Oudere Romplers

Ik zag wel dat een expansion card Piano erin zit. Wat moet die opleveren? Ik zal hem toch nooit gebruiken.

Ik zag wel dat een expansion card Piano erin zit. Wat moet die opleveren? Ik zal hem toch nooit gebruiken.
Net ééntje in Duitsland gescoord voor 100, exclusief verzendkosten.

Wat onze goeroe don Solaris niet expliciet vermeld:
Die eerste serie sr jv Rom uitbreidingen 1 tm 4 waren met name bedoeld voor de JV 80 en JD 990. Die hadden standaard 4 resp. 6 MB standaard Rom. Vanaf de 1080 was dat verhoogd naar 8 MB.

Laatst gewijzigd:
Ik vond de piano expansion ook niet echt geweldig, al zal het voor die tijd wel next-level geweest zijn. Voor realistische piano's pak ik Keyscape of Kontakt.

De JV serie is crimineel ondergewaardeerd want rompler dus geen echte synth en voor bruiloftsbands blabla. Terwijl als je onder de motorkap duikt er echt een universum aan synth goodness zit.

De kracht is juist al die waves eens lekker te husselen. Alhoewel af en toe wel eens standaardsound heel erg lekker in de mix valt.

de standaard pianos zijn prima, of van de session card. De pianocard zelf viel tegen. heb nog een bass en drum card te koop.. voor de liefhebber :D

de standaard pianos zijn prima, of van de session card. De pianocard zelf viel tegen. heb nog een bass en drum card te koop.. voor de liefhebber :D
Session card vind ik zelf sowieso een hele fijne Rom, ook voor pads, koortjes etc.

Wat een onhandige klungel.
ff boutje met scherp tipje en je soldeert ze zo los zonder dat gezeik met litze.
Nergens voor nodig om moeilijke smd caps terug te zetten, er is RUIM plek voor een radiaal condensatortje.
Neem meteen Nichicon in 105graden en je bent een hele tijd weer veilig.

alternatief, gewoon weglaten, tis alleen maar beetje nabufferen en niet echt nodig.

sr-jv-recap.jpg

Wat nog wel interessant is om te noemen: De Roland SR-JV80-07 expansion kaart bevat de waveforms, patches en rhythm sets van vrijwel alle SO-PCM1 kaarten (alleen #4 niet dacht ik). Dat scheelt weer een hoop losse kaarten en die expansion is niet eens zo afgrijselijk duur.

Wat nog wel interessant is om te noemen: De Roland SR-JV80-07 expansion kaart bevat de waveforms, patches en rhythm sets van vrijwel alle SO-PCM1 kaarten (alleen #4 niet dacht ik). Dat scheelt weer een hoop losse kaarten en die expansion is niet eens zo afgrijselijk duur.
Ja dat klopt inderdaad.
Is gemaakt tbv de 2080 die geen pcm card slot meer had, maar wel acht plekken voor rom boards.
Trouwens ook een prima aanvulling op de JV 880, waarvoor die pcm kaarten ooit mede bedoeld waren.

Hier een overzicht van de meeste roland rom kaarten en boards

Zoals bij bijna alle SR JV boards, zitten er ook een paar patches in die uitsluitend op de stock samples gebaseerd zijn.
Wilde ik tzt even op een rijtje zetten, maar nog niet aan toe gekomen.

zo'n 512 datakaart heb ik er wel inzitten
grappig, dat ding heeft als je hem formatteert meteen een aantal patches staan..
je zou denken dat ie dan leeg is.

wat is dan een PCM kaart???

Ik heb het antwoord even voor je gegoogled hoor:

"The Roland PCM-SO1 Expansion Card, part of the SO-PCM1 series, is a sound expansion card designed for Roland synthesizers such as the JV-80, JV-880, JV-90, JV-1000, JD-800, JD-990, and JV-1080. These cards provide high-quality sampled waveforms and pre-programmed patches to enhance the sonic capabilities of these instruments. The cards were designed for specific Roland synthesizers but have limitations with certain models (e.g., larger cards like SO-PCM1-07 and SO-PCM1-08 are incompatible with the JD-800)."

zo'n 512 datakaart heb ik er wel inzitten
grappig, dat ding heeft als je hem formatteert meteen een aantal patches staan..
je zou denken dat ie dan leeg is.

Haal de batterij maar even uit zo'n M512 kb kaart, dan is ie echt leeg. Idem voor de 256.

BTW er is ook een serie SL-JD80 card sets, specifiek voor de JD 800 en 990. De pcm cards hiervan zijn ook in de JV serie leesbaar. De patch cards niet.

Patch cards voor de JV 80 en 880, de PN-JV80 Serie no. 1-7 , zijn wel weer in de JD 990 leesbaar

Wellicht ten overvloede, maar ik houd van Roland romplers.
Die sr jv Rom kaarten zijn vanaf de JV 880, via de JD 990, de JV 1080 en 2080 en 1010, tm de XV 5080 en 3080 compatible met vier generaties roland spul.
😀
Er zijn zelfs sysex bestande die de srx Rom samples terug vertalen naar originele jv patches tbv de Fantom X serie

Laatst gewijzigd:
Back