Isla instruments S2400 mega prijsstijging op komst!

Moest t iemand boeien... Isla gaat de prijs met 500 dollar verhogen vanaf maandag voor hun sp2400 omdat ze anders totaal niet uit de kosten komen. Dat gaat dan naar 1500 dollar... just so you know. :maffia:
 

Attachments

  • download.jpg
    download.jpg
    4,6 KB · Bekeken: 765
Tja. De kordbot heeft na zoveel JAAR nog steeds niet de beloofde update aan boord. Ik kreeg eerder een email met de kans m te kopen (de sp) met korting. Ik mailde terug dat ik zero vertrouwen heb in zijn zaak als eigenaar van een kordbot. Mailde hij me “whatever dude” en of ik de mail helemaal gelezen had waar ie vertelde dat de kordbot update er echt volgende week aankwam. Ik dacht nog terug te mailen”eerst zien dan geloven” - maar die update kwam er in elk geval toen weer niet. (En is er ondertussen euh... nog niet helemaal, de eerdere is herschreven en de rest is er niet)

jullie zijn gewaarschuwd.

Ik heb de eigenaar (Brad) van Isla Instruments een keer ontmoet tijdens een van mijn optredens in West Palm Beach, Florida. Heel aardige kerel die me zelfs een Kordbot kado heeft gegeven voor wat social media aandacht, maar dat klinkt wel als iets dat hij kan zeggen ja! :D
 
De S2400 is gewoon een modere versie van de SP1200. Sound en feel zijn hetzelfde alleen heb je ook meer mogelijkheden.
De Sp1200 zie nu rond 7000 euro op Ebay...
 
Waarom denk je dat ?

De behuizing/afwerking,alu zijkantjes,kost allemaal net iets meer,als je dan van je totaal winst taxatie nog moet aftrekken blijft er niet veel meer over..

(ze worden blijkbaar helemaal kant en klaar gemaakt in China dus dat is ook nog eens hogere transportkosten,en gezien het ding full metal is,dus zwaarder,dat loopt allemaal op en dat gaat hij dus doorrekenen aan de klant ipv 'van zijn winst af te trekken')
 
Veels te veel mensen laten zich lijmen door nostalgie en met name de Oldskool HipHop liefhebbers.
In wezen is dat de doelgroep voor wie met name de 1200 destijds echt het verschil maakte en een icoon werd.
Ansich helemaal geen bijzonder product maar het geluid was typerend en dat wordt nu als 'Gritty' gezien en dus hardcore en heel veel alternatieven waren er toen niet.
Kwaliteit was niet geweldig (ging nog weleens stuk) en het was de workflow en de workarounds waarom men het allemaal zo cool vond.
10 seconden sample tijd en dus versneld de plaat afspelen en samplen en je sample langzamer afspelen teneinde je geheugen optimaal te benutten.
Inventief was men wel en iconische beats zijn ermee gemaakt maar niet meer dan dat.
De prijzen zijn nu absurd door het collecten.
Nu komt de 2400 die inspeelt op de vraag van de 1200 maar dan in een moderner jasje. Lijkt behoorlijk qua looks als de oude, maar met oude en moderne techniek (12 bit) om zo zoveel mogelijk de oude sound te krijgen.
Maar als je het wenst kan je ook 24 bit projecten doen en wat minder beperkingen en natuurlijk moderne toepassingen (datadrager, moderner display, moderne pads, etc etc).

Ik heb het aanschouwd en wat ik gezien heb is een hoop hype gebaseerd op (nogmaals) nostalgie en mooie praat.
Zag Skibeatz op Youtube (paar weken geleden) met dat ding samplen en choppen en dat was een partij omslachtig !
Op een NI Maschine of een Moderne MPC gaat dat 8x zo snel ...
Het is nu bijna 2021 (tegen de tijd dat die machine er is is het zeker 21) en het werken met een klein lullig schermpje gaat jouw workflow echt niet verbeteren.
Kan me voorstellen dat het leuk is om zo te werken voor een dag of 2 om in de 1987 Groove te komen maar uiteindelijk gaat het om het resultaat en een chop is een chop !
Beperkingen zorgen soms voor het ontstaan van creativiteit maar denk niet dat dit gaat helpen.
Zaken zoals Timestretching kunnen niet en dat is dus ook al een flinke aderlating in het Hiphop genre.

En ja, dan praat je nu over een device die in beta is, nog niks bewezen heeft en niemand (behalve paid influencers) heeft kunnen gebruiken en dan doe je er goed aan om gewoon te wachten.
Er is bestaat tegenwoordig niet zoiets als hardware die uitkomt en foutloos is, ja mischien een Stanley hamer maar met electronica is dat onmogelijk. Bugs zullen er 100% zijn en dan gaat het erom hoe goed de fabrikant hiermee omgaat !
Ik zou lekker de kat uit de boom kijken en zeker niet kopen voor volgend jaar zomer. Tegen die tijd is hij uit (of niet) en dan weet je hoe het loopt en als hij dan nog steed niet uit is zou ik ver weg blijven.

Zowel voor hiphop beats en andere muziek zijn er in mijn ogen VEEL betere oplossingen. De MPC One is een prima device voor mensen die graag standalone werken en dat voor de helft van de prijs.
NI Maschine en dan met name de MK3 is ook een prima alternatief voor mensen die geen moeite hebben met het gebruik van een computer, want uit eindelijk gaan alle producties toch een keer Pro tools, Ableton, Logic Pro, etc in.
 
Laatst gewijzigd:
Binnenkort worden de eerste review exemplaren verzonden. Dit ding is geen vapoware en timestreching is echt niet zo belangrijk om Hip Hop te maken zoals jij beweert. Ik zou je aanraden ski Beatz en Just blaze te volgen op Instagram, dan ga je de waarde van die s2400 wel zien.

Ik snap niet dat er zoveel mensen hier op sf zo tegen dit apparaat zijn. Behringer maakt wat goedkope cloontroep en iedereen vreet het als warme soep maar iemand die IPV een standaard cloon het apparaat naar een next level wil tillen wordt verguisd.

:?

Zelf erg blij met m'n mpc live trouwens. Ik ga dit ding ook niet kopen maar die negativiteit hier.....
 
Ik ga dit ding ook niet kopen maar die negativiteit hier.....

Goed punt.

Toen de OP1 uit kwam heb ik dat ding lopen afzijken.
Speelgoed, gaar, weining memory etc etc.
Jaar lang gehad en dacht echt wat een miskoop. Toen wat tijd in gestopt en wat tracks mee gemaakt.
Helemaal verliefd op dat ding geworden:luv:

Met een sp303/404,1200 etc daar kun je echte wel vette beats mee maken maar het hangt allemaal af van de creativiteit van de grbruiker. en de vetste hip hop beats zijn vaak met de hand ingespeeld.
Kan me zeker voorstellen dat je met deze bak vette beats kunt maken.
 
Jammer dat het niet meteen mee hypen en zelfs kritisch zijn meteen als afzeiken wordt gezien. Het is een discussie topic en volgens mij mag je daar je mening kwijt middels normale taal.
Ik heb Skibeats gezien en was niet impressed. Zoals ik al zei was het choppen van een gewone 2 bar sample beat een crime vergeleken met mijn Mpc of Maschine.
Als Mpc live gebruiker zou je dat ook moeten zien.
Ik heb nog niets gezien dat een gamechanger zou moeten zijn of op het niveau is van de huidige machines.
Timestretching is niet voor iedereen een must maar als je dat niet hebt in een 1500 dollar device heb je toch echt wel direct een achterstand. Mind you dat je hier geen computer Controller mode hebt en dat dus de PC software dergelijke zware functies kan uitvoeren.

Ik denk dat Behringer meer 'love' krijgt omdat producten daadwerkelijk op de markt komen (en niet steeds delays) en vooral de prijs speelt een grote rol.
Nogmaals, eerst maar eens zien dat hij op de markt komt.
 
Ik heb het aanschouwd en wat ik gezien heb is een hoop hype gebaseerd op (nogmaals) nostalgie en mooie praat.

Feit dat je enkel maar heb kunnen aanschouw en zien verklaart veel lol,er is meer dan hype en nostalgie.

De SP1200 is echt heel speciaal,het beperkt zich niet enkel tot de artefacts va de DA's maar de oneindige combinatie van de AD en DA.
(elk verschillend input level geeft een ander resultaat,dus zo kan je eenzelfde originele sound op verschillende manieren laten klinken,dat nog eens met elk steeds weer ander resultaat als je gaat down of up pitchen)

Bij de Sequential 440 is dat idem trouwens.

Maar daar weet jij duidelijk niets van af zo te lezen.

Wel denk ik dat de SP2400 zich beperkt to de sound van de DA,maar dat moet nog uitwijzen.

Een menig mag natuurlijk,maar die kan dus soms fout zijn...zoals in jouw geval.
 
Feit dat je enkel maar heb kunnen aanschouw en zien verklaart veel lol,er is meer dan hype en nostalgie.

De SP1200 is echt heel speciaal,het beperkt zich niet enkel tot de artefacts va de DA's maar de oneindige combinatie van de AD en DA.
(elk verschillend input level geeft een ander resultaat,dus zo kan je eenzelfde originele sound op verschillende manieren laten klinken,dat nog eens met elk steeds weer ander resultaat als je gaat down of up pitchen)

Bij de Sequential 440 is dat idem trouwens.

Maar daar weet jij duidelijk niets van af zo te lezen.

Wel denk ik dat de SP2400 zich beperkt to de sound van de DA,maar dat moet nog uitwijzen.

Een menig mag natuurlijk,maar die kan dus soms fout zijn...zoals in jouw geval.

Daar weet ik ook niks vanaf en ik denk ook niet dat uitmaakt.
Als het zo speciaal was en uniek dan hadden we dat in veel hardware gezien erna en hadden we allerlei opvolgers (evolutie) gezien.
Het feit dat iets speciaal of uniek is wil nog niet zeggen dat het een bruikbaar of magisch instrument is, want uiteindelijk gaat het erom wat de muzikant ermee kan.
Ik ben geen deep diver vwb convertors, oscilatoren en transistors ... Ik gebruik instrumenten waarvoor ze bedoeld zijn en kijk dus verder dan naar alleen een specsheet.
 
Daar weet ik ook niks vanaf en ik denk ook niet dat uitmaakt.
Als het zo speciaal was en uniek dan hadden we dat in veel hardware gezien erna en hadden we allerlei opvolgers (evolutie) gezien.

Je begrijpt er niets van duidelijk :dubbel:

Destijds was het een beperking van de technologie,dus die artefacts wilde men eigenlijk vermijden waardoor in opvolgend materiaal er inspaning werd gedaan om de artefacts te verdoezelen door extra filters of de technologie te verbeteren 14 bit/16 bit,het streefdoel was een sound van betere kwaliteit.

Nu wil men terug eigenlijk de mogelijkheid hebben om de sound te verslechteren,zoals in het begin zeg maar, de nu pas opvolger is dus deze SP2400 (poging) of eerdere talloze software emulatie pogingen.

Een TR-909 was ook een poging om destijd zo goed mogelijke een akoestische drumstel na te bootsen,de rest is history! (of je kan het hype noemen ,dat kan ook)
 
gelukkig zit er geen vinyl-sim effect op dat ding... dat effect van die Roland SP's vind ik echt verschrikkelijk klinken bij al die slaapverwekkende lo-fi beats...
 
Moet zeggen dat ik me heel erg heb vermaakt met mijn sp202 recent... het is maar wat je ermee doet, denk ik dan.
 
Synth71 : dit ding is een alternatief voor mensen die verliefd zijn op de SP1200. Jij valt duidelijk niet in die doelgroep.

Het is geen allround concurrent voor een moderne MPC of Machine. Klagen dat de SP2400 features zoals timestrechting uit die apparaten niet heeft is dan ook een beetje besides the point.

Wat natuurlijk wel een punt blijft is dat 1500 euro geen zakgeld is.
 
Nou nou jongens. Calm down:D
Synth71 zie mijn eerder post.
Creatieviteit is juist dat je uit je instrument timbres, sounds en licks haalt door om de beperkingen heen te werken.
Dus wie zegt jouw hoe een instrument bedoelt is? Dat is aan jouw. Sampling kan een ware kunst vorm zijn.
Alhoewel ik weining respect heb voor de meeste hiphop producers die alleen maar funk/soul/jazz choppen en daar hun beats mee maken.
Er zijn ook producers die wel echt hun eigen ding maken met sampling.
Het geeft niet als je dit niet begrijpt. Doe alleen maar een poging :D
SP1200 is way out of my budget en daardoor zou ik deze nooit kopen.
Heb daar een ensoniq mirage voor.
 
Nou nou jongens. Calm down:D
Synth71 zie mijn eerder post.
Creatieviteit is juist dat je uit je instrument timbres, sounds en licks haalt door om de beperkingen heen te werken.
Dus wie zegt jouw hoe een instrument bedoelt is? Dat is aan jouw. Sampling kan een ware kunst vorm zijn.
Alhoewel ik weining respect heb voor de meeste hiphop producers die alleen maar funk/soul/jazz choppen en daar hun beats mee maken.
Er zijn ook producers die wel echt hun eigen ding maken met sampling.
Het geeft niet als je dit niet begrijpt. Doe alleen maar een poging :D
SP1200 is way out of my budget en daardoor zou ik deze nooit kopen.
Heb daar een ensoniq mirage voor.

Ik snap het heel goed.
Sterker nog jij doelt op Hiphop producers die old skool Boombap maken maar in weze is dat de minderheid.
Al sinds de jaren 2000 zie je steeds meer producers die Hiphop en Rnb maken zonder gechop en zonder directe samples maar meer met allerlei VSt's werken, chords en best wel wat melodie.
Ze maken muziek met behulp van synths, keyboards en workstations en niet persee meer het choppen van samples en tappen van een drumbeat.
Kijk eens naar Scott Storch, Timbaland, Zaythoven en ga zo maar door. Je zag sinds die tijd ook een mega groei in het beats maken middels een computer met Fruity loops, Reason en ga zo maar door.
Men is echt wel gegroeid sinds de ouderwetse boombap waar de meesten aan denken als ze een MPC achtig apparaat zien.
Met name de Maschine en MPC's zijn daar ook naar toe gegroeid want het gaat veel verder als een simpele beatmachine maar meer als een Midi Productie Center zoals de MPC ook oorspronkelijk bedoeld was.
Synths, VSt's, en arrangers hebben een wat meer centralere positie ingenomen waardoor ze extreem veelzijdig zijn, zeker als je ze ook nog eens aan een computer en andere devices koppelt.
 
^ Dat is waar,en je hebt honderden sample libraries met alle soorten kant en klaar drumsounds die je maar wil.

Maar dat wil niet zeggen dat al die gasten geen SP1200 meer zouden willen hebben indien ze deze nu nog zouden kunnen kopen voor een prikje...

En idd of deze 2400 dan wel nog de moeite 'voor erbij' is heel iets anders,het is echt wachten op de real users demo sounds.
 
Back
Top