coinoperator
Gevorderd Kakofonist
Ja heb ik gedaan, moet ook regelmatig.Haal de batterij maar even uit zo'n M512 kb kaart, dan is ie echt leeg. Idem voor de 256.
en dan formatteer je 'm en hij staat weer vol patches

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja heb ik gedaan, moet ook regelmatig.Haal de batterij maar even uit zo'n M512 kb kaart, dan is ie echt leeg. Idem voor de 256.
Zijn dan toch allemaal identieke init patches, of vergis ik me nu ?Ja heb ik gedaan, moet ook regelmatig.
en dan formatteer je 'm en hij staat weer vol patches![]()
Dat klopt. Vooral als je een klank maakt op het kleine ingebouwde schermpje van de rompler, is het een hele klus.Eerlijk is eerlijk, het nodigt vaak ook niet echt uit met eindeloze menu's op kleine LCD schermpjes en rotknoppies. Het voelt meer als het programmeren van een jaren 80 videorecorder voordat je op vakantie gaat dan dat je met muziek maken bezig bent.
Editors verzachten de pijn maar waren volgens mij in die era niet altijd beschikbaar of bruikbaar. Ik heb behoorlijk wat romplers en racksynths met diverse synthesisvormen gehad en op zich vond ik ze altijd wel goed te doorgronden. Maar ik kan me best voorstellen dat genoeg lui gewoon een geinig geluidje zoeken en gaan spelen.
Dat viel toch wel mee? Midi Quest bestaat al sinds mensenheugenis en staat ondertussen op versie 13, de vroege versies uit die 'era' ondersteunden ook toen al de meest gangbare bakken inc. romplers:Editors verzachten de pijn maar waren volgens mij in die era niet altijd beschikbaar of bruikbaar. Ik heb behoorlijk wat romplers en racksynths met diverse synthesisvormen gehad en op zich vond ik ze altijd wel goed te doorgronden. Maar ik kan me best voorstellen dat genoeg lui gewoon een geinig geluidje zoeken en gaan spelen.
ja, hij kopieert patches van de preset.Zijn dan toch allemaal identieke init patches, of vergis ik me nu ?
Uit die tijd ken ik Sound Diver, maar dat was echt een drama. Midi Quest heb ik verder geen ervaring mee, maar was dat niet heel erg duur?Dat viel toch wel mee? Midi Quest bestaat al sinds mensenheugenis en staat ondertussen op versie 13, de vroege versies uit die 'era' ondersteunden ook toen al de meest gangbare bakken inc. romplers:
Midi Quest 13
En dan was er nog Emagic Sounddiver, helaas aan de wilgen gehangen door Apple na aankoop van Emagic in 2002 (!). De finale versie voor Windows (3.0.5.4) is gewoon compleet te downloaden vanaf archive. Geen idee of dat aan de praat valt te krijgen op een moderne Windows versie of dat je daar een oude Windows versie/oud dedicated laptopje oid voor moet gebruiken, of in een VM of zo. Toch maar eens proberen binnenkort.
EDIT - kennelijk wel: Sound Diver 3.0.5.4 is the final known commercial release for Windows. There appears to be no DRM or copy protection, or it has been defeated in this copy of the program. It is entirely compatible with Windows 10 x64, as of the May 2019 update and all features are functional.
Emagic Sounddiver 3.0.5.4 (Final Windows version)
Heb je Edisyn of Prodatum al geprobeerd? Die zijn beiden gratis.Ik zocht in die jaren naar een Emu vintage keys editor, en idd, sounddiver was iets teveel en te duur voor maar een editor.
Uit die tijd ken ik Sound Diver, maar dat was echt een drama. Midi Quest heb ik verder geen ervaring mee, maar was dat niet heel erg duur?
EN duur en ook nog buggy, ik weet niet in hoeverre dat met v13 is, maar over al die jaren was het hier altijd gezeik. Het leuke was dan weer wel je een device als VST kan laden, dat werkte wel redelijk volgens mij.
Maar er zijn wel alternatieven, Edisyn ondersteunt steeds meer devices:
![]()
GitHub - eclab/edisyn: Synthesizer Patch Editor
Synthesizer Patch Editor. Contribute to eclab/edisyn development by creating an account on GitHub.github.com
En dan zijn er nog de CTRL Panels maar dat ligt even stil volgens mij.
In die periode had ik nog geen internet en moest ik de info uit magazines (interface en dergelijke) halen.Heb je Edisyn of Prodatum al geprobeerd? Die zijn beiden gratis.
YupMaar ik kan me best voorstellen dat genoeg lui gewoon een geinig geluidje zoeken en gaan spelen
Wat een geluk dat ik al wist waar ik mee bezig was toen het moeilijkere gefriemel op een klein displaytje van een rompler kwam. Nooit een gebruiksaanwijzing gelezen.In die periode had ik nog geen internet en moest ik de info uit magazines (interface en dergelijke) halen.
Even later had ik internet en dus ook een nieuwe setup waardoor de vintage keys vervangen door Plugins en had de editor niet meer nodig.