Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

  • Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.606
Laatst gewijzigd:
Ja, Dave Smith synths zijn vaak wel erg lekker. Ik zou het ook helemaal niet vervelend vinden om hier een keer een Prophet X(L) neer te zetten bijvoorbeeld.
 
Matt met een demootje van de nieuwe features


Is die meneer een beetje toondoof? Leuk hoor dat vintage-detunen maar dit klinkt meer als de Jostiband. En van dat stackpatches gedoe krijg ik weer nachtmerries van Rolads JX10/MKS-70. Maar leuk dat het kan. En de synth klinkt best lekker.
 
Is die meneer een beetje toondoof? Leuk hoor dat vintage-detunen maar dit klinkt meer als de Jostiband. En van dat stackpatches gedoe krijg ik weer nachtmerries van Rolads JX10/MKS-70. Maar leuk dat het kan. En de synth klinkt best lekker.
JA!,Op een een Moog One zat die ook rustig te spelen alsof er niets aan de hand was terwijl 1 voice helemaal out of tune trackt,credibiliteit van deze kerel = o,o
 
Ja idd Matt Johnson heeft geen credibiliteit :) hahhahahaha

Die gast speelt pratisch 99% van synth forum af.
Heeft ook Jamiroquai's muziek geschreven en geproduceerd. Hoogwaardige dikke funk producties.

maar ja nu is zijn credibiliteit weg omdat de de vintage knop te hard heeft ingedrukt :)
 
Ja idd Matt Johnson heeft geen credibiliteit :) hahhahahaha

Die gast speelt pratisch 99% van synth forum af.
Heeft ook Jamiroquai's muziek geschreven en geproduceerd. Hoogwaardige dikke funk producties.

maar ja nu is zijn credibiliteit weg omdat de de vintage knop te hard heeft ingedrukt :)
Idd, nee dan de credibility van bepaalde personen (wie de schoen past, trekke um aan) die op zo’n beetje elk topic het wel weer beter weten en waarbij de positiviteit zelden boven pH 3 komt…
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Mijn Low Frequency Expander is onderweg, progged voor prophet10 en OB-6 ben benieuwd
 
Mijn Low Frequency Expander is onderweg, progged voor prophet10 en OB-6 ben benieuwd
8) Benieuwd naar je ervaringen, kleine review op termijn zou gaaf zijn!
 
Ben benieuwd hoe die eruit ziet naast je p10. Heeft niet dezelfde knoppen neem ik aan, maar er zou wel een versie specifiek voor de p5/p10 zijn.
Ik heb de OB-6 layout de Prophet lay-out was op, maar boeit me ook niet zo erg
 
Ik vroeg me al wel eens af of er nog meer LFE gebruikers zijn op het forum. Ik heb de mijne nu pakweg 9 maanden aan mijjn OB-6 hangen en er is ondertussen flink wat firmware activiteit geweest (onder andere de enorme MPE update die je 3 LFO's per voice geeft uiteraard) en Steve doet nog regelmatig verbeteringen en staat ook open voor suggesties.

Het is mede door de kleine schaal uiteraard wel een behoorlijk prijzig apparaat maar wel een hele gave en unieke toevoeging. Ik heb voor de aanschaf getracht hetzelfde te bereiken via Ableton/Max4live en je komt een heel eind maar nooit zo naadloos geïntegreerd. De LFE wordt echt onderdeel van de workflow van je synth en integreert ook in je patches alsof het onderdeel is van de synth.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :).
 
Ik weet niet of dit iets te betekenen heeft, maar bij JRR Shop is de Prophet 5/10 wel lekker afgeprijsd:


 
Back
Top