral als het meer kabels zijn bij elkaar... Als je via gebalanceerde kabel problemen hebt, heb je vaak een aardlus. Dat herken ik wel.. ik moest 'n keer mijn amps ongeaard aansluiten.. of eigenlijk moet je een groundlift hebben.. en die hebben die actieve speakers van tegenwoordig niet meer.
Ik heb geloof ik laatst nog een test gedaan met een kabel van 6m. Klonk nog wel ok.. maar dan zijn het 2 vrij liggende kabeltjes.. Ik heb deze tip van een Pro techneut.. DI's worden niet voor niets gebruikt.. ;) Heb even gezocht.. deze link geeft wel een goede uitleg, je verzwakt ook het signaal eigenlijk min of meer en daarmee zit er een soort shield om het signaal.. :
https://www.aviom.com/blog/balanced-vs-unbalanced/
 
Ik heb daarom in mijn rack aleen dingen waar je niet heel lang aan hoeft te tweaken.

Zo haal ik ook deze:



De XV5080 gaar daar op en mijn monitor.
Zo heb ik meer vrije bureau ruimte.

Als je een muur aan de zijkant hebt zou je daar je racks op hoogte kunnen bouwen en je synths in kunnen doen en ook je banden recorder.
Hoeveel synths zijn het dan?

Anyhow als je een rack synth hebt als workhorse moet die wel goed voor je neus staan dacht ik zo.
Mijn rack op wielen zet ook zo naast me neer. zo oplossing als demian is erg mooi maar ik probeert dus mijn bureau leeg te houden.
Mede om DIY projecten, werk en on the fly kleine setups. De rest is permanent aangesloten.

Heb ook nog zo een rack als Danny en wellicht dat de Pro1 en Boog daarin gaan en links naast me komen.

Mijn ervaring is dat je je setup niet echt van te voren kan plannen en dat je moet experimenteren om steeds dichter bij de beste opstelling te komen.
Heb dit jaar al 5 opstellingen geprobeert.

Mooie oplossing... maar als je je spullen teveel aan het begin zet, gaat de kracht x arm regel een behoorlijke druk uitoefenen op de constructie en het materiaal waar je het omheen klemt. Bij een basis als 18mm spaanplaat zou ik zeker wat metaal strip gebruiken.. dan vergroot je het oppervlakte. :)
 
Back
Top