Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

  • Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.568
Laatst gewijzigd:
Ik kan er zo sowieso altijd vrij slecht tegen als muzikanten kijken of ze moeten poepen als ze aan het zingen of spelen zijn, man doe gewoon eens normaal…. Maar verder kan hij wel aardig spelen hoor :D
Ik ben ook nooit zo'n fan van dat geföhn, maar J3PO maakt erg leuke demo's en is een zeer begenadigd toetsenist.
 
Ik ben ook nooit zo'n fan van dat geföhn, maar J3PO maakt erg leuke demo's en is een zeer begenadigd toetsenist.
Ja ik kijk ook wel veel van zijn filmpjes hoor, maar daarom juist, vind het jammer dat hij dan van die scheve bekken moet trekken elke keer als die aan de pitchbend zit, niet echt geloofwaardig en heeft hij echt niet nodig. Heel wat anders dan een Bruce Springsteen die tijdens een vier uur durend concert gekke bekken trekt of een Jimi Hendrix of Jim Morrison die onder Invloed staat te performen, dan geloof ik het wel…

anyway, ik dwaal af, leuke update dit!
 
Laatst gewijzigd:
Da's ook ongeveer het prijsverschil tussen een Prophet 5 en 10 dus niet zo'n raar bedrag toch?
 
Vanuit een commercieel oogpunt gezien niet. Maar is dat het enige verschil dan tussen de 5 en de 10? Of krijg meer toetsen en knoppen bij de -10?
 
Fysiek zijn ze hetzelfde. Er zitten een paar verschillen in de firmware, maar niets dramatisch. Sinds 2.0 het stacken/splitten van 2 patches tegelijk dan, da's wel een biggie. Dat kan de P5 niet. Verder is de prijs van de P5/10 sowieso aan de forse kant (ik had al eens een foto gepost van de binnenkant waar letterlijk 2 kleine frut PCBtjes in zitten), maar ze klinken dan wel weer buitengewoon goed dus tja...
 
Wat een monster bak die P5, na weken programmen heb ik een sound set gemaakt die focus legt op modernere sounds ipv retro brass en keys.
Vond het wel tijd voor een andere insteek. Met wat effecten komt de P5 echt tot leven maar de basis klank is zo lekker dik en romig.
Ik ben geen key player maar een producer en sound designer. Toch zal de demo wel tot de verbeelding spreken.
 
De originele heb ik nooit gehoord maar ik ben erg overtuigd van de REV4. Rev 3 filter heeft m'n voorkeur, die klinkt net iets snappier.
Het lijkt een eenvoudige synth maar je kunt er toch redelijk breed mee gaan.
 
Lekkere sounds maar wow super irritante video.

Sommige van die vieze FX sounds haal ik ook uit mijn Six~Trak of Bro One. Grappig dat je toch herkent dat het familie is, ondanks dat sommige onderdelen ook door Roland gebruikt zijn en dan ineens heel anders klinken.
 
Lekkere sounds maar wow super irritante video.

Sommige van die vieze FX sounds haal ik ook uit mijn Six~Trak of Bro One. Grappig dat je toch herkent dat het familie is, ondanks dat sommige onderdelen ook door Roland gebruikt zijn en dan ineens heel anders klinken.
ja echt super irritant...
 
Zeker. Hou niet van zakkenvullers. Die willens en wetens synths verkopen met ruk encoders en dan vervangingsboards verkopen voor de helft van de waarde van de synth. En nu met droge ogen een boardje van 15 knaken voor 900 euro wegzetten. Dan nog liever Uli.
 
De originele heb ik nooit gehoord maar ik ben erg overtuigd van de REV4. Rev 3 filter heeft m'n voorkeur, die klinkt net iets snappier.
Het lijkt een eenvoudige synth maar je kunt er toch redelijk breed mee gaan.
Ehm,tis net andersom indien je het niet wist (Rev2 VS Rev 3 dus),indien het dus in een Rev 4 andersom is ,is er een groot probleem met de Rev 4...
 
Ach ja we kunnen ervan vinden wat we willen, maar het is wel slim opgezet.

Een remake van de oude Prophet, zo origineel mogelijk en een peperdure 10 voice variant die niet meer was dan een 10 stemmige prophet 5.
Denk dat wanneer hij allerlei toeters en bellen had aangepast er ook een hoop gezeik was gekomen van puristen die vinden dat het niet origineel genoeg is.
Nu met deze update is de peperdure P10 opeens echt een uitgebreidere synth geworden en kunnen de puristen stiekem toch nog een extra voiceboard kopen om van de extra functies gebruik te maken, terwijl er OG Prophet 5 op de synth staat...

Best wel slimme tactiek waarmee je bijna alle potentiele kopers blij en tevreden maakt.
De grootste klagers hadden de synth wslk toch al niet gekocht, maar je mot wel wat te zeiken hebben he, wat mot je anders doen met je dag :D

Duur is het wel ;) Dan maar wachten op de Brophet 16
 
Zeker. Hou niet van zakkenvullers. Die willens en wetens synths verkopen met ruk encoders en dan vervangingsboards verkopen voor de helft van de waarde van de synth. En nu met droge ogen een boardje van 15 knaken voor 900 euro wegzetten. Dan nog liever Uli.
de p5 rev encoders zijn ruk? hu?
 
Ach ja we kunnen ervan vinden wat we willen, maar het is wel slim opgezet.

Een remake van de oude Prophet, zo origineel mogelijk en een peperdure 10 voice variant die niet meer was dan een 10 stemmige prophet 5.
Denk dat wanneer hij allerlei toeters en bellen had aangepast er ook een hoop gezeik was gekomen van puristen die vinden dat het niet origineel genoeg is.
Nu met deze update is de peperdure P10 opeens echt een uitgebreidere synth geworden en kunnen de puristen stiekem toch nog een extra voiceboard kopen om van de extra functies gebruik te maken, terwijl er OG Prophet 5 op de synth staat...

Best wel slimme tactiek waarmee je bijna alle potentiele kopers blij en tevreden maakt.
De grootste klagers hadden de synth wslk toch al niet gekocht, maar je mot wel wat te zeiken hebben he, wat mot je anders doen met je dag :D

Duur is het wel ;) Dan maar wachten op de Brophet 16
ja het is echt voor puristen, lekker eeuwig blade runner naspelen voor 4k
 
hmmm dat wachten op behringer.. ik weet t niet man. de lol is er wel vanaf als je denkt dat je iedere classic kan afjatten, namaken, een heritage overnemen en mensen het gevoel geven dat ze de real deal hebben op basis van alle visuele kenmerken en technische overeenkomsten (op papier). los van alle purisme, je kunt gewoon muziek maken met die dingen... en dat is allemaal prima. maar het hele business model... marges zijn zo laag op die producten volgens mij. het is gewoon een beetje zielig aan het worden allemaal. zeker gezien de huidige technieken, mogelijkheden etc etc... kom toch eens met wat nieuws.. in die zin moet ik echt alle credits geven aan die novation gasten, vooral die peak is echt een hele fijne machine met een interessante hybride combinatie. en gewoon fris.
verkooptechnisch niet de meest makkelijke zet zo'n nieuwe bak maar ze hebben het toch voor elkaar gekregen. clones of classics namaken is zo goedkoop meeliften op die eeuwige vintage heritage hype, allemaal prima hoor als mensen gewoon muziek maken maar het is gewoon gaar en uitgekookt van die uli. we do it for you... yeah yeah we hear you.. en het is waar. waarom moet die apparatuur zo duur zijn.. wel... het is een beetje het leica versus een sony gevoel..
maar eerlijk die dave is ook gewoon echt een knakenpoetser, ik zag door de bomen het bos ook niet met al die prophets.. weer eentje en weer eentje en ja weer eentje.. voor mij is de p5 re issue de meest pure van die serie op analoog gebied. hij klinkt ook gewoon fucking dik, is eenvoudig maar de basis klank staat als een huis. is het qua sound design het meest spannend.. nee
 
Maar de Peak is ook gewoon niet zo heel erg duur afgezet tegen wat je qua Behringer kunt krijgen? Een Deepmind is bijvoorbeeld 700 euro maar dat is gewoon een soort Juno, een hele simpele machine. Alleen heb ik sneller 130 euro over aan het einde van de maand voor een TD-3 dan 1000 euro voor een Peak. De Take 5 ligt ook wel op een goed prijspunt. En klinkt tig keer beter dan een Deepmind.
 
Back
Top