Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

  • Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.569
Laatst gewijzigd:
Duur is het wel ;) Dan maar wachten op de Brophet 16
Ja dat doe ik idd. Vind de P5/6/10/REV2/OB6 allemaal fijne bakken maar toch stevig aan de prijs.

@Harry Turtle ben het niet met je eens betreft de sound de Bro One is al zo goed gelukt kwa sound.
Daarom gaat de Brophet 16 ook goed smaken verwacht ik.
We zullen zien/horen :)
Ben verder niet voor hun klonen gevallen behalve de Boog en Pro One die het kwa sound voor mij wel doen.

Ik hoop ook wel op een multisampler synth met 1 analoge vco en 2 sample layers en analoge filters, fm.
Maar weet je in software zit veel meer werk, en kost veel meer dan hardware ontwerpen.
Vandaar ook dat die Brophet 16 zo in elkaar zat maar de firmware voor multimembraal veel langer duurd om goed te krijgen.

Denk eigenlijk dat dave snel de Pro5, Pro10 heeft gereleased voordat BH het doet.
Dave is misschien wel de minst optimistisch over Uli en consorte.
Het gaat echt hard tegen hard tussen die 2
 
Hey, heeft er toch iemand nog een fles azijn weten leeg te gieten in dit tot dusver zo fijne topic?

Het is óf te duur (zakkenvuller!), óf te goedkoop (Chinese troep!), óf niet afwijkend genoeg (verzin iets nieuws!), óf het lijkt niet genoeg op het oude spul (modern analoog sucks!). Het is ook echt nooit goed he...


Overigens denk ik dat het als op bouwkwaliteit aankomt, de Prophet Rev 4 wel een atoombom kan weerstaan.
 
Ondertussen zit ik te genieten van mijn p10. Wat een sound!

Iemand al os2.0 geprobeerd?
Ik nog niet. Wacht nog ff of er nog verbeteringen of aanpassingen komen.
Zit toch nog in de wittebroodsweken dus vermaak me nog prima zonder stack en split
 
Ik heb de nieuwe firmware er wel op maar de nieuwe features nog niet uitgeprobeerd. Installeren is overigens een fluitje van een cent, kost je 2 minuten ofzo dus op zich geen reden om het niet te doen.
 
Laatst gewijzigd:
Je zal 'm toch wel opnieuw moeten stemmen zeker?
Gelukkig zit er een tuneknop op :D

Maar serieus, de Prophet Rev 4 is echt groot en stevig met enorme knoppen en zeer solide voelende pots. Van alles wat ik heb staan is het wel de meest robuuste en degelijke bak denk ik. Het is niet te vergelijken met de Prophet 08 of Rev 2 of zelfs de duurdere Daves als OB6 of P6.
 
Idd, voelt echt aan als 70's degelijkheid die je niet vaak meer tegenkomt in apparatuur.
Voelt zeker degelijker aan dan de OB-6, die ook echt niet slecht is. Dit is gewoon een kwalitatief product.
De overige actuele DSI/SCI instrumenten heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

Ik heb de nieuwe firmware er wel op maar de nieuwe features nog niet uitgeprobeerd. Installeren is overigens een fluitje van een cent, kost je 2 minuten ofzo dus op zich geen reden om het niet te doen.
Update jij via usb of via sysex?

Ik ben momenteel bezig mijn P600 te upgraden naar Gligli die ik (al een jaar of 3/4) klaar heb liggen.
Moet er alleen ook een nieuwe batterij in solderen, dat vind ik toch best spannend :D
 
Ja dat doe ik idd. Vind de P5/6/10/REV2/OB6 allemaal fijne bakken maar toch stevig aan de prijs.

@Harry Turtle

Denk eigenlijk dat dave snel de Pro5, Pro10 heeft gereleased voordat BH het doet.
Dave is misschien wel de minst optimistisch over Uli en consorte.
Het gaat echt hard tegen hard tussen die 2
ik denk het niet. Ulli zou patent moeten vragen aan Dave denk ik. Als Dave dat niet wil doen, is het einde zaak voor Ulli.

Wel hoop ik dat Dave de Pro 1 heruitbrengt
 
nee joi, je kan geen patent op prehistorische techniek anders had ik allang het wiel en mastruberen gepatenteerd.
Wellicht dat de naar Prophet is bescherm maar daar houd het mee op.
Dus pro 16 gaat prima.
De pioneer as1 heeft de pro 1 sound .et patch geheugen en te weinig knoppen.

There is nothing to prevent them, as long as they do not use the name. But the architecture and even the design is long time expired any patent protection (if they even had any). So everyone can clone a P5. This is how patents work and this is actually how patents have been intended. Protect the intellectual property for a limited time period to gain the benefits of your work. Not sure what exactly that period was in 1978 ... but I believe 25 years. So loooong out of protection in any case.

Denk niet dat de pro 16 dezelfde bouw kwaliteit als de p5/10 gaat hebben. maar denk ook niet dat de heel goedkoop gaat worden.
Dus een p5 is voor mij ook nog een optie. we wachten geduldig af.
 
Laatst gewijzigd:
Ik denk ook niet dat het elkaar bijt. Heb er alle vertrouwen in dat de Uli kloon een prima synth is, maar ik heb geen moment overwogen er op te gaan zitten wachten omdat ik gewoon liever 'de echte' heb.
 
design? architectuur? Dat gaat hem niet worden.
Dan moet je echt iets doen wat niemand mog doet. Osmose of seaboard bv.

Zwarte duotimbral analoge synth met draaiknoppen, houten zijkanten en zwarte en witte toetsen. 😂
met dacs, cpu en Lays chips erin....ook dat is een prehistorisch ontwerp.

dus wat bedoel je dan precies?
 
design? architectuur? Dat gaat hem niet worden.
Dan moet je echt iets doen wat niemand mog doet. Osmose of seaboard bv.

Zwarte duotimbral analoge synth met draaiknoppen, houten zijkanten en zwarte en witte toetsen. 😂
met dacs, cpu en Lays chips erin....ook dat is een prehistorisch ontwerp.

dus wat bedoel je dan precies?
Laat ook maar
 
Gelukkig zit er een tuneknop op :D

Maar serieus, de Prophet Rev 4 is echt groot en stevig met enorme knoppen en zeer solide voelende pots. Van alles wat ik heb staan is het wel de meest robuuste en degelijke bak denk ik. Het is niet te vergelijken met de Prophet 08 of Rev 2 of zelfs de duurdere Daves als OB6 of P6.
Inderdaad en een mooi design.
ik was aan het kijken voor een 61 keys. Ik wou eigenlijk gaan voor de Jupiter X, maar toen ik de prophet rev 4 zag, was ik gelijk verkocht :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Inderdaad en een mooi design.
ik was aan het kijken voor een 61 keys. Ik wou eigenlijk gaan voor de Jupiter X, maar toen ik de prophet rev 4 zag, was ik gelijk verkocht :D

Goede keuze :D Ik kocht ooit jouw Prophet-6 en had beetje spijt dat ik hem zelf ook weer weg had gedaan. Bij jou is het dus ook een blijven kriebelen schijnbaar!
 
Goede keuze :D Ik kocht ooit jouw Prophet-6 en had beetje spijt dat ik hem zelf ook weer weg had gedaan. Bij jou is het dus ook een blijven kriebelen schijnbaar!
Klopt, maar dat heb ik sowieso met producten van hem. Ooit Pro 2 gehad. Was ook een bakbeest.
Prophet 6 komt hier wel terug, alleen kijken of ik weer de keys versie neem of de module.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Klopt, maar dat heb ik sowieso met producten van hem. Ooit Pro 2 gehad. Was ook een bakbeest.
Prophet 6 komt hier wel terug, alleen kijken of ik weer de keys versie neem of de module.

Ik heb de Prophet-6 niet meer op mijn lijstje staan sinds ik de Rev 4 heb, de overlap is best groot. Maar ik heb er wel een OB6 naast omdat die toch wel een heel mooi eigen karakter heeft ook.
 
Ik heb de Prophet-6 niet meer op mijn lijstje staan sinds ik de Rev 4 heb, de overlap is best groot. Maar ik heb er wel een OB6 naast omdat die toch wel een heel mooi eigen karakter heeft ook.
Ik snap wat je bedoelt: OB-6 staat bij mij ook nog op het lijstje. De synths van Dave Smith vind ik wat hebben (behalve Prophet 8 na)
Dat heb ik niet bij bijvoorbeeld Nord lead 4. die jij ook hebt gehad.
 
Back
Top